1.430 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 51 Svar

Seleunivers Seleunivers

Jeg bruger en Curli sele til min vuf men jeg synes ikke den sidder fuldstændig optimalt da den lukker omkring skuldrene. Jeg synes flere gode støttende seler bliver for klodsede og fylder for meget, fx Dog copenhagen. Til dengæld synes jeg ikke at de alm H seler fra Maxi zoo støtter helt vildt. Ved godt han kan ændre sig endnu men ville gerne at selen kunne følges. Derfor må den også gerne kunne justeres på de fleste af remmene. Og så må den gerne være grøn smiley Anyone?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seleunivers
  • Lola H
    Lola H Tilmeldt:
    feb 2025

Følgere: 1 Svar: 20
    #1   25. feb Jeg har Dog Copenhagen, og nu ved jeg ikke hvor stor din hund er, men det er seriøst den bedste sele jeg nogensinde har haft. For jeg købte min hund gik han med en sele meget lig Curli selen, hvilket betød at han havde så mange smerter i sine skuldrer (de var helt låste), at han måtte have fys, kiropraktor mm. i halvandet år, før skuldrene var tilbage til normal.

Så jeg kan helt sikkert anbefale en sele, som ikke låser skuldrene. BeBraveHounds har også et opslag på deres Facebook om gode vs. dårlige seler smiley

• #2   25. feb Synes også Dog Copenhagen, og Rufwear.
    Taliban var en del mindre end din hund, og på hdnde var hverken Dog Copenhagen eller Rufwear klodset, men seler som sad udmærket.

Skal man bare have en billig sele, så er Bilkas seler udmærket, prøv at se på dem.

• #3   25. feb Hvad mener du med at selen “støtter”?

Anyways, den her er jeg glad for - brugte den også til forrige hund: https://dogcopenhagen.com/da/hundeseler/64-1012-comfort-walk-air-sele.html#/2-storrelse-xs/32-farve-hunting_green

Nu ser jeg at du skriver at Dog CPH er klodsede, men er i tvivl om det er denne eller Pro du har kigget på. Den her kan jeg slet ikke forestille mig være klodset på en hund.

• #4   25. feb Jeg bruger den Anne linker til til Teemo, og det er den jeg har der sidder bedst på ham.

Hvis du skal have en der kan justeres over det hele, men have lidt mere støtte end de der tynde seler (hvorfor laver de overhovedet stropperne så tynde til små hunde, det er vildt irriterende) Så kig på Hurtta Razzle dazzle y selen. Den findes også i grøn.

• #5   25. feb Hera har en y-sele fra Anione. Nuvel, hun har en helt anden facon end din hunds, men jeg oplever at den type sele sidder godt på mange slags hunde.

• #6   25. feb En seles formål er vel at være et fæste til snoren, som ikke genere hunden. Dvs. skulderfrihed og at den ikke gnaver nogen steder - eller glider rundt så den gnaver - er vel det vigtigste. Tænker ikke hunden har brug for at den 'støtter'.
    Jeg tror seriøst ikke jeg har set nogen hunde iført en 'curli'-sele hvor det ikke så ud somom den sad alt for tæt på armhulen.
    Rigtig mange seler har store klodsede 'plader' alle mulige steder som for mig at se er unødvendige og må være ubehagelige - især på en lille hund. Den ene af mine har en gang i mellem sele på; jeg bruger en gammel hurttha Y-sele (a la den her https://www.hooked4pets.dk/shop/hurtta-y-sele-design-25322p.html?CookieConsentChanged=1). God skulderfrihed og gjorden om brystkassen sidder så langt tilbage at den ikke gnaver i armhulen - heller ikke selvom den uværgeligt glider rundt på min sorte 'pindehund' smiley Jeg synes at huske at maxizoo havde en tilsvarende billigmodel.

• #8   25. feb Jeg har et sted mellem 10 og 20 seler liggende i skabet fra diverse mærker smiley smiley Dog Copenhagen er OK. Den glider ikke ned på hunden. Til gengæld synes jeg det er ærgerligt at den ikke kan justeres på mavestykket.

De bedste seler jeg ejer til min 20 kg hund er uden tvivl de håndsyede bomuldsseler fra Collarfull.dk! smiley Jeg har prøvet mange mærker og der er ingen der sidder lige så godt på min hund som dem. De laves også i grøn.

Link til sele: https://collarfull.dk/collections/alle-hundeseler/products/y-hundesele-basic-kollektion

profilbillede
  • Lola H
    Lola H Tilmeldt:
    feb 2025

#9   25. feb NHG: Uhm... den under maven på Dog Copenhagen kan altså godt justeres?

• #10   25. feb Lola, stroppen der går fra brystet ned under maven, den kan ikke justeres. Stroppen rundt om maven kan godt, ja.

