2.279 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Blue merle... Blue merle...

Hej derude !

Min kæreste og jeg skal op og kigge på vores forhåbentligt kommende hvalp i eftermiddag. En skøn blanding, der eftersigende skulle have både australian shepherd, border collie, labrador, golden, schæfer og alm. collie i sig. Ikke så få skønne racer i en hund hva? smiley

Nå det der er ved det er han er af bygning for det første meget shepherd/collie agtig,(jeg kender ikke hans "blandingsforhold" endnu) og hans farve er blue merle.. og det er så her jeg har brug for jer fantastiske mennesker..

Jeg vil gerne have lidt at vide om den her farve, blue merle.. har læst aaaalt jeg nærmest har kunne finde på nettet om det, men har lidt svært ved hvad at skelne hvad der er myte og hvad der er facts.. Er det rigtigt man aldrig må parre en blue merle med en blue merle? Og at sandsynligheden for en blue merle hund bliver døv eller blind er meget større end for andre farver? Jeg læste et eller andet sted (kan ikke huske hvor) at det svarede til en farve på heste (som jeg heller ikke kan huske.. var et langt engelsk ord.) og dem ved jeg da i hvert fald man hører om det sker føllene bliver født døve og/eller blinde ved en hvis mutation..

I hvert fald, jeg finder det egentlig ret spændende, så er der nogen gen-hajer derude der kan fortælle mig lidt om denne blue merle farve sådan generelt? smiley I må også gerne bare smide links, men hver forberedt på jeg nok allerede har læst de fleste af dem ! smiley

Og lige en sidste sideting. Hvad jeg kan se har hvalpen lyserøde pletter på snuden.. Er det ligesom heste at man skal passe på de lyserøde pletter ikke bliver soldskoldede, og at de er meget sarte??

Knus,
Selma

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.
  • Møbel samling kommode og teol 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blue merle...
Kommentér på:
Blue merle...

Annonce