min hun gør af alt {{forumTopicSubject}}
hej jeg har en chihuahua hvalp blandet med 25% dværg pincher.
Han er 3-4 måneder gammel så har nok at lære endnu.
Men han gør når folk går forbi på gaden. Han gør når han ser andre hunde. Han gør når vi går ture og der er mennesker eller hunde. Han gør af alle mærkelige lyde. Det er et kæmpe problem da vi bor i lejlighed. Har købt gø halsbånd og han kan ikke lide når den vibrere så piber han men gør sammentidlig så det hjælper ikke rigtigt. Jeg prøver med godbidder til at få hans opmærksomhed så han ikke gør men når der er en hund er det fuldstændig umuligt den er mere spændende. Når det er mennesker kan jeg for det meste få hans opmærksomhed så det går fremad. men med hunde det virker simpelthen ikke. Nogle der har nogle gode råd til hvordan jeg kan træne ham så han ikke gør mere?
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
Ellers vil jeg mene at det i prøver med afledning er den rette vej at gå.
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 7
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
At pille et instinkt ud af en race kan være svært.
Men ja afledning og ros når hunden holder bøtte. Men timing så den ikke gør for at få ros når den holder mund.
Og kommando på.
Stil dig mellem det hunden gør af og hunden så du viser at DU har kontrollen over situationen og hunden ikke behøver at reagere.
At pille det helt af hunden er svært.
Men følger med :o)
mar 2007
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.135
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.854
Vi har også haft sådan et halsbånd til vores, bare hvor det lugtede når hun begyndte. Det har desværre ikke hjulpet.
HVIS man vil ty til den slags, så anskaf dig én der sprøjter med vand!
Men ville sige, kontakt en adfærdsbehandler
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 24
jun 2011
mar 2007
jun 2011
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Svar: 2
2: gøre det modsatte af det den gør
3: 2 finger på snuden kun maker ikke slå
3 brugte man englænderne under 2 verdenskrig. De to alle raser ind da de skulle gå først og skulle advare (uden lyd) at fjenden var der. De kunne jo lugte og høre fjenden langt før mennesket kunne. Men det var vigtig at de ikke sagde noget ellers røbede de jo hvor de var.
mar 2007
min hun gør af alt