1.792 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 56 Svar

Hun gør alt for at ødelægge mit ry! Hun gør alt for at ødelægge mit ry!

Jeg er simpelthen så gal!

Jeg bliver headhunted for hårdt, fordi at min hund har fået 2 kuld hvalpe...
Hun er en karelsk bjørnehund, efter 2x tavleforældre, men da opdrætter ikke går op i hverken tavler eller udstillinger, har kuldet ikke fået tavler.
(hun har selv beholdt én af hvalpene, så er næppe fordi de fejler noget)
Da jeg fik min hund var hun med hvalpe, og 1½ efter var naboens hund på besøg, og igen fik hun et ikke-ønsket kuld hvalpe.

Jeg har oprettet en side kun for karelsk bjørnehund, for alle som har interessen for racen. Jeg har ingen steder skrevet at man skal have en af racen for at være med, men én af dem jeg inviterede begyndte strakt at skrive nogle knap så venlige beskeder til mig.
Hun har decideret bedt mig om at slette siden, og sagt at jeg ikke skulle gå og kalde mit "gadekryds" for ren kareler.
Hvad jeg har skrevet er, at jeg har en kareler efter to tavleforældre, men hun selv er uden tavle. Så må folk jo tænke om det, hvad det vil, men jeg er 100% ærlig.

Derefter har hun så skrevet til en masse kareler folk, at jeg render rundt og avler tavleløst, og jeg har nu mistet medlemmer på den side pga. hende.

Hvad i alverden kan jeg gøre?
Jeg vil jo enormt gerne have en tavlehund efter min egen er væk engang, men hun gør tilsyneladende alt hvad hun kan for at få folk til at se dårligt på mig.

Hun skriver at hvis jeg virkelig gerne vil have en tavlebjørn, så vil hun da gerne hjælpe mig, og jeg har lidt på fornemmelsen at hun fisker efter at jeg skal købe af hende (fik et tip fra en anden, der også har haft problemer med vedkommende).
Og jeg har på ingen måde tænkt mig at købe hund fra hende. Derimod vil jeg gerne købe fra udlandet, så vi kan få noget frisk blod til landet.

Andre der har prøvet lignende, og hvad kan jeg gøre?
Kunne jo aldrig finde på at købe en tavleren kareler, for så at avle på den, til højre og venstre.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun gør alt for at ødelægge mit ry!
  • #1   11. dec 2009 Jeg tror næsten, at den slags er umuligt at stoppe.

Hvis du spiller med fuldstændig åbne kort, og fortæller folk, hvordan tingene hænger sammen, så må de jo tage de valg, som de synes er rigtige.

Vedkommende selv - bloker alt kommunikation med hende. Og så ville jeg, hvis jeg var dig, forsøge at holde egen sti ren og ikke grisse tilbage. Omend det ganske givet er fristende ;o)

• #2   11. dec 2009 Det lyder godt nok ikke rart.. men ved det ikke hvad du kan gøre det.. det er selvfølgelig ærgeligt at du mister medlemmer.. men sådan der tror jeg altid der vil være folk der opføre sig i hundeverden. Hvis folk gør det anderledes end man selv synes, ja så bliver der svinet... der bliver oprettet tråde herinde hverdag hvor folk stejler helt vildt og sviner andre mennesker til, fordi de ikke avler "rigtigt"...

• #3   11. dec 2009 Er enig med CH .

Du er nød til at spille med helt åbne!

Og Lad være med at komme med raserig udfald imod hende, det giver hende bare mere brændstof til at headhundte dig med !
    Det kan bruges imod dig !

• #4   11. dec 2009 Jeg synes bestemt du skal lade hende være og sejle i hendes egen sø. At hun sviner dig er der desværre ikke noget at gøre ved, man kan evt tage tyren ved hornene og spørge hende direkte hvad hun har imod dig?? Men ellers må du bare som ch skriver spille med åbne kort og sørge for at kunne argumentere for dig og forklare tingene.

