1.833 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 127 Svar

FÅ DEN SNOR PÅ!!! FÅ DEN SNOR PÅ!!!

nu har jeg bare fået nok.. !!
troede ikk min store hund ville begynde at blive agressiv overfor andre hanhunde.. men det er han desværre blevet nu..
Min hund går kun uden snor når han er inde i en privat lukket hundepark hvor ingen andre kan komme ind, og på gaden er det PÅ MED SNOREN..
Hvorfor er det så lige at folk bare lader deres hunde løbe frit rundt uden opsyn.. og deres hunde farer lige i fjæset på min!.
Jeg kan for helvede ikke både holde min hund væk og samtidig holde andres hunde væk!!
Og nå ja.. så da ejeren ENDELIG viste sig efter et stykke tid så kommer ordene " han gør ikke noget!" ..
ja men ved du hva,,DET GØR MIN !! så hold den væk..
er irreteret over at andre ikke kan tage ansvar når man selv gør!

Hvornår kommer den lov om at hunde skal føres i snor!!!

Undskyld det sure indlæg.. har virkelig haft en dårlig dag idag...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FÅ DEN SNOR PÅ!!!
  • #1   24. feb 2010 Forhåbentlig aldrig. Jeg vil være MEGET træt af at mine velopdragne hunde altid skal føres i snor, fordi nogen ikke kan finde ud af at holde de uopdragne i snor.

Den hund du mødte burde have været i snor, da ejeren tydeligt ikke havde styr på den. Men jeg er træt af at der skydes med spredehagl når der er et problem med nogle få hunde.

• #2   24. feb 2010 Siger du at min hund er uopdragen bare fordi at den går i snor?
    Så kan jeg fortælle dig at det har noget at gøre med at jeg er en ansvarlig hundeejer.

• #3   24. feb 2010 Hvis dem der ikke har kontrol over sine hunde, bare kunne overholde den lov der er idag, ville det ikke være nødvendigt med et fuldt snorpåbud for alle hunde, men sådan er virkeligheden ikke, og derfor hilser jeg også et fuldt snor påbud velkommen..... Så er der intet påstand mod påstand halløjsa, sagen er enkelt din hund må ikke gå uden snor....!
    Desværre rammer det ansvarlige, og dog, tvivler på at folk der har styr over deres hunde og aldrig gener nogle eller noget, og kalder deres hunde til sig ved alt møde, vil blive anmeldt;o)

• #4   24. feb 2010 nu bor jeg på en ø og her skal hunde føres i snor både pga får og vildt (også) på starnden. Og det fatter folk heller ikke.
    Men nu er det sådan at hvil der kommer et skt vildt rendene så løber de fleste hunde efter. eller hvis får i flok begynder at løbe så render hundene efter ofte bliver et får bidt , mister deres lam eller de bliver stresset. stakkels dyr.
    Men Men så er det jo at en person med jagt tegn må skyde hunden. heldigvis ikke noget der sker så ofte men det hender.
    Desværrer er det folk der har "styr" på deres hunde, der får en chance til at kalde dem til sig, men det lykkes bare ikke altid

• #5   24. feb 2010 Miss Andre - jeg synes ikke jeg kan læse, at Anette siger din hund er uopdragen, men at hun er træt af, at alle de hunde der ikke er opdraget ordentligt ikke bliver holdt i snor. Der er lidt forskel smiley

Du skriver du har haft en dårlig dag, så msåke læser du ikke indlægget som det er ment.?

• #6   24. feb 2010 Miss andre< næste gang giver du bare den køter en str 40 i fjæset.
    Men er enig med dig.

• #7   24. feb 2010 jamen hvorfor er det at folk skal lufte deres køter uden line på et offenligt sted så må man da fise i en hundeskov der skal man nemlig have styr på sin hund.
    Det undre mig hvor mange hunde der kommer til skade i trafikken når alle der går uden snor har styr på deres hunde

• #9   24. feb 2010 Det kan godt være Annette O smiley
    Sorry.. er lidt "læse-blind" når jeg er muggen smiley

• #10   24. feb 2010 Mette O : Bruger str. 39 hehe..
    .. jeg går ikke ind for vold mod dyr.. synes det er ejeren der skulle holde sin hund i snor istedet for at være 1km væk og lade den gå og hilse på alle og enhver..

• #12   24. feb 2010 Ja, jeg håber da ikke loven bliver ændret, for min hund kan sagtens gå løs uden at gå til andre hunde.

Derudover kommer hun i snor, hvis jeg ser andre i horisonten med deres hund i snor.

Det er møgtræls at folk ikke kan respektere, at deres hund ikke skal hilse på andre. Det er jeg enig i, men det er ikke ensbetydende med at jeg mener alle hunde skal være i snor altid

• #13   24. feb 2010 Ja kender det godt Gizmo..
    deres hunde er jo "100 % lydige" ..

Jeg tror ikke på at der findes hunde der er 100 % lydige uden en eneste undtagelse..

