3.202 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Blue merle??? Blue merle???

Haii alle HG'er :O)

nu har jeg altså gået rundt og tænkt og tænkt og tænkt...
det kan godt være jeg spørger rigtig dumt men læste en annonce inde på gul og gratis om en gravhunde tæve som var af farven blue merle hvilket jeg syns er en smuk farve til en hund, men så var der en der har skrevet at han vidste ikke om de viste det men man måtte for guds skyld ikke parre en blue merle med en blue merle... hvorfor ikk???
nu har jeg jo ikk en dyt forstand på det punkt og har aldrig hørt at man ikke må men hvorfor??
på for hånd tak for svar smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blue merle???
  • #1   30. jan 2011 hehe det lyder lidt sjovt, men hvordan kan man være sikker på det ud fra farverne??

• #3   30. jan 2011 merle kan være pænt, men er vidst en farlig farve at lege med inde for mange racer?

men spørg lige

jeg har hørt om at merlefarven kommer ved at merle genet destruere/bryder gennem de naturlige farver?

og at når man så parre to merle så gør genet at hvalpe kan være døve eller blinde eller begge dele?

og det skulle skyldes at merle genet er stærkt/agressivt?

og at indefor chi racen kan der være skjulte merle, altså chi der ikke ligner merle men er det og derfor er det forbudt i nogle klubber at avle med merle chi?
    netop fordi der chance for en skjult merle og en merle parre også har kan evt hvalpe med blindhed og døvhed?

en der ved det?

sorry hvis jeg har stavefejl men bær lige over med en der ik har sovet..

• #5   30. jan 2011 Emnet har været oppe en del gange her på hg.
    her er en af trådene der omtaler det du spørger om.
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=439912

• #6   30. jan 2011 du kan da også tilmedlde dig denne gruppe og stille spørgsmål ang. gravhund.
    http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=38

• #7   30. jan 2011 det er rigtigt at det medfører døvhed og blindhed samt kan give tøven dødfødte hvalpe. derfor blander vi i gravhunde aldrig to merler sammen. farven er anerkendt i gravhunde og som regel er det gamle garvede opdrættere i racen som har merlerne da det langt fra er for nybegyndere at lave dem. men ellers er det gjort rigtigt så er der slet ingen forskel på merlegravhunde og "helfarvet" gravhunde de er hverken mere eller mindre syge, sure eller andet.
    kik evt. på min hjemmeside www.den-pals.dk der er et billede af min bluemerle miniature gravhund og hun er lavet på merle mor og helfarvet far.

• #8   30. jan 2011 Man må heller ikke gøre det inden for welsh corgi cardigan, og ja det er pga. at de kan blive døve ,mener jeg også at have hørt

Kommentér på:
Blue merle???

Annonce