Hun gør alt for at ødelægge mit ry! Hun gør alt for at ødelægge mit ry!
Jeg er simpelthen så gal!
Jeg bliver headhunted for hårdt, fordi at min hund har fået 2 kuld hvalpe...
Hun er en karelsk bjørnehund, efter 2x tavleforældre, men da opdrætter ikke går op i hverken tavler eller udstillinger, har kuldet ikke fået tavler.
(hun har selv beholdt én af hvalpene, så er næppe fordi de fejler noget)
Da jeg fik min hund var hun med hvalpe, og 1½ efter var naboens hund på besøg, og igen fik hun et ikke-ønsket kuld hvalpe.
Jeg har oprettet en side kun for karelsk bjørnehund, for alle som har interessen for racen. Jeg har ingen steder skrevet at man skal have en af racen for at være med, men én af dem jeg inviterede begyndte strakt at skrive nogle knap så venlige beskeder til mig.
Hun har decideret bedt mig om at slette siden, og sagt at jeg ikke skulle gå og kalde mit "gadekryds" for ren kareler.
Hvad jeg har skrevet er, at jeg har en kareler efter to tavleforældre, men hun selv er uden tavle. Så må folk jo tænke om det, hvad det vil, men jeg er 100% ærlig.
Derefter har hun så skrevet til en masse kareler folk, at jeg render rundt og avler tavleløst, og jeg har nu mistet medlemmer på den side pga. hende.
Hvad i alverden kan jeg gøre?
Jeg vil jo enormt gerne have en tavlehund efter min egen er væk engang, men hun gør tilsyneladende alt hvad hun kan for at få folk til at se dårligt på mig.
Hun skriver at hvis jeg virkelig gerne vil have en tavlebjørn, så vil hun da gerne hjælpe mig, og jeg har lidt på fornemmelsen at hun fisker efter at jeg skal købe af hende (fik et tip fra en anden, der også har haft problemer med vedkommende).
Og jeg har på ingen måde tænkt mig at købe hund fra hende. Derimod vil jeg gerne købe fra udlandet, så vi kan få noget frisk blod til landet.
Andre der har prøvet lignende, og hvad kan jeg gøre?
Kunne jo aldrig finde på at købe en tavleren kareler, for så at avle på den, til højre og venstre.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Hvis du spiller med fuldstændig åbne kort, og fortæller folk, hvordan tingene hænger sammen, så må de jo tage de valg, som de synes er rigtige.
Vedkommende selv - bloker alt kommunikation med hende. Og så ville jeg, hvis jeg var dig, forsøge at holde egen sti ren og ikke grisse tilbage. Omend det ganske givet er fristende ;o)
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
Du er nød til at spille med helt åbne!
Og Lad være med at komme med raserig udfald imod hende, det giver hende bare mere brændstof til at headhundte dig med !
Det kan bruges imod dig !
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.117
Maria
Tja hvis folk bevist avler på for unge hunde eller bevidst undgår at få tjekket for arvelige skavanker selvom de er blevet oplyst om dette mange gange...så stejler jeg, højt endda!
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
Hvis folk ikke har større problemer må man sige de er heldige
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.488
<b>*DKK* Basset Hound !</b>
Jeg kan ikke se problemet. Jeg skriver fra start, at min hund ikke har tavle, men skriver hendes forældres alligevel, for at gøre opmærksom på at hun er efter tavleforældre - Hvorfor er det så slemt. Jeg lægger jo lige netop kortene på bordet fra start.
dec 2006
Problemet er, at hun er en meget velset opdrætter, ikke både her i landet, men også i udlandet.
Hun er ikke medlem af siden, hun er meget imod at jeg har oprettet den, og ønsker at jeg sletter den.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.495
"Derefter har hun så skrevet til en masse kareler folk, at jeg render rundt og avler tavleløst, og jeg har nu mistet medlemmer på den side pga. hende."
Jamen, det gør du jo også. Ja, jeg ved ikke, om du render rundt, men du avler jo tavleløst. Du har lavet kuld med naboens hanhund, og du efterlyser en karelerhan til parring på din profil, det er vel også for at lave flere tavleløse hvalpe.
Alt det har du jo lov til, og som du siger, du er åben omkring det, men jeg tror må regne med, at der er nogen, der vil tage afstand fra det, og ja, det kan meget let være andre kareleropdrættere. Det skal da nok lykkes dig at finde en opdrætter, der vil sælge til dig, specielt hvis du er interesseret i at købe i udlandet, men det er da ikke den bedste indgangsvinkel til samarbejde med andre opdrættere.
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.117
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 530
Og synes efterhånden der er en del mennesker der er meget i mod tavleløse hunde, specielt seriøse opdrættere, hvilket jeg godt kan forstå...
dec 2006
Det der står i min profil er skrevet for meget lang tid siden, har bare ikke fået det slettet - Dengang vidste jeg absolut ingenting om "tavler" og deres værdi.
Men ja, jeg har haft 2 kuld hvalpe, men som hun skriver det, så får hun det til at lyde som om jeg bevidst får hende parret, for at sælge hvalpe, og det er jo ikke tilfældet. Jeg går ikke ind for aborter og jeg vil ikke aflive hvalpe som er sunde og raske, og det er en principsag, der kan diskuteret i det uendelige.