• #14   24. feb 2010 Hmm, dvs min Rottweiler han fandtes slet ikke.. jeg har simpelhen haft en fantasihund i knap 9 år ;o))

Så har de jo ret jeg har roterende fis i kasketten :o))

• #15   24. feb 2010 Jeg er enig med dig Jeanette.. Det er dejligt når nogen viser hensyn og tager deres hund i snor når de kan se at der kommer nogen.
    Men ham her jeg mødte idag var en kæmpe idiot.. Først var han overhovedet ikke til at se fordi at han var så langt væk fra hunden.. og endda rundt om hjørnet. da han endelig dukkede op og jeg bad ham om at tage hans hund i snor så svarede han " han gør ik noget!!!" ..
    hvortil jeg siger at det gør min altså..
    Så vælger han alligevel bare at gå langsomt mens jeg kæmper om at få hans hund væk fra min.. og vi taler altså om 2 store hunde..
    Da han endelig kom og tog sin hund tog han den ikk engang i snor.. men gik bare videre..

• #18   24. feb 2010 Hundeloven er allerede udmærket på dette punkt. Det er de hundeejere, som bryder loven, der er et problem og dem er der så desværre mange af. Rigtig mange. Af egen personlig erfaring er det nok 1 ud af 20 løse hunde som vi har mødt hvor ejeren havde fuld kontrol over den og det er altså bare for lidt.

• #19   24. feb 2010 Det er noget danskerne er gode til " det er alle de andre ikke mig"

• #20   24. feb 2010 CHINE: jeg kender ikke til dine hunde, så dem kan jeg ikke udtale mig om.

Men alle de hunde jeg nogensinde har mødt i mit liv har jeg aldrig set en eneste der var 100% lydig. Med det mener jeg, at der ikke går mere end et halvt sekund fra man siger KOM -- til hunden er i gang med at løbe hen til sin ejer.

IKKE EN ENESTE HUND af den slags har jeg mødt.
    Men jeg har til gengæld mødt mange som vil påstå at de stoler på deres hund er lydig 100 %.. ja lige pludselig er ALLES hunde jo lydige.

• #22   24. feb 2010 chine< der vil jeg give dig ret

• #23   24. feb 2010 chine< hvis alle kunne se det ved deres hunde så var problemnet nok slet ikke til stede

• #26   24. feb 2010 Chine, hvor bor du, hvis jeg må spørge...der vil jeg rigtig gerne bo:)) Jeg er supertræt af at bo her på grænsen af Nørrebronx, for her er det mere reglen end undtagelsen, at hunde bare sprinter rundt på må og få og ejeren...ja hvis h*n da er i nærheden, jamen så gøres der da bestemt ingen anstrengelser for at kalde kræet til sig...DET er jeg suuuuper træt af:/

Jeg har flere gange læst herinde, at der i syden, bla. Frankrig, ikke er samme problemer med løse hunde, som her i DK...og der er "alle" hunde løse, hvad er det de gør? Hvad er det "vi"forkert? Er det fordi vi ikke læser/lærer om hundehold før vi køber (måske ovenikøbet impuls-)) køber hund, er det fordi mange mener, at det at ha' hund er en menneskeret eller hvad er der galt??

• #27   24. feb 2010 chine< ja det skulle indføres herhjemme med hundeskat, så tror jeg vi kunne få ryddet lidt op i hvem der har hund og hvem der ikke har.

• #28   24. feb 2010 nu skal jeg ikke gører mig selv bedre for jeg er også en "blød hunde ejer" men hvis man behandlede en hund som en hund og holdt den i hundehøjde så tror jeg ikke problemet var så stort

• #29   24. feb 2010 Hold da fest, hvor dette fremkalder stærke følelser.
    Jeg kunne aldrig drømme om at gå i en hundeskov, det er jo der alle dem der ikke kan have hunden løs andre steder befinder sig.

Jeg går til tider med 4 Border collier. De kan alle være løse og kommer når jeg kalder - hver gang - Som regel dækker jeg dem af, hvis der kommer nogen. Og skal jeg passere nogen kommer der selvfølgelig snor på. Jeg ved godt nogen er bange for hunde, og hunde i snor skal ikke føle sig presset af mine.

Jeg siger IKKE noget sted at alle hunde i snor er uopdragne. Jeg har da selv snor på hvis jeg går på gaden. Det er ikke sjovt for billister at køre forbi mig med 4 løse hunde. De kan jo ikke vide at hundene bliver ved mig.

• #30   24. feb 2010 Jeg mener ikke, at nogen som helst hundeejere kan være 100% sikker på, at deres hund opfører sig eksemplarisk uden snor. Desuden, så er jeg træt af "den gør ikke noget!". Så sent som i sidste uge, oplevede jeg, at en schæfer kom rendende direkte mod min hund; det var tidligt om morgenen og jeg var endnu ikke vågen, så både hunden og jeg blev overrasket. Denne schæfer begynde så at knurre og vise tænder, og jeg var så tæt på at sparke til den, af ren og skær panik.
    - Det mener jeg ikke kan være rigtigt. Jeg dirrede af ren arrigskab bagefter og bandede hundeejere, der lader deres hund gå uden snor, langt væk.

Det eneste sted, hvor min hun ikke har snor på i det offentlige, er når vi er henne på den nærtliggende hundemark. Selv i vores have, er jeg med ude og har snor på ham, da der ikke er hegnet ind.

