{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
932 visninger | Oprettet:

Den hårdeste dag! Chok? {{forumTopicSubject}}

Ja som mange nok ved er jeg sosu elev i sidste praktik.

Mødte ind idag på jobbet og fik a vide min borger lige havde åndet ud. Det var ventet og det bedste da han var 99 år. Spurgte om jeg måtte se ham da jeg aldrig har set en der er gået bort. Det var fredeligt og det hele.
Havde det fint med dette .

Senere ved min næste faste borger som hoster meget pt pga a slim i lunger, sagde jeg til min skønne vejleder at jeg slet ikk brød mig om hans rallen.
Da vi sk lægge ham til eftermiddag fik sn igen et hoste anfald, min vejleder stod og så på hvordan jeg arbejdede, helt fint. Fik hejset hovedgæret men så lige pludselig stopper min borger med a trække vejret mit i sit hoste andfald:0 vi banker ham grundig på ryggen hurtigt og min vejleder siger nej nej jeg løber efter hjælp.
Han blev lilla i hovedet og jeg vidste nu sku jeg gøre noget !!!
Så klappede ham lettere hårdt på kinden for simpelthen a få en reaktion! Idet jeg gør det åbner han øjnene og hoster! Jeg banker på ryggen! Og så kom min vejleder med hjælp. Da var han okay og havde lejret ham på siden højt med hovedet!


Jeg følte lige da vi gik ud og vejleder sagde hu troede han ville dø i vores arne , en klump i Halsen self pga a chokket! Fik stooor ros for min håndtering . Men lige siden har jeg haft den der klump i halsen hvor man er på nippet til a bryde i gråd. Er det efter chok?/reaktion?? Puha en hård dag for psyken!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den hårdeste dag! Chok?
  • #1   5. apr 2011 Har iI ikke noget debriefing og defusing på jobbet ?
    Det lyder som om det kunne være en ide at få de oplevelser arbejdet igennem


  • #2   5. apr 2011 Og super flot håndteret i øvrigt.

  • #3   5. apr 2011 Hold da op, håber at du lige giver dig selv tid til at slappe godt og grundigt af smiley Og ja, måske et chok, men er det også første gang du oplever det?

  • #4   5. apr 2011 du skal sørge for tale med dem på jobbet om episoden.. jeg har selv oplevet dødsfald, de første var hårde og man tænkte heeeelt vildt, men til sidst er det "bare" sådan arbejdet er..

    hvis man går med de tanker hvergang der sker noget, holder man ikke indenfor jobbet længe..

    så sørg for at tal om det!



  • #5   5. apr 2011 og i øvrigt, flot klaret af dig smiley

  • #6   5. apr 2011 Mange tak anede ikk hvordan jeg ville reagere i så kritisk situiatiner mén er os stolt selv. Vil snakke med min vejleder i morgen hunvar selv i chok
    dødsfaldet er første gang . Men det va vejrtræknings stoppet der gjorde mig enormt forskrækket


  • #7   5. apr 2011 Det er meget normalt at reagere sådan, når man efter et adrenalinkick falder ned på jorden igen - så kommer reaktionen.

    Jeg håber også, du får snakket det igennem på arbejdet, så du kan få det ud af systemet! :o)


  • #8   5. apr 2011 Jeg kender ikke jeres elev/praktik-system, men jeg synes, det lyder lidt underligt, hvis vejlederen var så meget i chok, at hun ikke formåede at tage sig af dig og få dig hjem i ét stykke. I øvrigt lyder det også underligt, at hun vælger at løbe efter hjælp og lade dig alene tilbage med manden, men det lyder til, hun selv har haft lidt vanskeligt ved at håndtere situationen, så det er måske forklaringen.

    Jeg ville sørge for i morgen, at komme til at tale med én, der havde helt styr på sådan noget. Ved ikke om det skal være fra dit praktiksted eller din skole, men der må være en vejleder det ene eller andet sted, der kan sende dig videre.

    Lige nu og her, ville jeg bare give mig til at tude, hvis det er det, du synes, du har brug for. Det plejer at hjælpe bedre end at gå og kæmpe for at holde det inde og så kan du forhåbentlig få ro indtil du kan få talt med en prof i morgen. Og så evt. ringe til en eller anden og fortælle, hvad der er sket (nu skriver du det selvfølgelig her og det hjælper måske også lidt? Men det er nu engang noget andet at få det fortalt med ord).

    held og lykke smiley


  • #9   5. apr 2011 Fortalte alt til kæresten da han kom hjem. Tror jeg lød som Lotte heise men han smilede bare og kyssede mig og sagde hold kæft skat du sej!

  • #10   5. apr 2011 loui
    Skønt med sådan en kæreste. Jeg ville nu alligevel nok lige bede om at tale med en eller anden i morgen, men dejligt, at du er ok for nu smiley


  • #11   5. apr 2011 Det var flot handlet. Du gjorde jo præcist det du skal i sådanne situationer. Det lyder til du holdte hovdet koldt, hvilken man jo skal i det erhverv du har :o)

    Det er helt naturligt du reagerer sådan efterfølgende. Og der skal sikkert ikke meget til før du er helt oppe på dupperne igen bare fordi en borger hoster.... Det er ok.

    Jeg var også totalt i chok efter det første hjertestop jeg var med til, Mens det stod på handlede både jeg og min kollega proffesionelt, men hold da op en reaktion jeg fik da det var overstået! Selvom det er ved at være mange år siden har jeg stadig oplevelsen i kroppen hvergang man står med en meget dårlig patient.

    Godt gået!


  • #12   5. apr 2011 Hov, glemte lige at skrive jeg dog ikke synes din vejleder handler som hun skal. Hun er den uddannede og DIN vejleder. Hun burde blive ved patienten og dig der skulle hente hjælp. Det er ikke særlig proffesionelt gjort af hende. Og at hun ikke kunne snakke oplevelsen igennem med dig efterfølgende pga hendes egen choktilstand.... Tsk tsk hun er ikke værdig til sit job...

Kommentér på:
Den hårdeste dag! Chok?

Annonce