{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
398 visninger | Oprettet:

Hun gør af alt og alle.. {{forumTopicSubject}}

Hey, nu har jeg virkelig brug for seriøs hjælp..
Min lille 7 mdr gamle Tjekkiske Rottehund gør af alt og alle, og det er rimelig belastende i længde.. Det er både folk som kommer på besøg (uanset om hun kender dem eller ikke), det er ALLE hunde vi møder på gaden.. Når hun gør siger jeg nej, men det hjælper ikke noget selvom hun ellers nok forstår ordet nej..
Nogen som har et godt råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun gør af alt og alle..
  • #1   10. jun 2007 du kan bruge en spray med vand... når hun gør så sprøjt hende i hovedet mens du siger nej...
    det gjorde min svigermor ved hendes og det hjalp.

• #3   10. jun 2007 Når du siger nej og hund holder op (bare den mindste pause) roser du den og giver en godbid. Men det skal være lige på sekuntet...

Ellers hvis det er når i går tur så gå den anden vej... Og der hjemme så inore den for så finder den ud af at den ikke får noget ud af det og stopper... Nu mere du råber nu mere gør hunden...

• #4   10. jun 2007 mollie har gjort det samme,hun gjorde det fordi hun var bange for dem, men ville entligt gerne snakke lidt,hvis bare hun turde,jeg har brugt meget tid til at snakke med folk og deres hunde,give godbidder til min hund og til dem vi møder,og lade folk give mollie godbidder,mollie gør nogengange,lidt af folk der kommer hos os ,endnu, men næsten ikke af dem vi møder på gaden,hun er meget bedre nu

• #5   10. jun 2007 Mine hunde er ALDRIG med til at modtage gæsterne. De bliver kaldt stille og roligt ind i et rum, en godbid til hver, hvorpå jeg lukker døren. Hvis de skulle gø, bliver det ignoreret. Når gæsterne er kommet ind og har sat sig, bliver hundene lukket ind. På den måde er der ro og fred.
    Som Sigga og Nicolaj skriver, så er det vigtig, at du roser lige så snart den gøen holder op og beløn med en godbid straks. Hvis du bor i hus, så få en til at gå frem og tilbage foran din have. Gå ind foran din hund, vi siger "jatak" og hundene holder mund, godbid og så forfra forfra forfra.Når du går i byen så have godbidder klar i hånden, hver gang din hund gør, så gå den anden vej og beløn, når den holder mund. Rosen og godbidden er meget, meget vigtig.

• #6   10. jun 2007 Hej Christina..
    En rottehund,er en jagthund,og er meget aktiv.
    Den skal aktiveres meget. Dvs. bruge hovedet.
    Giv den nogle opgaver. Gem godbidder.o-lign.Også når i går tur.
    Når den gøer,af folk-hunde ovs. Og du siger :Nej,ja så gøer du i hundens øjne bare med. Du forstærker bare dens gøen. Hav godbidder med på tur-mange,og nogle som du ikke bruger i dagligdagen.Dem skal du så give,onden der bliver gøet. Du skal altså være på forkant,hele tiden. Og sådsn skal du også gøre,når i er i haven.Og det kan tage lang tid.Men som sagt,racen,er hunde klog,og kræver at bruge sit hover. Det er IKKE en skødehund. Det er ikke negativt ment.
    Held og lykke,og god arbejdslyst.

• #7   11. jun 2007 Hey Christina

Jeg har lige været på et hundelytter kursus med Jan Fennell, og vi lærte det på denne måde når hunden gør;

(Når det forgår hjemme)

1. Ros din hund når hun gør.. Hun gør for at advare dig om fare...

2. Bliver hun ved med at gø efter du har rost hende, så se hvorfor hun gør.. Derefter plejer de fleste at stoppe.

3. Holder hun ikke op med at gø skal du isolerer hende. Uden at kigge på hende tager du hende stille og roligt i nakken og lukker hende inde i et andet værelse alene.. Først når hun STOPPER med at gø lukker du hende ud igen, stadig uden at kigge og uden at sige noget..
    Skulle hun finde på at forsætte med at gø når hun bliver lukket ud, isolerer du hende igen, med rolig puls og uden at se på hende.

Gør du det rigtigt, ser du hvor HURTIGT hun forstår det.. Fejlen med gøen ligger i hjemmet.. smiley
    Virker det ikke, så har jeg nummeret på en anerkendt hundelytter i Jylland smiley

Hold mig opdateret.. smiley

Knuzz Stine

Kommentér på:
Hun gør af alt og alle..

Annonce