{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Hun gør af alle {{forumTopicSubject}}

Hvad skal jeg gøre?
Jeg har en lille poms på 15 uger som gør af alle hunde vi kommer forbi. Nogle gange kan hun finde på at gø af folk vi møder på vejen. Hun hidser sig vildt meget op og hopper højt op i luften...
Jeg er bange for at hun kommer til skade og så synes jeg det er vildt irriterende at hun er sådan.

Jeg har prøvet at aflede hendes opmærksomhed ved at give hende godbider og tale beroligerne til hende.

Ellers er hun glad og er ikke bange for noget.

Hvorfor gør hun sådan og hvad skal jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun gør af alle
  • #1   20. jun 2011 Jeg har haft en rigtig træls periode med min GD'er hvor hun også gøede af ALT og alle. Vi tog hende med så meget vi kunne og stillede os i vejen for hende når hun gøede, sagde nej og håbede hun hørte efter. Nu er det næsten ophørt, men det har været en længere kamp at komme igennem hvor vi ofte overvejede ikke at tage hende med pga hendes opførsel. Heldigvis ser det ud til at være vendt.


  • #2   20. jun 2011 Fra hvalpen er 15-24 uger kan de komme ind i en periode hvor de er meget usikre på sig selv og deres omgivelser og så vil man jo gerne lyde stor og farlig smiley

  • #3   20. jun 2011 Jeg tænker også at hun må være lidt usikker. Idag var hun såååå sur på en stor lab som var så sød og mild. Kiggede bare på hende. Hun er lille, kun ca 1 kg så ja andre hunde virker meget store.

    Det er lidt ærgeligt for andre hunde vi møde vil hilse på hende, men hun hidser sig op og så gå de jo bare deres vej...


  • #4   21. jun 2011 Det gør mine Glen'er også, men kun hvis et af følgende scenarier udfolder sig:

    Dag:
    - Hvis jeg kun går med 3/færre af mine hunde, og der kommer en stor hund direkte imod mig
    - Hvis der kommer en hætteklædt, høj mand imod os, mens han kigger på enten mig eller hundene
    - Hvis der er en hund, der er lidt for "kæk"
    - Hvis der er en af mine hunde som knurrer af en anden hund, fordi den kommer for tæt på, så går de alle igang

    Nat:
    - Hvis der kommer nogen imod os, specielt hvis det er mænd
    - Hvis der kommer nogle hunde imod os
    - Hvis der er nogle som råber, eller mærkelige lyde fra busken (der dog mest knurren eller en enkel gøen)

    Men generelt er mine hunde ikke aggressive, og de gør aldrig noget - sjældent andet end et udfald mod dem(løber et par skridt, men stopper så), og lidt gøen, og det er det. Men der er nogle mennesker som bliver rigtig bange, og der skynder jeg mig også at sige, at de altså ikke gør noget, og fordi de ser så søde ud, tror folk mig hurtigt, og så kan de godt liiige klappe dem alligevel :o)


  • #5   21. jun 2011 Jeg må prøve at stoppe det på en måde. Håber bare ikk at hun føler sig utryg for det er synd hende:-) hun er jo så lille.

    det kan være det er en fase hun skal igennem. For hun elsker at gå tur og løbe smiley
    Hun er meget kærlig ellers, kysser og putter og vil kæles hvis folk kommer på besøg. Men lige så snart vi er ude så gør hun.


  • #7   21. jun 2011 Hey Anja

    Mange tak for dit svar.
    Jeg må så ringe til en professionel og høre hvad jeg skal gøre. Jeg har ikke oplevet det med mine tidlige hunde og vores "ældre" hund er bare glad når han møder andre og vil så gerne hilse og snakke med dem. Det får han så også lov til. Hun hun gør. Så vi giver hende godbidder og tager hende op og prøver på at berolige hende. Nogle gange virker det andre gange ikke.
    Ellers er hun så sød og dygtig og ikke bange for noget. Derfor er det ikke sjovt hvis hun føler sig usikker eller bange, det kan jeg slet ikke have og bliver trist på hendes vegne.

    Så vi må bare i gang med at hjælpe hende med at være glad hund uden at være bange for alle vi gå forbi...


  • #9   21. jun 2011 Vi Tar hende op i de situationer hvor hun hopper så højt at hun falder ned på hovedet og jeg er bange for at hun vil tager skade da hun er så lille...
    Men ja ved godt det ikke optimalt at tag hende op....

    Vi skal ud og en tur om lidt, vi kommer forbi 4 haver med hunde og jeg er ved at pakke en masse godbidder. Så håber vi på det bedste smiley


Kommentér på:
Hun gør af alle

Annonce