• #31   24. feb 2010 Der er sgu tæt på, at jeg rykker teltpælene op...så pas på, at der ikke pludselig bor to højrøstede køwenhaunere, to højrøvede katte og to højaktive og måske lettere forkælede bullerbasser;DDDD

Jeg har tænkt meget over hvad de gør anderledes i udlandet og jeg tænker lidt på om man måske er mere hensynsfuld...altså jeg oplever ofte herhjemme at hundeejere er egoistiske eller naive og fx. slet ikke spørger om mine hunde vil hilse, men bare maser på så Fido kan få snuset prinsesserne i de ædlere dele..og det er de altså ikke glade for, med mindre de er i højløb naturligvis og så er jeg ikke særlig glad for en påtrængende lystig hanhund:DDD

• #32   24. feb 2010 **CHINE* * - Ingen grund til at hidse sig op smiley nu synes jeg dog, at der er forskel på de hunde du nævner, og så "normale" hunde. Og også stor forskel på træning af disse hunde og så en "normal" hund. Jeg mener, at der skal MEGET træning til, før du faktisk kan være oppe på de 100 % af sikkerhed for at hunden opfører sig eksemplarisk.
    - De fleste problemer med løse hunde er jo, at ejeren mener de har styr på hunden, men det viser sig at være det direkte modsatte. Derfor; hvis man virkelig ikke vil have snor på hunden, så kræver det træning træning og atter træning.

• #33   24. feb 2010 Til jer som går med jeres hunde uden snor:

Hvor langt er hunden fra dig/jer når den går frit? Er den under konstant opsyn eller er der tidspunkter hvor den er så langt væk at den ikke kan ses.

I tilfælde af at hunden gik hen til fx. min hund, og min hund optræder aggressivt når den er i snor, hvordan ville din hund reagere?

Det der skete for mig er jo at min hund er i snor og er agressiv overfor den der løber imod og kommer hen til os. Jeg kan godt styre min hund da den jo er i snor, men jeg kan ikke styre en andens hund.
    Hvordan kan jeg vide at den løse hund ikke bliver provokeret af min agressive hund og de kommer op at slås.
    To store hunde som slås + lille mig = Dårlig kombi jeg helst vil undgå.

• #34   24. feb 2010 Gizmo @: Nu er det ikke MIN personlige hundelov, men den lov om hunde, der er vedtaget i Danmark og den gælder for alle og siger blandt andet:

"§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens bolig eller forretningslokale. Føres hunde i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren. Såfremt hunde på de nævnte steder færdes løse uden at være i følge med en person, der har fuldt herredømme over dem, lader politiet dem optage og underretter besidderen."

Hele teksten findes her: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2050

• #35   24. feb 2010 **CHINE* * - det er helt fint smiley nu ser jeg dog heller ikke diverse brugshunde som værende en "normal" hund, som bare bliver brugt som familiehund og diverse. Jeg har fuld respekt hvor folk der knokler med deres hund gennem træning. Men jeg har stadig tanken "En hund er en hund" - jeg stoler end ikke på min egen hund, og vil nødig være til gene for andre, da jeg ved, at jeg muligvis ikke vil kunne kalde ham til mig.
    - Derfor er han også i snor, for da føler jeg, at jeg har mest styr på ham smiley

• #36   24. feb 2010 Chine, det må da siges at være det bedste tilbud jeg har fået i aften;DDDD

• #37   24. feb 2010 Jeanette N : Thumbs up ! smiley

• #38   24. feb 2010 Jeg er ligeglad med om folk har deres hunde i snor - de skal bare have styr på dem.
    Vi har selv lidt problemer her med en spade der lufter hans kæmpe amerikanske bulldog uden snor - og det er bare ikke fedt at møde ham - for han har netop ikke styr på den og ak og ve den dag den stiller sig op foran min hanhund!

• #39   24. feb 2010 "I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem."

Lotte, der står da sort på hvidt, at i byer og bymæssig bebyggelse, så må hunden være uden snor hvis den er under fuldt herredømme? Sådan læser jeg paragraffen. Det er kun hvor der specifikt er skiltet med at hunden skal være i snor, at den ikke må være løs.

Jeg har også altid pølserne i snor, da jeg slet ikke er sikker på deres indkald, bare så jeg ikke får revet hovedet af nu;DD

• #40   24. feb 2010 Jeg ved 100% at min hund aldrig ville gøre nogen noget?
    DET er der utrolig mange der siger, når man møder en løs hund med ejeren hængende bagved :):)

Nå, okay, jeg stoler også 110% min Golden, meeeeeeeen, man ved jo aldrig, tror ikke man skal føle sig 100% sikker, selv den sødeste/rareste/dejligste hund kan blive provokeret,

Så syntes vi ALLE bare skulle holde den snor på vores hund, med mindre andet er aftalt, sikke meget vi ville blive forskånet for :):)

• #41   24. feb 2010 Chine, ork jo, vi har hus i Sverige og der bader de til den store guldmedalje hele sommeren og ville hellere end gerne også bade nu, hvis jeg lige ville slå hul på isen først...men der sætter jeg grænsen:) Mimi var på vej ud på åben sø efter nogle ænder, men jeg havde heldigvis snor på så jeg kunne få bassen hevet i land...altså den tossede hund:DD

• #42   24. feb 2010 ** CHINE **: Hundeskove man kan reservere i et vist tidrum og have for sig selv - dèt er en fremragende ide! Har ikke selv brug for sådan et sted, men jeg kan forestille mig at de ville dække et behov for mange hunde og hundeejere. smiley

• #43   24. feb 2010 Lotte & Thomas<3
    Du udstiller dig generalt som en der ikke rigtig aner noget...

• #44   24. feb 2010 Behøver du skam heller ikke smiley

Chine hvor har du & dine hunde egentlig taget udd henne. Det lyder nemlig rigtig spændende...