Min fejl at kalde det mavestykket, det skal nok hedde bryststykket smiley

• Lola H
    Lola H Tilmeldt:
    feb 2025

#11   25. feb Ah! Den ja! Okay så er jeg med igen smiley

• #12   25. feb Både dog Copenhagen walk pro og walk air, kan justeres i halsen og under maven? smiley
    Sam's dog Copenhagen sele, specielt den opdateret model med håndtaget, sidder perfekt på ham, intet der glider rundt.
    Det kunne den gamle pro og air selen godt finde på.
    Men det er bestemt nogle gode seler,.

profilbillede
  • #13   25. feb Mathilde, Jeg mente på brystet smiley Dér kan den ikke justeres.

• #14   25. feb https://www.instagram.com/reel/C4iV3SIKvo9/?igsh=eDd0NXdzNGxvYmho

Hunde er forskellige i bygning og størrelse, det vigtige er at finde en sele der sidder godt på netop din hund smiley

• #15   25. feb Jeg mangler netop også at bryststykket imellem forbenene kan justeres

• #16   25. feb Hunter divo selen kan indstilles ved bryststykket og både hals og mavestykke smiley

https://www.vimedpoter.dk/products/hundesele-hunter-divo-lyseblaa?srsltid=AfmBOoqS3oAk0Bx-f4m1qg__tVFwUY-9Lh-IztdbFnSB6AUD51lVeVV_j3M&gQT=1

• #17   25. feb Divo selen har vi også, den synes jeg er OK. Jeg er ikke super fan af de meget tynde nylon strops men det er jo en smagssag smiley

• #18   25. feb Da jeg skulle finde en sele som sad ordentligt på Kiwi, da hun var lille hvalp fandt jeg efter meget søgen Ruffwear hi and light sele.

Den var den eneste sele jeg kunne finde, som var blød og behagelig for hunden og som ikke begrænsede hendes bevægelse i skulderen. Hun var og er en tynd og smal hund.
    Og jeg ønskede ikke hele sele som kun var tynd nylon "snore".

Hun bruger stadig den model, jeg har bare købe en større størrelse til hende.

Vær opmærksom at Ruffwear Front Range ikke er lige så godt til små og smalle hunde som Hi and Light.

• #19   26. feb Han ser sådan her ud nu

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 102 Emner: 27 Svar: 3.294
    #20   26. feb Strammer den ikke bag forbenene, Pernille?
    Det KAN også være billedet, der snyder smiley

• Lola H
    Lola H Tilmeldt:
    feb 2025

#21   26. feb Den ligner da i hvert fald, at den både gnaver i albuerne og låser skulderen.

• #22   26. feb Det er ikke så galt men den kunne godt sidde bedre. Også derfor jeg skal have fundet ny

• #23   26. feb Hurttas "Razzle Dazzle" (som også findes i grøn) kan justeres på brystet også og minder ellers en del om Dog CPH Air.

Tucker har en Air (og en dazzle, som vi ikke bruger) Jeg foretrækker de mere tynde/enkle seler, da pelsen filtrer utroligt nemt under de større "plader" på andre typer seler.

• #24   26. feb # 19
    Den sele sidder da ad h..... til.
    Så er det da langt bedre at give et halsbånd på frem for den sele.

• #25   26. feb Jamen jeg er også enig og vi leder også efter en ordentlig smiley

• #26   26. feb Du skal kunne ligge 2-3 fingre i armhulen mellem benet og selen, for at den sidder optimalt og ikke genere der smiley

• #27   26. feb Jamen jeg er også enig og vi leder også efter en ordentlig

Jamen hvorfor har du så ikke købt en ordentlig sele til ham for lang tid side ?
    Og hvorfor bliver du ved med at give ham den på, selv om den sidder ad h til og generer ham ?

• #28   26. feb https://www.facebook.com/share/r/1E8NUDyXA2/

• #29   26. feb linket handler om seler. smiley

• #30   26. feb Fordi den har siddet godt på ham tidligere da han var mindre. Og nu ikke mere fordi han er vokset. Og vi har brugt andre

• #31   26. feb Curli selen er generelt ikke særlig god, da du ikke har nogen indstillingsmuligheder i den.

• #32   26. feb Carly selen er en sele, som aldrig sidder godt, uanset hvilken hund der har den på.

Og fordi du mener at den har siddet godt, men ikke gør det mere, så bør du jo ikke blive ved med at give ham den på

• #33   26. feb Nu har jeg også andre som han får på som heller ikke er helt gode. Billedet er fra noget tid siden

• Lola H
    Lola H Tilmeldt:
    feb 2025

#34   26. feb Jeg ville, i forhold til hvor dårligt selen sidder, også foreslå dig at gå tur med din hund i halsbånd, indtil du får en god y-sele hjem.

• #35   26. feb jeg har lidt forskelligt til min staffy.
    Et par stykker fra stbt1935, en fra dogcopenhagen (som jeg reelt set ikke bruger, da de andre sidder en snas bedre), og så har jeg en hurricane fra bullybillows. Jeg er jo osse lidt en sucker for fede farver der ikke "forsvinder" på hunde... og der er både stbt1935 og bullybillows lige mig.