Jeg synes det er forrykt, and nogle folk kan finde på at drage deres egne konklusioner ud fra en tekst, og så i stedet for at spørge efter facts, så går de bare ud og fortæller deres egen version af sagen.
dec 2006
Det er fordi at jeg har fået hvalpe på hende.
<b>**Charlotte DKK Snob** ;</b>
Ved at danne deres egen mening om mig, og fortælle alle i karelergruppen hvad jeg er for en type (uden egentlig at vide det)
dec 2006
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.495
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
ud over det, kan jeg ikke forstå du siger at din næste, skal være med tavle..... du siger jo at du vil beholde en hvalp fra dit næste kuld... og den er jo så også tavleløs...... måske derfor hun er efter dig?? fordi det du siger ikke hænger sammen? og at du fortsætter med at avle....
aner det ikke....
out-----
T
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.579
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
nov 2006
Tror jeg bestemt ikke. Jeg har den helt modsatte opfattelse :o))
dec 2006
Done
Tja, det kan du vel egentligt have ret i. Problemet er bare, at en velanset opdrætter som regel er én man lytter til.
okt 2008
At hun evt ikke vil sælge hvalp til dig , og vil advare andre mod og sælge til dig er en anden sag. Det har hun lov til. De færeste seriøse avlere vil helst undgå avl uden tavle på deres hunde .Og særlig på racer der ikke er særlig mange eksemplare af.
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 2.832
Så på den måde ja, så ødelægger du dine fremtidige mulighed for at købe en god hvalp med stamtavle.
dec 2006
Jeg ville gerne have haft et kuld mere, da jeg ville beholde en hvalp, men kæresten og jeg har snakket det igennem, og vi har besluttet os for at vi ikke skal have flere hvalpe...
<b>pia K</b>
Tak Pia. Det tror jeg også jeg vil gøre, for tror ikke jeg kan bruge hende til mere...
Som sagt har jeg på fornemmeren, at hun forsøger at få mig til at købe hund af hende, og det sker aldrig...
Præcis :o/
<b>*Lise & de 2 monstre*</b>
Det gør jeg jo så netop - Som skrevet længere oppe, er den tanke skrottet igen - Det skrev jeg også i den anden tråd.
<b>Brug hjernen, før du køber hund. S</b>
Nej det er hun ikke - Jeg snakker fint med opdrætter, og har været på besøg hos hende et par gange, og mødt min hunds mor, søster og bror.
Hende her kender jeg ikke, andet end pr. kennelnavn.
dec 2006
Skal dog ikke kunne sige, om jeg får lyst til at få et kuld, til den tid. :o)
okt 2008
dec 2006
Nu du siger "uden tavle" - Synes det komiske i det her er, at hun kalder min hund for et gadekryds, og alligevel hidser hun en sådan stemning op. Hvis hun mener at min hund er et gadekryds, ud fra det jeg skriver, hvorfor brokker hun sig så? Har jo aldrig skrevet at jeg havde tavlehund.
Hun skriver også følgende:
<i>"så lad nu være med at true mig på nogen måde, ikke ? Det virker noget barnligt, men I kunne jo prøve ! Og komme til skade."</i>
Jeg har ikke truet hende i nogen af mine beskeder, men til gengæld truer hun mig? Har tænkt meget på hvordan hun kan være så anerkendt, hvis det er sådan hun behandler folk?
Det eneste jeg har skrevet til hende, som kunne ses som en trussel, er måske dette:
<i>"Men hvis det er med den tone du bruger, så er jeg bange for at du ikke kommer langt, for det tror jeg ikke der er mange der vil stå model til. Jeg vil i hvert fald ikke."</i>
dec 2006
Er hundegalleri ikke netop til, for at man kan kævler om div. hunderelaterede ting (plus andet)
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.063
okt 2008
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.217
maj 2005
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 267 Svar: 1.919
dec 2006
Opdrætter af Fifi var et par, og det er damen jeg har snakket mest med, derfor skriver jeg hun.
Er resten til mig, eller bare fakta?
dec 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 538
OG hvis folk tænker sikke en idiot så ved jeg ikke hvordan det fungere med hunde i forhold til heste
dec 2007
dec 2007
Vi var også bange for vores Kila var blevet parret i sommers, men p-sprøjte var IKKE en udvej da de kan blive sterile af den og vi skal have hende avlskåret og lave et kuld på hende! Men var det sket ville vi højest sandsynlig have aflivet de fleste minus en enkelt til at tage mælken osv..
Men heldigvis falsk alarm
dec 2007
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
dec 2007
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.949
Mens abortsprøjten man bruger i dag stort set ingen bivirkninger har - og jo før den gives jo mindre...
Jeg forstår godt, at hvis man tror det er p-sprøjten der bruges ved abort - at man så kunne være betænkelig ved brugen.. Men som sagt, det er det ikke
dec 2007
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.728
Jeg syntes der skal være plads til avl uden tavle, så lang tid det er avl med omtanke (gælder dog også tavle avl). Dog vil jeg sige, at hvis man avler uden tavle, så kan det ikke hjælpe man står og piver bagefter, over at man ikke kan gå på udstilling, og over man ikke kan få tavle på sine hvalpe osv.