• #45   24. feb 2010 ** CHINE **: Vi kommer heller ikke i hundeskovene, men nu har vi heldigvis egen mark hvor Lia kan løbe frit. Havde vi ikke det så ville sådan en "privat" hundeskov være lige sagen. smiley

• #46   24. feb 2010 **CHINE* *
    Tror ikke du får mere ud af det. Hun vil ikke forstå loven...

• #47   24. feb 2010 Tak og i lige måde ; o )

• #48   24. feb 2010 Tine, din lovbryder!!!!!!!!!!! Og der går du med din uforsvarlige rødnæse løs!!!!! Og du har endda tjek på den?? Hvad bilder du dig ind?????

Ironi KAN forekomme!!

Lotte:

Er det SÅ svært at forstå at selvom vi andre ikke har 100% tjek på vores hunde, så ER der faktisk nogle, der har??

Jeg indrømmer blankt at mine hunde ikke er så lydige at jeg kan møde andre uden at have dem i snor. Jeg går på offentlige stier og på private marker med mine hunde løs, men de er omkring mig hele tiden og når der kommer andre hunde, mennesker (enten gående, løbende eller cyklende) kommer mine hunde selv hen på plads og får snor på.

Så jeg er IKKE en af dem, der kan prale med at have 100% lydige hunde.

Men jeg ved at visse andre kan, og CHINE er en af dem!!

Så lovbryder? Næppe..

• #49   24. feb 2010 Mette (savner Blackie) .
    LOL

Lotte & Thomas<3
    Jeg lade ikke som om du ikke er her. Besked var bare ikke til dig, men til Tine...

• #50   24. feb 2010 Hej Chine, jeg har ikke læst alt men hvis jeg har forstået ret så har du bla. hunden løs i skoven? og det er i hvert fald forbudt... og i byer skal store hunde være i snor efter (er det kl 18 tror jeg?). ellers ikke for at blande mig smiley

• #51   24. feb 2010 Ok, bare mange der ikke rigtig er klar over det med skovene, det er jo for at skåne de vilde dyr smiley og go aften tilbage

• #52   24. feb 2010 HOLD DA OP!!!!
    jeg er simpelthen målløs... magen til stædighed skal man dælme lede længe efter... jeg beundrer godtnok din tålmodighed Chine..... *måber*

men tror desværre du kæmper en forgæves kamp.... alle andre i tråden forstår denne lov... og når det ikke engang er nok til at der bliver kigget en ekstra gang.... ja så virker det sq som "mission impossible".....

T

• #53   24. feb 2010 Lotte & Thomas<3
    Hvis jeg har noget og sige til dig Lotte så skal jeg nok skrive, synes ikke det er barnligt at skrive til Tine at det vidst er lige meget, for det virke som du bare ikke vil forstå det...

• #54   24. feb 2010 Lotte, nu jeg læser dine indlæg igen, så tror jeg, at det du stiller spørgsmålstegn ved er alle dem, der påstår de har fuld kontrol med deres hund, altså det er et definitionsspørgsmål...har jeg forstået det rigtigt? Det vil jeg gi' di helt ret i, det er et problem, men det ændrer eftre min mening ikke ved, at der er en håndfuld eller flere mennesker, der faktisk har 100 kontrol med deres hund;)

At det så burde være forbudt med løse hunde i store byer, det er jeg enig i..populationen af hunde er alt for stor og risikoen for ballade derfor for risikabel, synes jeg. Samtidig synes jeg også man må ta' hensyn til, at alle mennsker ikke nødvendigvis er vilde med hunde...

• #55   24. feb 2010 Nå vores indlæg krydsede hinanden:))

• #56   24. feb 2010 Hehe, ja man skal holde tungen lige i munden til tider;))

Og jeg formulerer mig da bare formidabelt her til aften...bla."risikoen for ballade er derfor for risikabel..." jow jow...eller den er måske ovenikøbet høj:DDDD

• #57   24. feb 2010 Rie netop hihi! men mig bekent som skrevet ovenfor er det jo osse lovpligtigt at have store hunde i snor i byen om aftenen.

• #58   24. feb 2010 :DD

Britta, jep jeg synes jo, at jeg har hørt noget i den retning...men det bli'r så ikke overholdt ihf:((

• #59   24. feb 2010 Genialt Lotte:DDDDD

• #60   24. feb 2010 Rie, det står i den samme lov (hundeloven) vist osse i samme kapitel. Undtagelsen er hunde på arbejde (politi mm.

• #61   24. feb 2010 Britta, orv hvor er der mange hunde på "arb." i mit hood så;)))

Ilm Lotte:)

• #62   24. feb 2010 Rie hihi ja er glad for jeg bor på landet nu, for har da oplevet min del af løse hunde hvor ejeren ikke lige er nået rundt om hjørnet endnu smiley osse om aftenen hihi

• #63   24. feb 2010 Ihhh, jeg vil også bo på landet:))))

• #64   24. feb 2010 Ja vi har så osse løse hunde, men kun to så dem lære de to vi har nok hurtigt at kende (den gamle skal bare ha mundkurv på).

• #65   24. feb 2010 på landet render alle hunde løse næsten dag og nat det nu meget hyggeligt..:) men hold da op for en sur tone her bliver ført...

• #66   24. feb 2010 personligt vil jeg mene at hvis min hun ikke kunne med andre havde den sku mundkurv på..