Maria
    Tja hvis folk bevist avler på for unge hunde eller bevidst undgår at få tjekket for arvelige skavanker selvom de er blevet oplyst om dette mange gange...så stejler jeg, højt endda!

• #6   11. dec 2009 nej,,ligge op til ballade fordi man skriver hvem der er forfædre til ens hund,,come on
    Hvis folk ikke har større problemer må man sige de er heldige

• #7   11. dec 2009 Vi har skrevet sammen i et par dage frem og tilbage, og jeg har hele tiden holdt en rimelig sober tone (ihf mere sober en hende). Nu har jeg så fået hende ned i en ordentlig tone, men stadig skriver hun at hun har skrevet til div.

<b>*DKK* Basset Hound !</b>
    Jeg kan ikke se problemet. Jeg skriver fra start, at min hund ikke har tavle, men skriver hendes forældres alligevel, for at gøre opmærksom på at hun er efter tavleforældre - Hvorfor er det så slemt. Jeg lægger jo lige netop kortene på bordet fra start.

• #8   11. dec 2009 <b>Annette H</b>
    Problemet er, at hun er en meget velset opdrætter, ikke både her i landet, men også i udlandet.

Hun er ikke medlem af siden, hun er meget imod at jeg har oprettet den, og ønsker at jeg sletter den.

• #9   11. dec 2009 Karelermutti: du skriver;

"Derefter har hun så skrevet til en masse kareler folk, at jeg render rundt og avler tavleløst, og jeg har nu mistet medlemmer på den side pga. hende."

Jamen, det gør du jo også. Ja, jeg ved ikke, om du render rundt, men du avler jo tavleløst. Du har lavet kuld med naboens hanhund, og du efterlyser en karelerhan til parring på din profil, det er vel også for at lave flere tavleløse hvalpe.

Alt det har du jo lov til, og som du siger, du er åben omkring det, men jeg tror må regne med, at der er nogen, der vil tage afstand fra det, og ja, det kan meget let være andre kareleropdrættere. Det skal da nok lykkes dig at finde en opdrætter, der vil sælge til dig, specielt hvis du er interesseret i at købe i udlandet, men det er da ikke den bedste indgangsvinkel til samarbejde med andre opdrættere.

• #10   11. dec 2009 Men jeg kan ikke rigtig læse mig ud af hvorfor hun er sur på dig? Er det fordi du avler uden tavle, ikke har hvalpene under ordentlige forhold, ikke laver de sundhedstjek man burde gøre???

• #11   11. dec 2009 Jeg kan godt forstå det irritere dig hun er sådan på nakken af dig. Men hun har jo ret i du avler hunde uden tavle. Ikke dermed sagt at du ikke må dette.

Og synes efterhånden der er en del mennesker der er meget i mod tavleløse hunde, specielt seriøse opdrættere, hvilket jeg godt kan forstå...

• #13   11. dec 2009 <b>Lene N</b>
    Det der står i min profil er skrevet for meget lang tid siden, har bare ikke fået det slettet - Dengang vidste jeg absolut ingenting om "tavler" og deres værdi.

Men ja, jeg har haft 2 kuld hvalpe, men som hun skriver det, så får hun det til at lyde som om jeg bevidst får hende parret, for at sælge hvalpe, og det er jo ikke tilfældet. Jeg går ikke ind for aborter og jeg vil ikke aflive hvalpe som er sunde og raske, og det er en principsag, der kan diskuteret i det uendelige.

Jeg synes det er forrykt, and nogle folk kan finde på at drage deres egne konklusioner ud fra en tekst, og så i stedet for at spørge efter facts, så går de bare ud og fortæller deres egen version af sagen.

• #14   11. dec 2009 <b>* Vivi - Now as Evil Housewife *</b>
    Det er fordi at jeg har fået hvalpe på hende.

<b>**Charlotte DKK Snob** ;</b>
    Ved at danne deres egen mening om mig, og fortælle alle i karelergruppen hvad jeg er for en type (uden egentlig at vide det)

• #15   11. dec 2009 Og hun ødelægger måske ikke mit ry, da jeg endnu ikke har noget ry, men så mit fremtidige ry - Altså hun forsøger.

