{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
379 visninger | Oprettet:

Tiden efter sterilisation? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jer med steriliserede tæver, hvornår var jeres hunde sig selv igen efter operationen?

Jeg fik min tæve steriliseret i går, og hun var meget påvirket efter narkosen og sov resten af dagen. Hun er stadig meget træt og sådan lidt ved siden af sig selv i dag. Hun spiser og drikker, men vil ellers bare helst bare ligge og kigge eller sove. Hun er ikke så kontaktsøgende og virker bare ret mut. På de korte ture vi går virker hun OK, snuser og tisser, men stopper indimellem op bare og stirrer og vil ikke rigtig med videre.
Kan det være normalt at det lige tager lidt tid at komme sig helt ovenpå sådan et stort indgreb? Dyrlægen sagde at hun gerne skulle være helt sig allerede selv i dag, og anbefalede at gå nogle flere korte ture for at få gang i systemet. Hun får selvfølgelig også de smertestillende dyrlægen har givet med.

Hvad tænker I, og hvad er jeres erfaringer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tiden efter sterilisation?
  • #1   20. dec Mine har været en sæk lopper allerede dagen efter operationen. Hende der havde fået den “gamle” operation og var syet med 20 sting, var en kamp at holde i snor indtil stingene skulle ud. Den anden blev opereret med kikkert, og der var intet overhovedet at mærke på hende, og det var virkelig svært at holde hende i ro i den uge, hun skulle slappe af smiley

Jeg ville nok lige tage hendes temperatur for en sikkerheds skyld. Det er muligt at hun bare er lidt kvalm efter narkosen, men hvis hun ikke er kvikket op i morgen eller hvis hun har feber, ville jeg give vagten et kald smiley

• #2   20. dec En narkose kan være i kroppen i op til 48 timer.

Vores var mere eller mindre frisk dagen efter. Hun fik lidt med sit operationssår, men ellers gik det hurtigt.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 92 Emner: 25 Svar: 2.802
    #3   21. dec Jeg siger som Anne - tjek lige temperaturen, og som Susanne - narkosen er ikke nødvendigvis helt ude af kroppen dagen efter indgrebet.
    Min Lina var glad og legesyg dagen efter operationen.
    De andre to, jeg har fået steriliseret, har været lidt mere afdæmpede et par dage - men glade og klar til at gå ture.

profilbillede
  • #4   21. dec min ene Nova var nok 8 dage om at komme sig helt, den anden var stort set sig selv dagen efter ..
    vi måtte have ekstra smertestillende til Nova ..
    Hvornår ifht løbetider er hun steriliseret , hvor stor er hunden ..Nova havde gavn af bodystocking da hun virkede øm på maven, men en skotte mave er jo også tæt på jorden

• #5   21. dec Maggie tog nogen dage.... men her taler vi osse komplikationer som styrtblødning.

• #6   21. dec Coco var som du beskriver dagene efter og først efter 5dage var hun aktiv og normal igen.

Jeg tror det er meget forskelligt hvor meget de lader sig mærke af de smerter de har.

Edit: Coco har altid reageret meget dårligt på narkosen, uanset hvad der skulle foretages af indgreb. Det kan især vise sig med at de bare står og stirrer ud i luften fx.

• #7   21. dec Jeg synes hun har været mere sig selv i dag, hun var glad og ville gerne snakke og putte i morges, og har virket glad mens vi har besøgt familie i dag. Jeg mistænker om hun mon bliver lidt dårlig af den ene type smertestillende hun får, for hun var glad og sprælsk da vi kom hjem og efter hun fik smertestillende har hun været stille og mut igen. Hun har ikke engang siddet og kigget sultens på mig mens jeg har spist aftensmad, og det er MEGET usædvanligt smiley Det var sidste dosis af den type medicin, så må se om det går fremad med hende i morgen.

Hanne: hun blev steriliseret midt mellem to løbetider og vejer 19 kg. Hun var meget påvirket af narkosen da jeg hentede hende, dyrlægen beholdte hende længere end planlagt fordi hun var så længe om at vågne. Hun har bodystocking på og såret ser fint ud.

• #8   21. dec A-S: Tak - rart at vide at det ikke er helt usædvanligt. Sagde dyrlægen at det var p.g.a. narkosen i dit tilfælde? Alba var også meget påvirket af narkosen, så tænker om det “bare” er det, der er længe om at komme helt ud af kroppen.

• #9   21. dec Jeg har haft to, der var påvirket i ca. 48 timer - og to der sprang og hoppede rundt, så snart de vågnede efter narkosen.
    Så der er stor forskel, synes jeg smiley

• #10   21. dec hun kan sagtens få ondt i maven/kvalme af noget smertestillende måske det er det der driller ... opdater gerne om ikke det nu kun går fremad

• #11   22. dec Nej, jeg snakkede ikke med dem, da det var op til en weekend.. men erfaringen gennem hele hendes liv var at hun tålte narkose ret dårligt. Fx fik hun også altid diarre, nogle gange imens hun lå under narkosen men oftest bagefter.

• #12   22. dec Alba er stadig meget træt. Har snakket et par gange med vagtdyrlægen i dag, for hun virker mere træt og mindre kontaktsøgende end igår. Hun har dog ikke umiddelbart andre symptomer end træthed, spiser ok, glad på tur, ingen opkast/diarre, normale slimhinder osv. Dyrlægen ville selvfølgelig gerne kigge på hende, men syntes ikke det virkede alarmerende, så vi venter til i morgen tidlig hvor vi kan komme gratis til kontrol. Men puha, det er ikke sjovt, for “hvad nu hvis” ligger selvfølgelig i baghovedet… Hun får Panodil her til aften, så håber jeg natten forløber fint.

• #13   22. dec hvor gammel er hun... jeg tænker nu alligevel det er noget af en operation, og så er det vinter og mørkt ..

• #14   22. dec Hun er 4,5 år og en sund og rask energibombe normalt smiley . Ja, det kan være det har noget at sige også.

Kommentér på:
Tiden efter sterilisation?

Annonce