{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.248 visninger | Oprettet:

Basenji. {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen!
Jeg har lidt spørgsmål ang racen Basenji, og håber der er nogen som kan være behjælpelige.
Jeg har selvfølgelig læst lidt om racen, hvor jeg har læst at det er en meget "selvstændig" hunderace, og jeg er interesseret i at vide hvor meget det påvirker hundetræningen, altså, om den er vansklig at lære de basale ting.
Ligeledes har jeg læst at det er en hund som kan være nervøs for fremmede ting, og der er jeg nervøs for om hvorvidt det kan gå ind og medføre agressivitet overfor fremmede, eller om den "bare" er naturligt lidt tilbagetrukken for fremmede mennesker.

Udover det, vil jeg høre om andres erfaring med basenji i lejlighed i en storby, om det er noget den er egnet til?

I må super gerne komme med erfaring ang disse hunde - til en evt kommende basenji ejer =)

pft.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Basenji.
  • #1   2. mar 2010 Jeg har hørt, LÆS JEG HAR HØRT, at det skulle være en god race til lejlighed, da de ikke kan gø, men nærmest jodler (staves)

Jeg ved overhovedet ikke om denne påstand er sand. men bare noget jeg har hørt...

• #2   3. mar 2010 Eller skriv til Pia P, som har haft Basenji'er i mange år. Hun er her på HG.

• #3   3. mar 2010 Har hørt de skulle være gode væddeløbshunde? Er det ikke noget med, der ligger en bane i Hedehusene, hvor de træner Basenji? Men ja kontaky en race repræsentant. Der er faktisk hvalpe til salg her på HG, med DKK tavle. Eventuel kontakt hende og få en god snak? smiley

• #4   3. mar 2010 - Ina det er en væddeløbsbane for mynder der ligger ved hedehusene men andre kan være velkomne til at prøve at løbe. DOg er de officielle løb for mynderne.

• #5   3. mar 2010 Joan > De kan nemlig ikke gø, men sige andre klynkende lyde i stedet.

Vicki & Gitte > tak for kontakt personerne, jeg prøver at kontakte dem

• #6   3. mar 2010 tenna D:

Ok, men trænes der ikke også Basenji der? Er sikker på jeg læste en Basenji ejer skrive med andre Basenji ejere om, deres hunds tider på banen, og det var den i Hedehusene smiley
    Men kan godt være jeg har taget fejl smiley

• #7   3. mar 2010 Ina, du tager ikke fejl - det er ikke forbeholdt mynder - Basenji løber også i Hedehusene og i Bjerringbro - Meew, jeg har haft basenji i mange år og det er en meget selvstændig race - Det man skal være opmærksom på når man skal købe en hvalp er hvor den er vokset op - nytter ikke, at de holdes i et fyrrum, kælder eller en stald - En basenji SKAL vokse op i hjemmet, da det er et rovdyr fra junglen i Congo, der har levet med mennesker i tusindevis af år - derfor skal den nære kontakt være der allerede fra fødslen af - Der er en basenji ejer, der har skrevet nogle rigtig gode ting om basenji contra lydighed og meget mere - hun er også her på HG og hedder Helle Søndergaard ........ En basenji kan alt det den vil ........ :-))

• #8   3. mar 2010 - og de officielle løb er også for basenji i Hedehusene -

Kommentér på:
Basenji.

Annonce