• #16   11. dec 2009 Karelermutti: Så ville jeg få slettet den tekst på profilen, for den giver altså et forkert indtryk.

• #17   11. dec 2009 mutti - nej du har ikke parret for at sælge hvalpe.... men det gør du nu.... du skrev tydeligt i en anden tråd, at hun skulle have et kuld mere....

ud over det, kan jeg ikke forstå du siger at din næste, skal være med tavle..... du siger jo at du vil beholde en hvalp fra dit næste kuld... og den er jo så også tavleløs...... måske derfor hun er efter dig?? fordi det du siger ikke hænger sammen? og at du fortsætter med at avle....

aner det ikke....

out-----

T

• #19   11. dec 2009 Altså.... for få dage siden planlagde du da endnu et kuld hvalpe da du gerne ville have en hvalp efter din hund..... Så helt åbne kort spiller du da ikke med......

• #20   11. dec 2009 Som jeg forstår dig , så er vedkommende opdrætter til din hund . Er det korrekt?

• #21   11. dec 2009 Brug hjernen.......:

Tror jeg bestemt ikke. Jeg har den helt modsatte opfattelse :o))

• #22   11. dec 2009 <b>Lene N</b>
    Done

Tja, det kan du vel egentligt have ret i. Problemet er bare, at en velanset opdrætter som regel er én man lytter til.

• #23   11. dec 2009 Hvad du skriver på din hjemmeside kan ikke komme hende ved. Slet ikke hvis du er ærlig og skriver at du avler uden stambog.
    At hun evt ikke vil sælge hvalp til dig , og vil advare andre mod og sælge til dig er en anden sag. Det har hun lov til. De færeste seriøse avlere vil helst undgå avl uden tavle på deres hunde .Og særlig på racer der ikke er særlig mange eksemplare af.

• #24   11. dec 2009 Vil give Charlotte ret - som opdrætter af hvalpe med stamtavle ville jeg heller ikke sælge en hund til en der bevist før har avlet på samme "race" uden stamtavle. Ville ikke riscikere at netop min hvalp endte med at avle hvalpe uden stamtavle.

Så på den måde ja, så ødelægger du dine fremtidige mulighed for at købe en god hvalp med stamtavle.

• #25   11. dec 2009 <b>-T & M Hysted -</b>
    Jeg ville gerne have haft et kuld mere, da jeg ville beholde en hvalp, men kæresten og jeg har snakket det igennem, og vi har besluttet os for at vi ikke skal have flere hvalpe...

<b>pia K</b>
    Tak Pia. Det tror jeg også jeg vil gøre, for tror ikke jeg kan bruge hende til mere...
    Som sagt har jeg på fornemmeren, at hun forsøger at få mig til at købe hund af hende, og det sker aldrig...

Præcis :o/

<b>*Lise & de 2 monstre*</b>
    Det gør jeg jo så netop - Som skrevet længere oppe, er den tanke skrottet igen - Det skrev jeg også i den anden tråd.

<b>Brug hjernen, før du køber hund. S</b>
    Nej det er hun ikke - Jeg snakker fint med opdrætter, og har været på besøg hos hende et par gange, og mødt min hunds mor, søster og bror.
    Hende her kender jeg ikke, andet end pr. kennelnavn.

• #26   11. dec 2009 Jeg har egentlig ikke (pt.) planer om avl, når jeg får min næste hund, men vil rigtig gerne udstille. Ærgrer mig så meget over, at Fifi ikke har tavle.
    Skal dog ikke kunne sige, om jeg får lyst til at få et kuld, til den tid. :o)

• #27   11. dec 2009 Jeg har nu aldrig udstillet særlig meget, og har ikke haft problemer med og få tavlehunde. Dog skal man regne med en til to udstillinger, da opdrætter gerne vil have sine hvalpe bedømt. Men jeg er rimelig sikker på , jeg ville kunne få problemer med og købe flere , hvis jeg begyndte og avle uden tavle.

