25. apr 2009 Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Basenji - Erfaringer? :) {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Jeg har siden barns ben, og min første hunde-bog, været vild med racen Basenji..
Meeen da min første hund skulle købes blev det en solid og lille blanding af chihuahua/dværg pincher, som jeg er ovenud lykkelig for!
Har bare nogle spørgsmål om racen, hvor jeg gerne vil have nogle personlige erfaringer:
- Hvor stort er aktivitets niveauet, hvad ville kræves af ejeren?
- Kræver racen meget plads?
- Hvad ligger vægten for tæverne generelt på (kan kun finde cm mål?)?
- Er det korrekt at racen ikke kan gø?
- Hvordan er den generelt med fremmede mennesker, børn, steder og hunde (nye oplevelser i almindelighed)?
- Jeg synes det er svært at finde hvalpe til salg af denne race, de virker relativt sjældne i DK? Kan I anbefale nogle gode opdrættere af racen?
- OG, så fortæl endelig løs om Basenji'er i har ejet, ejer eller har mødt!!
Er meget interesseret i at vide en masse om dem, selvom det ikke bliver aktuelt mens vi har så små hunde i hjemmet - Så der går snilt 15 år inden et køb bliver aktuelt, men info om racen ville alligevel være kanon (så kan man jo nøjes med at kigge hvis racen stadig er interessant efter jeres erfaringer)
Glædelig jul til jer alle, og tak for et lærerigt og givende år!
KH Ann-Sophie
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.660
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Især (link fjernet) var super god og informerende, og hun virker som en fornuftig kvinde som jeg med sikkerhed vil tage fat i når tiden nærmer sig noget mere (hvis vi altså vælger en Basenji)
Men der ér virkelig en herlig og yderst smuk race, er simpelthen solgt til den!
Meeen, valgte små hunde til at starte med - Både for erfaringens skyld og fordi en så aktiv hund skal tilbydes de korrekte forhold.
Små hunde passer bedst ind i det ''unge liv'', hvor de er med alle steder og lever i lejlighed - Nåårh ja, og så faldt jeg pladask for Paya (vores første hund, og Shika fulgte efter for hun trængte til et godt stabilt hjem) :')
Men tak for besvarelser - Ville være super hvis nogle basenji-ejere havde lyst ti at give nogle gode og dårlige erfaringer med racen ?
KH Ann-Sophie
apr 2009
Det er vel ikke jooodelææhuuhuuuu?
KH Ann-Sophie
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
apr 2009
Hvad med når de leger eller møder andre hunde fx, jobler de så på sammme måde, eller er de blot stille? Lader til det mest er et ''jubel-udbrud'' eller ''se mig se mig''...
KH Ann-Sophie
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
Basenji - Erfaringer? :)