• #67   24. feb 2010 Katrine, ja men der er jo ikke så mange smiley og det er ikke alle, der hvor jeg kommer (oprindeligt) fra er vagthundene kun løse med ledsagerske. Her hvor jeg bor nu (i en måned) er der som sagt to løse, som så osse er de to der er (udover vores)

• #68   24. feb 2010 Katrine: netop, det er osse derfor vores den gamle har det. Det skaber osse mere tryghed for mig når jeg går med hende.

• #69   24. feb 2010 ja vil jo mene at hunden der ik kan med andre har et problem. altså forstår mig ret men noget må jo have gjort den ikke kan..

• #70   24. feb 2010 Katrine Ja helt bestemt jeg erkender osse at min hund efter flere umotiverede angreb er blevet en "bid først spørg bagefter" hund. Men i byen forventede jeg bare at folk holdt øje med deres hunde når de var løs og at det derfor var fint nok at jeg bare havde snor i?

• #71   24. feb 2010 Hmm synes godt nok denne her diskussion er nået langt omkring!!!!
    Herinde bliver man åbenbart disset på IQ Jyder vs. Sjællænder!!! TIL GRIN.
    vi bor i lejlighed, og herude er der rigtig mange hunde!
    På vejene skal hundende selvfølgelig være i snor, både så børn osv ikke biver bange, men på åbne områder, er det ejerens valg om hunden skal være i snor eller ej. Normalen er jo at hvis man ser en anden hund, kommer ens egen hund i snor, indtil den anden part har sagt ok for leg. men hundende skal da hilse på hinanden. HADER de hundeejer der ikke lader deres hund hilse på andre hunde!!!!!!! hunden bliver aggrasiv af det!!! jeg lader min hund hilse på alle hunde( undtagen "dræberhunde") om det er med eller uden snor....
    MIN MENING!!!!!!!!!!!

• #72   24. feb 2010 Ditte
    Nu er det vel op til hver enkelte ejer at bestemme hvem ens hunde skal hilse på, og fordi den ikke lige må hilse på din, betyder det jo ikke at den ikke hilser og leger med andre, og betyder bestemt ikke at hunden er aggrasiv ej heller bliver det..... kan være mange grunde til at folk ikke lader deres hunde hilse på alt og alle, burde du ikke respektere dette?

Ps
    Hvad er en "dræberhund" ?

Med din holdning til tingene kan du jo meget muligt risikere først at finde ud af det, når det er for sent...... Derfor skal mine hunde ikke bare hilse på alt og alle, dette har jeg mine hunde alt for kært til...

• #73   24. feb 2010 Dræberhunde ligefrem.....

• #74   25. feb 2010 Lotte. Du har stadig ikke fattet det.

"CHINE: kan se at jeg har misforstået dig. Troede du gik med dine hunde inde i byen, uden snor?? Sorry. Jeg er vidst ved at være søvning."

Chine må gerne gå med sin hund UDEN snor i byen FORDI hun har fuld kontrol....med mindre det er en stor by efter kl. 18 (tror jeg nok)

• #75   25. feb 2010 "Jeg tror ikke på at der findes hunde der er 100 % lydige uden en eneste undtagelse.."

Jeg tror heller ikke på at der findes elefanter i Afrika, for jeg har aldrig selv set en.

• #76   25. feb 2010 M&R: Bestemt bestemt, men noge lader aldrig deres hund hilse på andre, det er det jeg mener!!!! med at de så bliver aggesive!!!!! men hunde skal have lov til at lege, og det er squ ikk nemt i snor, så derfor er jeg stor fortaler for "frie" hunde!!!!!! og jeg respekterer selvfølgelig at folk ikke vil hilse på min lille baby, deres hovedpine!!!!
    Jeg har fuld kontrol over min hund, "træning du ved". og der er ingen der skal bestemme om min hund skal være i snor eller ej, så må andre træne deres hunde, ellers skal de squ ikke have en hund, det er vores ansvar som ejer!!!!!! Dræber hunde er de hunde som der snart bliver uovlige i DK, er det svar nok!!!!!!!!!!

• #77   25. feb 2010 Ditte kroer W

Mon ikke du skulle slå koldt vand i blodet.

Man socialiserer IKKE en hund ved at lade den hilse på alle hunde på dens vej.. Tværd imod er det en meget unaturlig situation for en hund, at blive sat ind i en kunstig ''flok'' med fremmede hunde...

Derudover er der ikke engang lavet noget lovforslag endnu, så at dine såkaldte ''dræberhunde'' snart bliver forbudt kan du vist ikke være så skråsikker på..

• #78   25. feb 2010 Ditte

Nu behøver du ikke tale ned til mig, stod på en træningsplads før du blev født!!!

Og tror du mere skal forberede dig på at din hund skal føres i snor, end vi skal forberede os på et raceforbud;o)

Og nu vil jeg gå ind og putte med mine dræberhunde....... Hvis de vel og mærket kan få lov at komme op i sengen for kongen..... Cavalieren i huset....;o)

• #79   25. feb 2010 OG hvor i verden skulle du vide fra om min hund er trænet eller ej????? den er 100% trænet, både på canadisk og Dansk!!
    Jeg er udemærket klar over at min HUND ikke er et barn..... Jeg holder utroligt meget af ham, men han er ikke mit barn, og han bliver heller ikke behandlet sådan, for så har han ingen respekt!!!!! er hård ved min hund på den gode måde!!!!!!

Og ja hunde skal være "frie" for at lege, vel ikke så svært at forstå!!!!!!!