• #28   11. dec 2009 <b>Brug hjernen, før du køber hund. S</b>
    Nu du siger "uden tavle" - Synes det komiske i det her er, at hun kalder min hund for et gadekryds, og alligevel hidser hun en sådan stemning op. Hvis hun mener at min hund er et gadekryds, ud fra det jeg skriver, hvorfor brokker hun sig så? Har jo aldrig skrevet at jeg havde tavlehund.

Hun skriver også følgende:
    <i>"så lad nu være med at true mig på nogen måde, ikke ? Det virker noget barnligt, men I kunne jo prøve ! Og komme til skade."</i>

Jeg har ikke truet hende i nogen af mine beskeder, men til gengæld truer hun mig? Har tænkt meget på hvordan hun kan være så anerkendt, hvis det er sådan hun behandler folk?

Det eneste jeg har skrevet til hende, som kunne ses som en trussel, er måske dette:
    <i>"Men hvis det er med den tone du bruger, så er jeg bange for at du ikke kommer langt, for det tror jeg ikke der er mange der vil stå model til. Jeg vil i hvert fald ikke."</i>

• #29   11. dec 2009 <b>Steen A. J</b>
    Er hundegalleri ikke netop til, for at man kan kævler om div. hunderelaterede ting (plus andet)

• #30   11. dec 2009 Der er da vist ikke nogen der skal bestemme hvor man skal debattere henne Steen?

• #31   11. dec 2009 Karelermutti. Ja, det ved jeg så ikke. men jeg vil nu heller ikke kalde det en blanding, men tavleløs. Der er for mig en forskel.

• #33   11. dec 2009 *så har Søren drukket af natpotten igen*

• #34   11. dec 2009 CE.. he he.. den var go

• #35   12. dec 2009 <b>* MISS U *</b>
    Opdrætter af Fifi var et par, og det er damen jeg har snakket mest med, derfor skriver jeg hun.

Er resten til mig, eller bare fakta?

• #36   12. dec 2009 Lykke - hvis nu begge forældre har stamtavle, kan man så ikke få lavet blodprøve testet om hun er efter de forældre og betale en "bøde" for sen indberetning som ved heste??

OG hvis folk tænker sikke en idiot så ved jeg ikke hvordan det fungere med hunde i forhold til heste

• #37   12. dec 2009 Charlotte - Ok, det kunne godt være man kunne med hunde.. Har selv gjort det med hesten nemlig smiley

• #40   12. dec 2009 Efter hvad jeg kan forstå ud fra lykkes tekst var ingen af disse kuld planlagte..

Vi var også bange for vores Kila var blevet parret i sommers, men p-sprøjte var IKKE en udvej da de kan blive sterile af den og vi skal have hende avlskåret og lave et kuld på hende! Men var det sket ville vi højest sandsynlig have aflivet de fleste minus en enkelt til at tage mælken osv..

Men heldigvis falsk alarm

• #41   12. dec 2009 Charlotte - nu var vores HELDIGVIS ikke drægtig, men vi fik atvide den kunne gøre hende steril og den ikke er "sund".. Så derfor havde vi en plan 2.

• #42   12. dec 2009 CNN - hvis I skulle komme ud for det en anden gang, så lad der for guds skyld blive minimum 2 hvalpe tilbage, hvis i har tænkt jer at følge dén plan...

• #43   12. dec 2009 Line - Det skulle helst ikke ske før hun er kåret smiley

• #44   12. dec 2009 CNN> Måske fordi p-sprøjte ikke er det samme som abortsprøjte.. Det er rigtigt en p-sprøjte ikke er guds gave til hundebestanden. Den bruges til at udsætte løbetid.
    Mens abortsprøjten man bruger i dag stort set ingen bivirkninger har - og jo før den gives jo mindre...
    Jeg forstår godt, at hvis man tror det er p-sprøjten der bruges ved abort - at man så kunne være betænkelig ved brugen.. Men som sagt, det er det ikke smiley

• #45   13. dec 2009 Ginne . vi fik det atvide af en der engang havde kennel at abortsprøjten kunne gøre tæven steril smiley så det turde vi ikke..