Og hvis man køber en hvalp med tavle, så må man også acceptere, at der kan være nogle avls krav, som man skal opfylde før man må lave hvalpe på sin hund.
Begge dele ved man inden man køber en hund, og man ligger som man har redt. Og det er uden jeg vil favorisere det ene valg frem for det andet.
okt 2008
Jeg syntes det er helt hen i verjret at opdrættere ikke vil sælge en tavle hund til nogen som i forvejen har en uden tavle hvad er det for noget vrøvl??
nov 2006
Personligt ville jeg da også kun sælge til folk, som jeg har en tro på vil respektere det arbejde jeg har gjort for "min" race. Hvis en person henvendte sig, som har avlet tavleløst på "min" race, ville jeg da også afvise køber. Mit avlsarbejde, og min race, skal da ikke ødelægges af tavleløst avl, hvis jeg kan undgå det :o))
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.217
"syntes det er latterligt at nogen ikke kan deltage uden at blive høvlet ned"
Og hvad synes du lige Søren gør her:
"helt ærligt de idioter, der går så højt op i om hundene har tavle eller ej, dem ville jeg sk..e på. Det er jo fuldstændigt sindsygt som de efterhånden ter sig og farer op, bare de støder på en hund uden tavle. Glem deres fnidder:-))"
Det er måske hvad du forstår ved et konstruktivt bidrag til debatten ????
dec 2006
Arh på den måde :o)
Er du en tidligere ejer, eller hvor kender du Fifi fra?
okt 2008
Charlotte ja det kunne man godt tænke sig at hun evt gjorde og evt ikke kunne lide den blev blandet med en ikke tavle hund
Jeg ved ærligtalt ikke hvad jeg har af mening om det på den ene side kan jeg godt se hvis man har gjort et forarbejde på den anden side ja så må køber jo selv om det,,,hunden er ihvertfald ligeglad
Hvad jeg ikke forstår her er at hvis denne opdrætter ikke vil sælge hvorfor så blive ved at kontakter evt køber??
hvis jeg afviser nogen ja så bliver jeg da ikk eved at skrive til dem,,jeg kan ikke rigtig se sammenhængen
aug 2006
Det hører ingen steder hjemme i en debat, ligegylding hvilken holdning man har.
okt 2008
aug 2006
INGEN har noget at lade andre høre herinde.
okt 2008
Jeg siger kun jeg er enig med dig iat det var nemmere hvis man ikke kaldte andre ved øgenavne,,ikke at du var ennig i det andet jeg skrev
charlotte,,,dem som samler sig som gribbe omkring folk som udtaler sig anderledes,,det kan være hvem som helst
Med tunge side mener jeg at der er mange herinde som har samme mening fks omkring opdræt og tavler,,,det er søren ofte ikke enig i,,derfor er han ikke på den tunge side,,,det var ikke negativt ment
okt 2008
Jeg kunne heller ikke i anden tråd forstå folk kaldte dig charlotte for grimme ting fordi du gik ind for linje avl
og jeg ikke er for det
Jeg syntes det er ok at have forskellig mening men bare ikke at gå personligt an på folk selvom det nok ikke kan undgås
Jeg reagerede bare på søren ikke andet,,gik ikke efter nogen speciel
Igen fra min side var "tung " ikke et negativt ord men i mit ord sprog bare en bekendgørelse når det er flertal i en menings gruppe hvad enten den er til den ene side eller ej
Selvom vi to er meget langt fra hinanden mht hunde ting så syntes jeg altid jeg har givet udtryk for jeg bestemt syntes din form er ok selvom jeg ikke gør det på den måde.
Mht gribbe så er det igen ikke en bestemt person eller gruppe,,for dte kan varrier hvem der samler sig om en person i forhold til hvad der bliver skrevet
aug 2006
Således har Søren også en historie.. Og den er jo i høj grad selvskabt. Søren er ikke nogen engel og jeg tror ikke, han har brug for den store beskyttelse.
Han sætte ofte selv røven i klaskehøjde, ligesom han ikke er bleg for at strække sig for at klaske andres...
okt 2008
Mht søren så kender jeg ham ikke,,og beskytter ham ikke,,,kommentarede dog kun lige den der natpot kommentar fordi jeg syntes den går igen hvergang han dukker op,,og DET syntes jeg er træls...det var såmænd det eneste,,men det skal så uddybes kan jeg forstå
Syntes det er lidt""for meget "ind imellem når man gang på gang skal uddybe hvert ord man siger
aug 2006
Sådan er det jo helt forskelligt hvad folk synes er "for meget"
Og her kommer rummeligheden så ind i billedet.
okt 2008
mit er meget lavt idag,,har års dag for min mors død sidste år så har det a h til
aug 2006
okt 2008
Charlotte,,ok det troede jeg bare lige,,som sagt er vi to langt fra enige men jeg respektere dig for dit arbejde alligevel
Hun gør alt for at ødelægge mit ry!