• #80   25. feb 2010 Jeg må indrømme at jeg ikke bryder mig om din måde at debattere på.. Du virker en del mere agressiv end de ''dræberhunde'' som du fordømmer sådan,.

• #81   25. feb 2010 Danielle

Lige min tanke :o))

og NU er det godnat........ Hmm, mon jeg overlever natten, eller mangler en legemsdel når jeg vågner..... Ihhh russisk roulette hver evig eneste nat........

• #82   25. feb 2010 JEg synes bestemt ikke at jeg er aggresiv, jeg siger bare min mening som man skal gøre i en debat!!!!
    Du skriver at du stærkt tvivler på at jeg har styr på min hund og at han nok ikke er velopdragen, ved ikke lige hvem der fordømmer hvem her!!!!!!
    Og min hund er både trænet i Canada og i Danmark!!! så der er intet at komme efter!!!! skulle jeg da skrive: han kommer når man kalder på ham, skal de vel gøre. han bliver når jeg beder ham om det, han kan hente små fine bolde, han kan gå på to ben. han kan gø på komando, gi kyss, lede efter mus når man siger det. og han elsker bare naturen og bad!!!!! altså come on, skal jo ikke sælge ham!!!!!

• #83   25. feb 2010 Man træner en hund på canadisk med canadiske komandoer, og ligeledes på dansk. HAN FORSTÅR BEGGE SPROG!!!!!

• #84   25. feb 2010 siger bestemt heller ikke at jeg er en bedre træner end i er!!!!! HAR JEG ALDRIG SKREVET!!!!!!

• #85   25. feb 2010 Jeg sviner ikke nogen hunderacer, de hunde jeg er bange for skal min hund ikke møde. I dk har jeg trænet ved Egåengsø hundetræning, og i Canada har jeg trænet i Calgary agility training and commandoes. håber det er svar nok;-)

• #86   25. feb 2010 Nej ANNE P det er jeg bestemt ikke!!!

• #87   25. feb 2010 Ditte- så er jeg en af dem du hader.... for min hund hilser aldrig på andre hunde vi møder på gåturen... gør det mig til en dårligere hundeejer end dig????
    T

• #88   25. feb 2010 Anne - sikkert.... og det er da derfor at han ligner et frådende bæst når han ser en anden hanhund... det har jeg selv læst på HG ;0)

jeg har stadig ikke forstået pointen med at en hund SKAL kunne lege med alt og alle..... og at der er noget galt med den hvis den ikke kan...

T

• #89   25. feb 2010 Anne - nemli ;0)
    men nu vil jeg kaste mig på sofaen med en god gang star wars og få lidt søvn... men afventer spændt et svar i morgen... om jeg er en dårlig hundeejer.... for det må jeg jo så lave om på med det samme.....
    nogen der vil lægge hund til? helst en lille fætter, for dem holder jeg ham LANGT væk fra.... og kan ligeså godt kaste ham ud i det...
    nogen frivillige?? kom frisk :oP

T

• #90   25. feb 2010 Anette -Byens Bedste Bordere- - Jeg kunne aldrig drømme om at gå i en hundeskov, det er jo der alle dem der ikke kan have hunden løs andre steder befinder sig.

Sikke en gang ævl! her hvor vi bor kommer der mange jægere i hundeskoven , de har fuldt ud styr på deres hunde når de er løse , osse uden for hundeskoven.

Men længe leve generalisering og fordomme.

• #91   25. feb 2010 Tusind tak for støtten Michael og Keld J.
    Og til jer andre, har aldrig sagt at i er dårlige hundeejer!!!! men siger at man skal have styr og kontrol over sin hund/hunde, det er vores ansvar som hundeejerer.
    Hundeskove er også ren pest. for der opstår der nemlige gøen og alt muligt.
    altså slipper jo ikke min hund løs så snart jeg ser en anden hund, tværtimod jeg putter ham i snor!
    Anne P: var mit svar på hvor jeg trænede med ham henne, et godt nok svar, bare siden det er det eneste du ikke lige har kommenteret.....

• #92   25. feb 2010 Ditte - mit spørgsmål var ikke ang. snor eller ej... det var fordi du mener at alle hunde bør hilse... og min hilser aldrig!
    gør det mig til en dårlig hundeejer, for det er nemlig det du gir udtryk for...??????

t

• #93   25. feb 2010 Jamen jeg synes at det er noget mærkeligt noget, at du ikke lader din hund hilse på andre. tænk hvis du aldrig måtte hilse på et menneske.

• #94   25. feb 2010 Jeg lader heller ikke mine hunde hilse på andre hunde på vores gå ture , Begge har tendens til at være køns aggressive.

• #95   25. feb 2010 Fred være med det, men at aldrig lade sin hund hilse på nogen er forkert synes jeg, men ikke hvis man går tur i snor.. der er forskel på leg og gåtur

• #96   25. feb 2010 Bine: så hilser dine hunde jo også på andre! din hund har jo legekammerater. så fint fint, kun godt, at de samme mødes;)
    Anne P: Latterligt!!!! men det er jo så din mening. gider virkelig ikke bruge tid på ingenting........................................

• #97   25. feb 2010 Gud hvor har jeg det nemt, vi møder aldrig nogle når vi gå tur men bor også derude hvor mågerne vender ; o )

Dog lufter jeg 1-3 gange sammen med en der bor på samme vej de har en lab og det er Hannibals bedste legekammerat..