• #46   13. dec 2009 Jeg har og har haft hunde både med og uden tavle, og vil nok også få begge dele i fremtiden. Jeg har ikke haft de bedste oplevelser med hunde hverken med eller uden tavle. Vores 3 nuværende hunde står i over 70.000 kr bare i indkøb og dyrlæge regninger. Jeg kan se nogle fordele ved tavle, som gør, at især visse racer kun burde avles med tavle. Da en kontrolleret avl tit kan være vejen ud af problemer med en race.
    Jeg syntes der skal være plads til avl uden tavle, så lang tid det er avl med omtanke (gælder dog også tavle avl). Dog vil jeg sige, at hvis man avler uden tavle, så kan det ikke hjælpe man står og piver bagefter, over at man ikke kan gå på udstilling, og over man ikke kan få tavle på sine hvalpe osv.
    Og hvis man køber en hvalp med tavle, så må man også acceptere, at der kan være nogle avls krav, som man skal opfylde før man må lave hvalpe på sin hund.
    Begge dele ved man inden man køber en hund, og man ligger som man har redt. Og det er uden jeg vil favorisere det ene valg frem for det andet.

• #47   13. dec 2009 hvorfor skulle søren have drukket af natpotten fordi han siger hvad han mener??gør i andre ikke det?..syntes det er latterligt at nogen ikke kan deltage uden at blive høvlet ned bare fordi de har en anden mening,,,gad vide hvorfor der er krig så mange steder

Jeg syntes det er helt hen i verjret at opdrættere ikke vil sælge en tavle hund til nogen som i forvejen har en uden tavle hvad er det for noget vrøvl??

• #48   13. dec 2009 Jeg forstår nu godt opdrætteren.....
    Personligt ville jeg da også kun sælge til folk, som jeg har en tro på vil respektere det arbejde jeg har gjort for "min" race. Hvis en person henvendte sig, som har avlet tavleløst på "min" race, ville jeg da også afvise køber. Mit avlsarbejde, og min race, skal da ikke ødelægges af tavleløst avl, hvis jeg kan undgå det :o))

• #49   13. dec 2009 jn&sn N

"syntes det er latterligt at nogen ikke kan deltage uden at blive høvlet ned"

Og hvad synes du lige Søren gør her:

"helt ærligt de idioter, der går så højt op i om hundene har tavle eller ej, dem ville jeg sk..e på. Det er jo fuldstændigt sindsygt som de efterhånden ter sig og farer op, bare de støder på en hund uden tavle. Glem deres fnidder:-))"

Det er måske hvad du forstår ved et konstruktivt bidrag til debatten ????

• #50   13. dec 2009 <b>* MISS U *</b>
    Arh på den måde :o)
    Er du en tidligere ejer, eller hvor kender du Fifi fra?

• #51   13. dec 2009 jeg kan ikke se sørens udtalelse er mere for meget end så meget andet,det er bare et spørgsmål hvem man er her på hg

Charlotte ja det kunne man godt tænke sig at hun evt gjorde og evt ikke kunne lide den blev blandet med en ikke tavle hund
    Jeg ved ærligtalt ikke hvad jeg har af mening om det på den ene side kan jeg godt se hvis man har gjort et forarbejde på den anden side ja så må køber jo selv om det,,,hunden er ihvertfald ligeglad

Hvad jeg ikke forstår her er at hvis denne opdrætter ikke vil sælge hvorfor så blive ved at kontakter evt køber??

hvis jeg afviser nogen ja så bliver jeg da ikk eved at skrive til dem,,jeg kan ikke rigtig se sammenhængen

• #52   13. dec 2009 Det giver jo nok mest mening hvis INGEN kaldte andre mennesker for øgenavne, tror jeg.

Det hører ingen steder hjemme i en debat, ligegylding hvilken holdning man har.

