{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.258 visninger | Oprettet:

Måske HD hjælp {{forumTopicSubject}}

Er lige kommet hjem fra dyrlæge men mine 2 hunder skulle ha det årligt stik. Efter at have kikket på min unghund sige hund hvornår det var vi skulle ha tage billeder af hofter da hun har mistanke om han har hd det var noget med hvordan hans muskler i bagbenet var og han var ikke så glad for når hun tog fat i hans ben. Så han blive 18 måneder i næste månede hvor han så skal have tage billeder. Hvor er det bare lang tid til.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måske HD hjælp
  • #1   12. feb 2010 Heidi, man kan meget nemt komme til at diagnositicere forkert, hvis man tager billeder for tidligt.

Mens hunden vokser ligger hoften ikke så godt til i hofteskålen som når hunden er vokset til, og så kan man komme til at se ting, der ikke er der.

• #2   12. feb 2010 Penn Hip - kan med succes tages når hunden er helt ung, men ikke røntgen.

• #3   12. feb 2010 Han skal bruges i avl hvis hofter er ok eller ikke. Alle jeg har snakke med sige fra de er 1 år og før han er 2 så der for har jeg valgt at gøre det nå han er 18 måneder. Han skal bruges som redningshund og er i fuld gang med træning til det så håber godt nok ikke det er noget galt med de hofter. Og hvor er der lang tid til næste månede.

• #4   12. feb 2010 Min dyrlæge ved hvad jeg bruger mine hunde til så når vi komme blive ders led gået rigtig godt igennem. Og der var noget med hvordan hans muskler i bagbent var som gjord hende mistænksom. Min gammel hund har problemer men hans knæ så han får tilskud i vandet og foder og det har min unghund også fået. Men men han er meget stor af hans race 7 cm og som hvalp fik han foder til store hund for at bremse ham. Men da der er rigtig mange hunde i racen der er alt for små er der mange der godt vil ha en stor hanhund. Der for kommer han i avl. Men man må jo bare vente og se. Jeg valgte denne race da det er en meget sund race så håber godt nok ikke der er noget

• #5   12. feb 2010 Det handler ikke om, hvorvidt en dyrlæge har tjek på det.

Der kan meget vel opstå et falsk positivt resultat, og det har ikke noget at gøre med om dyrlægen er dygtig eller ej - det handler om, hvor udviklet hunden er anatomisk.
    Og det kan dyrlægen ikke vide - så med mindre der er voldsomme forandringer, så kan man ikke bruge en HD-diagnose på en 6 mdr. gammel hvalp til særlig meget. Ikke hvis diagnosen er stillet ud fra røntgen.
    Så skal der Penn Hip til.

Glucosamin er et sukkerstof, der er ugiftigt. Der har været tale om, at man får størst virkning hvis man ind imellem holder pauser, men jeg er ret sikker på, at dette ikke har kunnet dokumenteres.

Det udvindes almindeligvis fra skalddyr af forskellig art.

• #6   12. feb 2010 Anne, jeg læser det fuldstændig som du gør - omend forvirringen var stor da indlæggende kom i modsat rækkefølge.

• #7   12. feb 2010 Vi blev anbefalet at bruge glucosamin til vores hund med HD.

• #8   13. feb 2010 Tanja.. hvis du har en mistanke om,at hunden har noget galt med dens hofter,ja så havde jeg taget billeder nu.. en måned fra eller til,er for mig lige vidt..

Men skulle hunden ha HD,kan jeg sætte ind en måned før,med foder og med at få bygget en muskulatur op.. Det er vigtigere for mig,end hvad man anbefaler smiley

Jeg har selv lige haft en hund i røngten (skuldre),da hun var 10 mdr og der tog vi osse albuer og hofter,så både jeg og ejer,fik et billed af,hvor står vi...

Kommentér på:
Måske HD hjælp

Annonce