Ditte jeg kan ingen steder i denne tråd ser at der er nogle der skriver de ikke lader deres hunde lege med andre hunde...

At du lader dine hunde hilse (håber du spøger først) er din egen sag, er der en hund der ikke er i snor der kommer tæt på min i sno, går jeg selv væk og ellers fortæller vi ikke har lyst til at hilse, de hunde ejere der ikke kan respektere det risikere deres hund får en størrelse 37 lige i smasken.

• #98   25. feb 2010 Heidi. er helt enig med dig. spørger altid. jeg synes da heller ikke det er rart hvis der kommer en løs hund imod os hvis Zack er i snor, men så råber jeg til ejeren om de skal "lege" og så slipper jeg ham. har aldrig fået en afvisning på det spørgsmål.

• #99   25. feb 2010 En lille pudsig historie om det med hunde uden snor.

Da jeg boede i byen havde jeg en fritte. Den gik jeg tur med flere gange om dagen (i snor selvf´). En dag kom en jagthund farende og kunne ikke modstå min lille uldklump. Jeg var dog hurtigere end hunden og fik fritten op på armene, men hun nåede dog at bide hunden i næsen (og sådan nogle fritter har syle-spidse tænder). Så hønsehunden stod og blødte vildt fra sin snude (stakkels hund) og jeg måtte holde de 2 dyr fra hinanden, men fik dog tjekket nummeret på hundens halsbånd. Ringede til det og konen tog telefonen. Det var så hendes mand der var ude med hunden. Så hun ringede til sin datter som arbejdede i en butik i byen, så hun kunne hente hunden. Manden nåede så at komme i mellem tiden. Og ved i hvad, han skældte mig sku næsten ud. Ingen tak for at holde på hunden. Ingen undskyldning. Han så åbenbart bare blodet på hundens næse og tænkte måske at jeg havde pusset min fritte på hans hund. Hvilken spade!! Hunden kunne jo med lethed ha knækket nakken på min lille guldklump...

• #100   25. feb 2010 Han skulle da bare lukke røven...
    Han kunne bare have styr på sin hund så havde den aldrig fået sig en over snuden... Det er jo synd for både din fritte og denne hund...

• #101   25. feb 2010 Bestemt. Har oplevet at de ikke kunne sammen, men jeg er ikke bange for at min hund bliver bidt, de feste han leger med er fra det område vi bor i. men han elsker alle hunde, undtagen denne ene, men så er det jo bare at få dem på plads og skildt ad!!! jeg er virkelig ikke så bange.. men er udemærket klar over at Zack er en hund, men indgroet instinkter. og det har jeg bestemt også respekt for.

• #102   25. feb 2010 MICHAEL: Til trådstarter.
    Dobbeltmoralen er fantastisk.
    I dit eget fotoalbum har du billeder af hundene frie. Er det anderledes?

- Jeg ved ikke hvilke billeder du tænker på, men mine hunde er ikke frie steder hvor andre mennesker, hunde, eller børn færdes.

De er uden snor så de kan løbe og få deres motion i indhegnede områder.
    Vi har en hundepark hvor jeg bor hvor man skal have nøgle for at komme ind. Der går jeg ind alene med hundene uden at andre kan komme ind.
    Da min store hund var hvalp må jeg indrømme at han sommetider gik løs i en park hvis der ikke var andre fx. efter midnat når der ikke var et øje i parken.. Men nu kan han ikke lide andre hanhunde, så jeg tager ingen chancer mere. Nu er det kun på lukkede områder. Man bliver vel klogere med tiden..

• #104   25. feb 2010 Gizmo: Ja det er så typisk..

Jeg kan ikke forstå hvorfor nogen finder det så svært at holde hunden i snor når der er andre i nærheden. Der findes jo steder hvor man kan lade hunden løbe uforstyrret af andre..

• #105   25. feb 2010 Ditte- så er jeg tilbage fra job.....

jeg ser ingen grund til at min hund skal hilse på andre hunde når vi går tur.....
    du udtaler at hunde bliver aggressive af ikke at hilse?
    det mener jeg bestemt ikke at der er noget hold i... og tror de fleste andre, der ikke lader deres hunde hilse er enige i.....?
    Min hund kan ikke lide andre hanhunde og det har intet med det at gøre.....
    og jeg HÅBER virkelig aldrig at der kommer en eller anden med sin chi, gravhund eller lignende uden snor, og automatisk tror at det er ok at de hilser :0S
    for jeg ved godt hvem der får skylden hvis han får fat i lille "fifi" .....
    desværre....

T

• #106   25. feb 2010 Mine hunde skal ikke hilse på en masse hunde, hvor jeg hverken kender hunde eller ejeren!! JEG skal ikke risikere at en af dem får dårlige oplevelser.

Og nej, mine hunde er IKKE aggressive af den grund!!

• #107   25. feb 2010 Nej det er det jeg mener Mette..... dine hunde er garanteret mere venligt stemt en min er.....Jesse hilser heller aldrig, men har faktisk ikke mødt en hund han ikke kunne med...... ser bare ingen grund til det.....

T

• #108   25. feb 2010 Tine:

Vi var i svømmehallen idag med hundene. Der mødte vi en ambullblanding (tror jeg at det var). Den var bestemt ikke tryg, men eftersom ejeren virkede som en helt igennem fin fyr, lod jeg tøserne hilse. Det gik over al forventning.

