{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.058 visninger | Oprettet:

Basenji race {{forumTopicSubject}}

hej vil lige høre om der er nogle der har erfaringer med racen Basenji hvordan er den i hverdagen?
var der noget der kom bag op jer både positivt og negativt?
hvordan er den som en førstegangshund?
er der noget man skal være opmærksom på hvis man vil anskaffe sig en?
hvad er prisen på en og hvor kan man købe den?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Basenji race
  • #1   23. maj 2009 følger med smiley

• #2   23. maj 2009 så mange der kigger på indlægget men ingen svarre det er da underlig

• #3   23. maj 2009 Thomas -det er jo ikke en særlig udbredt race, så der er nok ikke så mange der ved noget om dem;o)
    -tålmodighed er en dyd hehe

Du kan evt prøve at søge under grupper herinde, msåke der er en gruppe for racen, hvor du kan få svar:o)

• #4   23. maj 2009 og det var der sørme: http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=81

• #5   23. maj 2009 Jeg kender ikke selv racen så godt, men prøv at se her på specialklubben. Der kan du se hvem der er racerepræsentant og så ringe til vedkommende. Det er nok den bedste måde at få noget at vide
    http://www.spidshundeklubben.dk/Racer/index.html

• #6   23. maj 2009 takker

• #7   23. maj 2009 Hej, Jeg har haft en basenji - godt nok for en del år siden. >Jeg købte den som hvalp.... havde haft hund før, og har altid haft "tjek" på mine hunde. Men der må jeg sige, at det var noget af en udfordring. Meget meget selvstændig, gjorde kun hvad den selv ville, den accepterede kun mig i familien... (jeg var den der gav den mad). Jeg gik selvfølgelig på hundeskole.... hvalpehold, alm træning i klub for racen. Men men ... det endte med at den uden grund gik til angreb på min lile datter.Hvorefter jeg gik jeg direkte til dyrlægen og fik den aflivet. Jeg tror ikke jeg vil anbefale den som førstegangshund. >Jeg faldt for den fordi det er en meget smuk hund.... - og så kan den jo ikke gø, en god detalje når man bor i en parcelhus kvarter.

• #8   23. maj 2009 okay jeg har godt læst at de kunne være lidt stædig så tænkte den ikke var en god førstegangshund men så var jeg på biblotktet der læste jeg en hundebog og der lød det til ikke at være slemt syntes også det er en meget smuk hund

• #9   23. maj 2009 thomas -mit bedste bud, er at du tager ud og besøger så mange opdrættere af racen som muligt (nu er der næppe et hav af dem her i landet, så det giver self en begrænsning), og får en god snak med dem om racen + mulighed for at møde hundene, og se hvordan de er i levende live.
    En bog er en god hjælp til at finde den rette race, men det rigtige indtryk af dem, får man først når man møder dem:o)

Du kan gå ind på spidshundeklubbens hjemmeside (link længere oppe i tråden), eller på www.hundeweb.dk og kigge efter opdrættere, eller du kan kontakte racerepræsentanten, og få både oplysninger om racen, samt henvisning til nogen opdrættere

• #10   23. maj 2009 Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men ellers kan du også gå på en hundeudstilling og der møde opdrættere af racen, og få en snak med dem

Kommentér på:
Basenji race

Annonce