• #53   13. dec 2009 nej ch nemlig,,alle har lov til at sige deres mening og jeg kan ikke se søren er værre end så mange andre,,,han er bare ikke på den tunge side,,,for de folk som er kernen herinde kan sige lige hvad de ønsker uden nogen syntes eller siger det er for meget

• #54   13. dec 2009 Det er jeg på ingen måde enig med dig i.

INGEN har noget at lade andre høre herinde.

• #55   13. dec 2009 ingen har noget andet at lade andre høre herinde,,det forstå jeg ikke

Jeg siger kun jeg er enig med dig iat det var nemmere hvis man ikke kaldte andre ved øgenavne,,ikke at du var ennig i det andet jeg skrev

charlotte,,,dem som samler sig som gribbe omkring folk som udtaler sig anderledes,,det kan være hvem som helst

Med tunge side mener jeg at der er mange herinde som har samme mening fks omkring opdræt og tavler,,,det er søren ofte ikke enig i,,derfor er han ikke på den tunge side,,,det var ikke negativt ment

• #56   13. dec 2009 jeg syntes ikke jeg gør noget i at skrive havd der er ok,,for det er ikke mit bord,,jeg skriver bare at så snart søren åbner munden har han drukket af nat potten det kan jeg bare ikke forstår hvorfor han skal have i hovedet hver gang syntes måske voksne mennesker burde have lidt større ord forråd

Jeg kunne heller ikke i anden tråd forstå folk kaldte dig charlotte for grimme ting fordi du gik ind for linje avl
    og jeg ikke er for det
    Jeg syntes det er ok at have forskellig mening men bare ikke at gå personligt an på folk selvom det nok ikke kan undgås

Jeg reagerede bare på søren ikke andet,,gik ikke efter nogen speciel

Igen fra min side var "tung " ikke et negativt ord men i mit ord sprog bare en bekendgørelse når det er flertal i en menings gruppe hvad enten den er til den ene side eller ej

Selvom vi to er meget langt fra hinanden mht hunde ting så syntes jeg altid jeg har givet udtryk for jeg bestemt syntes din form er ok selvom jeg ikke gør det på den måde.
    Mht gribbe så er det igen ikke en bestemt person eller gruppe,,for dte kan varrier hvem der samler sig om en person i forhold til hvad der bliver skrevet

• #57   13. dec 2009 jn&sn.. Når man er meget herinde, så får man en "historie" og folk kender en.

Således har Søren også en historie.. Og den er jo i høj grad selvskabt. Søren er ikke nogen engel og jeg tror ikke, han har brug for den store beskyttelse.
    Han sætte ofte selv røven i klaskehøjde, ligesom han ikke er bleg for at strække sig for at klaske andres...

• #58   13. dec 2009 ja det gør folk jo nik,,,nogen gange måske ikke helt selvforskyldt

Mht søren så kender jeg ham ikke,,og beskytter ham ikke,,,kommentarede dog kun lige den der natpot kommentar fordi jeg syntes den går igen hvergang han dukker op,,og DET syntes jeg er træls...det var såmænd det eneste,,men det skal så uddybes kan jeg forstå

Syntes det er lidt""for meget "ind imellem når man gang på gang skal uddybe hvert ord man siger

• #59   13. dec 2009 Tja..
    Sådan er det jo helt forskelligt hvad folk synes er "for meget"

Og her kommer rummeligheden så ind i billedet.

• #60   13. dec 2009 ja og hvor meget overskud man har den pågældende dag
    mit er meget lavt idag,,har års dag for min mors død sidste år så har det a h til

• #61   13. dec 2009 Ja, det kan jeg godt forestille mig gør dagen rigtig øv...

• #62   13. dec 2009 ch Ja utroligt hvad sådan en dato kan gøre,,nu kom min mor også herfra for tidligt og uretfærdigt så det har været en hård en

Charlotte,,ok det troede jeg bare lige,,som sagt er vi to langt fra enige men jeg respektere dig for dit arbejde alligevel

Kommentér på:
Hun gør alt for at ødelægge mit ry!

Annonce