Så nej. Selvom Lotus ind imellem farer frem med bål og brand og er en furie, kunne hun ikke drømme om at gøre nogen noget, hun har det hele i kæften. Og Kaido er bare den type, som overgiver sig med det samme.

• #109   26. feb 2010 T&M:
    Jeg lader jo heller ikke min hund løbe hen til andre hunde før jeg har spurgt ejeren!!!!

• #110   26. feb 2010 <<. men hundende skal da hilse på hinanden. HADER de hundeejer der ikke lader deres hund hilse på andre hunde!!!!!!! hunden bliver aggrasiv af det!!! jeg lader min hund hilse på alle hunde( undtagen "dræberhunde") om det er med eller uden snor....>>

der påstår du direkte at hunde bliver aggressive af ikke at hilse???
    og kan så sige at jeg er en af dem du "HADER"...... men min hund er ikke blevet aggressiv af det.....

T

• #111   27. feb 2010 Njahh, min tæve er bestemt heller ikke blevet aggressiv af ikke at hilse, tværtimod hun er blevet det af folk som dig der mener man skal lade hunde hilse på alle hunde de møder!! Det har kostet hende nogle gevaldige drag over nakken,og idag stoler hun ikke på dem der kommer hen til hende og dette gør at hun bruger angreb som forsvar!!

Så, som før sagt, prøv at tænke lidt længere end egen næsetip, kan være ret gode grunde til at folk ikke vil lade deres hunde hilse!!!

• #112   27. feb 2010 i er så kloge!!!!!! så må vi da håbe vi ikke støder ind i hinanden...... for min hund løber fri;) med mindre der kommer andre hunde, så spørger jeg da inden jeg siger "FRI" til min hund....

• #113   27. feb 2010 bestemt bestemt!!!!!

• #114   27. feb 2010 Nææææ, vi er ikke specielt kloge...... Men vi tænker bare:-) Også på andre end os selv:-)

• #115   27. feb 2010 amen så er du jo helt speciel;)
    gør jeg da også, jeg er bare ikke en HYS hundeejer!!!!!!!!!!!!!!
    In your face!!!!!!!

• #116   27. feb 2010 *jeg er bare ikke en HYS hundeejer*

You could have fooled me:-)

• #117   27. feb 2010 I could but i didn´t!!!!!!
    Sys det er så girner at folk herinde er så røv seriøse, sure og negative!!!!
    det er fun for mig...
    REN PARADISE
    LOVE IT

• #118   27. feb 2010 Du har ret Ditte

Seriøse mennesker er ikke til at holde ud. De vil hele tiden irettesætte os vildledte stakler ;O)

• #119   27. feb 2010 hmm vildledte stakler?????

• #120   27. feb 2010 ja..du ved...os, der er totalt afsporede i krydderen ;O)

• #121   27. feb 2010 hmmmm sys lige du skulle lade vær med at skrive OS, og nok lige nøjes med at tale for dig selv!!!! så er alle vist glade

• #122   27. feb 2010 Fnis

• #123   27. feb 2010 Smiler sgu lidt af sidste halvdel af tråden her... God lørdagsgriner.. Så kan i sgu lærer det alle i gamle hundehoveder.. Griner.. ;0))

• #124   27. feb 2010 Og Vuck er trænet på Tysk of Dansk og han hader stadig de fleste fremmede hanhunde.. Griner

• #125   27. feb 2010 Mandau:

Jamen, han kan da ikke hade andre hanhunde når han er trænet på TO sprog, kan han det??

Hilsen et af de gamle hundehoveder (som KUN træner på dansk)......*GG*

• #126   27. feb 2010 Mette griner nej sidder også og overvejer om han skal aflives for det er jo synd for ham.

• #127   28. feb 2010 Ja Ditte du nævner selv Paradise og kan faktisk ikke lade være med at tænke på at dine svar minder lidt om hver gang amalie snakker i Paradise...

Ren underholdning ; o )

Ja eller du må håber du ikke møder en agrasiv hundeejer der sparker din hund af helved til når den kommer for tæt...

• #129   2. mar 2010 Hahahaha GRIMT!!!
    Hvis nogen nogensinde sparker til min hund, går de ikke hele derfra, det kan jeg love dig for!!!!! så får de så mange tæsk at deres egen hund ikke kan genkende dem!!!!!!!

• #130   2. mar 2010 LOL

Tror faktisk man kan få piller til det der problem....

• #131   2. mar 2010 Wow, der har vi vidst et eksempel på de der egoistiske og naive hundeejere jeg før omtalte:OOO

• #132   2. mar 2010 Hvem skal tage sig af din hund når du skal ind og side for vold????

• #134   2. mar 2010 Gizmo, ja desværre, det har du helt ret i, øv:(( Var du klar over, at så mange hunde er på job i vores hood...hvad mon de laver;S

• #136   2. mar 2010 Kan de være undercover, hahahahahah:DDDD

• #138   3. mar 2010 *fniiis*

• niklas o
    niklas o Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 8
    #139   5. mar 2010 har næsten prøvet det samme som dig passede en af mine venners amstaff i sommers og var ude og gå med den lige plusselig kom der en frammede hund løbene over til min vens hund ved han ikk kan li store hunde så løftede ham op i hans halsbond og råbte til manden han skulle få den væk ellers gik det galdt har aldrig set en mand løbe og har ikk set den uden snor siden

Kommentér på:
FÅ DEN SNOR PÅ!!!

Annonce