1.273 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

HD/AD status? HD/AD status?

Nu spørger jeg måske dumt, men er der ikke nogen herinde der vil være søde, rare og behjælpelige at fortælle mig, hvad det er (altså HD/AD status)? - Gerne på "børnevenligt" niveau ;O)

Jeg prøver på at finde en schæfer til mine bedsteforældre, da deres desværre gik bort for et år siden og de døjer enormt meget med indbrud. Det skal selvfølgelig være en sund og rask hund, men jeg har ikke selv så meget styr på de store hunderacer, så jeg har lige brug for lidt hjælp til, hvad man skal kigge efter og være obs på ved lige netop schæferracen.

På forhånd mange tak :O)

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HD/AD status?
  • #1   29. apr 2011 A er bedst på hofterne, 0 er bedst på albuerne smiley

• #2   29. apr 2011 Mette . skalaen går på HD fra A-E hvor A er bedst

AD går fra 0-3 hvor 0 er bedst smiley

Men hos schæferen kan du også se på deres index-tal - jeg mener, det skal ligge over hundrede, men er ikke sikker, da vores race ikke har et sådant smiley

• #3   29. apr 2011 Altså man deler det op i A, B, C osv, hvor A er bedst, og 0, 1 osv på albuerne hvor 0 er bedst smiley

• #4   29. apr 2011 Okay tusind tak :O) .. Så forstod jeg det vist endelig ;O) .. Det er selvfølgelig også mine bedsteforældre selv, der skal ud og se hunden, men der er bare så mange annoncer og skal jo helst finde de bedste :O)

• #5   29. apr 2011 Held og lykke med det smiley Skal det være med tavle ?

• #6   29. apr 2011 Og skal det være voksen eller hvalp ? smiley

• #8   29. apr 2011 Altså Jeg ser helst de finder en med tavle (ved godt min egen pomser ikke er med tavle, men nu har min mormor og morfar efterhånden haft en del schæfere, der i en tidlig alder har måtte blive aflivet, da de har lidt af div. sygdomme) - Jeg ved godt man ikke kan udelukke sygdomme pga. stamtavle, men man kan da se tilbage, hvor hunden stammer fra osv. Det kommer lige så meget an på opdrætter og hundens temperament osv.
    De har besluttet sig for, det skal være en hvalp.
    ^ før i tiden tog de imod "problemhunde", men mormor vil gerne prøve at have en hund helt fra starten og det synes jeg er fint :O)

• #9   29. apr 2011 Krumme - Tusind tak, det vil jeg prøve smiley Må jeg spørge hvad det der index dækker over?
    Jeg tænkte også selv DKK stamtavle, da det har ry for at være det bedste (dermed bestemt ikke sagt de andre ikke er gode) - Men nu hvor de endelig skal prøve at have en schæfer helt fra hvalp, vil jeg (og selvfølgelig også dem selv) have det hele er tiptop iorden.

Det skal lige siges at det ikke er fordi de ikke selv vil kigge annoncer på nettet, men det der internet er lige en tand for kompliceret for dem ;O)

• #11   29. apr 2011 Kig evt. på Schæferhunden.dk smiley

Og meget meget fornuftigt med tavle, hold fast i det smiley

• #12   29. apr 2011 Krumme - Jeg siger mange tak for forklaringen, det gav fint mening smiley Og super dejligt at vide, for lige netop det med index var jeg slet ikke klar over :O) - Jeg er en køn en at sende ud på markedet (det er godt de selv i sidste ende skal tage beslutningen), men jeg vil prøve at finde noget mere info om racen på div. internetsider og en de klubber m.m. der er herinde. Og mon ikke nogle schæferejere vil svare på et par spørgsmål, hvis jeg henvender mig pænt til dem :O)
    Haha nej arbejdshund skal det vist ikke lige være selvom de godt nok har haft et par politihunde til at udleve pensionsalderen ude hos dem smiley

Nu som medløber DKK snob. . - Tusind tak for linket, der vil jeg prøve at tjekke ud smiley Ja, jeg synes det ville være så synd for dem, hvis de ender med en hvalp, der må aflives kort tid efter, så stamtavle og en seriøs opdrætter er helt klart at fortrække! smiley

• #13   30. apr 2011 Meget fornuftigt, held og lykke med det smiley

• #14   30. apr 2011 Mange tak smiley

Kommentér på:
HD/AD status?

Annonce