• #36   27. feb Der er også denne fra Petlando:

https://seleshoppen.dk/shop/4-hundeseler/983-petlando-y-comfort-hundesele---apple-green/

Dén har vi også og sidder bedre på min hund end Dog Copenhagens gør smiley

• #37   8. mar Jeg er super glad for denne her:
    https://shopturhunden.dk/shop/103-seler/2171-non-stop-dogwear-line-harness-50/

Har tidligere brugt Dog Copenhagen, men synes denne her sidder bedre.
    (Og så har den en strop under maven til sporlinen, sådan at man ikke skal ha' linen bagom forbenet smiley )

• #38   8. mar og så har den en strop under maven til sporlinen, sådan at man ikke skal ha' linen bagom forbenet

Det behøver man jo hellere ikke.
    Man sætter snoren i halsbåndet og trækker den mennem alle fire ben.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#39   8. mar "Jeg synes flere gode støttende seler bliver for klodsede og fylder for meget"

Hvad er det, at selen skal støtte - og hvorfor?

Jeg har seler til hundene. De bruges i helt særlige tilfælde som en ekstra sikkerhed - ikke som støtte. Halsbåndene, der bruges 98% af tiden, støtter heller ikke - men faktisk ved jeg ikke rigtigt, hvad støtten går ud på smiley

• Lola H
    Lola H Tilmeldt:
    feb 2025

#40   8. mar Det studsede jeg faktisk også over Isabelle, og undrer mig ligeledes.

• #41   8. mar #38 Det behøver man jo hellere ikke.
    Man sætter snoren i halsbåndet og trækker den mennem alle fire ben.

Ja - hvis man bruger et halsbånd, hvilket jeg ikke gør smiley
    Og nej, jeg trækker ikke mellem alle fire ben, da jeg ikke vil ha linen op mellem bagbenene, for så hopper og spjætter hun med bagbenene mens hun går.

Det er så et plus jeg kan bruge - har man andre metoder, kan man jo bare lade være at bruge stroppen.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#42   8. mar Hvis sporlinen er fastgjort under maven men ikke er trukket under alle fire ben, kommer den så ud på siden mellem forben og bagben?

• #43   8. mar Isabelle: JA! smiley

• Lola H
    Lola H Tilmeldt:
    feb 2025

#44   8. mar Men er det så en snor som sidder på maven, eller i virkeligheden på brystet?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#45   9. mar Går hunden ikke og skvatter over linen?
    Eller den holdes måske lidt stramt, så den ikke rammer jorden?

• #46   10. mar Sporlinen sættes fast på maven, og holdes ud til siden mellem for- og bagben, og flugter med bagbenet.
    Og nej, hunden går ikke og falder i linen, for den er stram. Med den "raket" jeg går med blir det aldrig et tema, for der er fuld træk i linen for at komme frem. Faktisk bruger jeg kræfter for at holde hende i et passende tempo smiley

• #47   10. mar De fleste trækker linen ud mellem bagbenene ....

• #48   10. mar Hvis du trækker linen ud mellem forben og bagben på den måde, så vil hunden da komme til at gå skævt på sporet, vil den ikke?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#49   10. mar Det må da være rarere for hunden at have sporlinen fastgjort på ryggen.
    Hvad er fidusen i at sætte den på maven?

• #50   10. mar Anni: Ja, det ved jeg - men min hund kan ikke lide at have den mellem bagbenene...

Bodil: Nej, hun går ikke skævt - til gengæld kan hun gå i stedet for at spjætte, som hun gør når de er mellem bagbenene.

Isabelle: Ved at have trækket nedefra søger hunden dybere end hvis linen sidder på ryggen. Men man kan sagtens ha' den på ryggen.

Jeg bruger den samme sele til alm. ture hvor jeg har linen sat på ryggen, så at rykke den ned på maven er en slags forkommando/signal til hunden om hvad vi nu skal ha' gang i.

• #51   10. mar Isabelle: Ved at have trækket nedefra søger hunden dybere end hvis linen sidder på ryggen. Men man kan sagtens ha' den på ryggen

Den holder vist ikke.
    Hvis det er for at få et dybere søg, så skal du vist nok have snoren i halsbåndet og mellem benene så den får næsen nedad, eller bruge en bøtchersele
    Sætter du snoren fast i selen under maven kan hunden jo løfte hovedet alt det den kan og gider.

• #52   10. mar OK, tak for kommentarer - men jeg tror jeg takker af for nu!

Det var en sele jeg anbefalede, med en bemærkning om at den havde en ekstra strop, som kan bruges når man går spor, hvilket jeg er MEGET glad for. Jeg har tidligere brugt ringen på brystet (på Dog Copenhagen selen) og ser nu en fordel i at der er en på maven. Jeg går åbenbart spor på en anderledes måde end så mange andre, men det virker for mig, og jeg gider ikke skulle forsvare hvordan og hvorfor smiley

Min anbefaling var faktisk selen i sig selv, som jo ikke nødvendigvis er en sporsele.

Kommentér på:
Seleunivers

Annonce