{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.138 visninger | Oprettet:

Blue merle... {{forumTopicSubject}}

Hej derude !

Min kæreste og jeg skal op og kigge på vores forhåbentligt kommende hvalp i eftermiddag. En skøn blanding, der eftersigende skulle have både australian shepherd, border collie, labrador, golden, schæfer og alm. collie i sig. Ikke så få skønne racer i en hund hva? smiley

Nå det der er ved det er han er af bygning for det første meget shepherd/collie agtig,(jeg kender ikke hans "blandingsforhold" endnu) og hans farve er blue merle.. og det er så her jeg har brug for jer fantastiske mennesker..

Jeg vil gerne have lidt at vide om den her farve, blue merle.. har læst aaaalt jeg nærmest har kunne finde på nettet om det, men har lidt svært ved hvad at skelne hvad der er myte og hvad der er facts.. Er det rigtigt man aldrig må parre en blue merle med en blue merle? Og at sandsynligheden for en blue merle hund bliver døv eller blind er meget større end for andre farver? Jeg læste et eller andet sted (kan ikke huske hvor) at det svarede til en farve på heste (som jeg heller ikke kan huske.. var et langt engelsk ord.) og dem ved jeg da i hvert fald man hører om det sker føllene bliver født døve og/eller blinde ved en hvis mutation..

I hvert fald, jeg finder det egentlig ret spændende, så er der nogen gen-hajer derude der kan fortælle mig lidt om denne blue merle farve sådan generelt? smiley I må også gerne bare smide links, men hver forberedt på jeg nok allerede har læst de fleste af dem ! smiley

Og lige en sidste sideting. Hvad jeg kan se har hvalpen lyserøde pletter på snuden.. Er det ligesom heste at man skal passe på de lyserøde pletter ikke bliver soldskoldede, og at de er meget sarte??

Knus,
Selma


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blue merle...
Kommentér på:
Blue merle...

Annonce