Hjemme fra Show of Winners Hjemme fra Show of Winners
Bianca og jeg har kun lige været hjemme i en halv times tid, trætte efter en lang dag, som langt fra er færdig i skrivende stund. Men vi er glade og tilfredse, med det vi har opnået. Resultatet er der ikke noget at skrive hjem om, men ellers har alt andet været rigtig godt.
I første runde trak Bianca en Riesenschnauzer, og det var hårde odds. De små hunde skulle på bordet, og det var rigtig godt, for de er de jo vant til fra udstillinger.
Nu kommer jeg så til det der var hele dagen værd. Dommeren siger et eller andet til mig, og herefter spørger jeg ham om han kender racen. (Amerikansk dommer, så chancerne var nok ikke så store. Men det ville jeg da gerne vide. Han svarede, at han i går opdagede at der var tilmeldt en dansk/svensk gårdhund hvorefter han gik i gang med at læse racestandarden og søge oplysninger om gårdhunde. Var jeg lige "mundlam" og samtidig meget stolt over at han vidste hvad en gårdhund er for en størrelse. Det tog jeg godt nok hatten af for, at han gav sig tid til det.
Hun gik sørme hen og slog den flotte Riesen. Det betød så at vi var videre til 2. runde. Vi var godt og grundigt forsinket, og anden runde var først ved halv seks tiden. Så tiden skulle bare fordrives på bedst mulig måde.
Jeg var så heldig at Maj-Britt, hvis drenge Martin og Kasper er DKK juniorhandler gerne ville tage med mig, så vi fik da hygget os og set nogle hunde. Jeg mødte også en del jeg kender og fik hilst på Sidsel (Hundemutter) som var med sin opdrætter som moralsk støtte. Hold da op hvor er der mange lækre hunde med sådan en dag, og så gør det ikke så meget at der er noget ventetid.
2. runde var vi ikke så heldige. Vi trak en amerikansk cocker spaniel. Uha, vi er ikke så glade for pelshunde, så forhåbningerne var ikke så store. Vi var trætte, og især Bianca, som synes det var ved at være lidt for meget. Men trods det, så performede hun OK i ringen. Men den anden vandt.
Tror ikke det gjorde så meget, for vi var mere end klar til at tage hjem. Det var en lang men dejlig dag, og tak til Maj-Britt som gad at spendere en hel dag sammen med Bianca og mig.
Vi havde en oplevelse mere, men den gemmer jeg lige og fortæller om i en anden tråd, ellers bliver det for langt. Men det bedste er tilbage endnu, så hold øje, hvis I er nysgerrige.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.938
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 471
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.490
Det er en oplevelse at være til SoW:-))
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.490
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.576
Dejligt at jeres dommer havde læst på lektien så racen ikke var total ukendt.
Og dejligt i have en dejlig dag!
/ Trine
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.332
Dejligt
feb 2007
Følger: 47 Følgere: 48 Hunde: 6 Emner: 47 Svar: 1.873
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
feb 2007
Følger: 47 Følgere: 48 Hunde: 6 Emner: 47 Svar: 1.873
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
Vi var også møg trætte og har sovet fortrinligt i nat.
Hjemme fra Show of Winners