Hun gør af frustration {{forumTopicSubject}}
Håber at nogen kan komme med et råd, til hvordan jeg får Lilly til at stoppe med at gø af frustration, når vi møder fremmede hunde. For det er bare blevet værre og værre med alderen, selvom jeg aldrig har tilladt det og altid har prøvet at få hende til at stoppe.
Det hun gør, er at ligeså snart en fremmede hund passere os, så går hun amok, trækker i snoren, gør som var hun mega aggresiv og vil på ingen måde høre efter. Trækker man snoren tilbage bliver hun bare endnu vildere.
Det er sjældent at en hundeejer vil lade hende hilse, for hun virker jo ikke som en sød hund. Og det forstår jeg godt. Det er pinligt.
Men de gange hvor hun får lov at hilse, stopper hun med det samme med at gø. Snuser den fremmede i bagenden kort og skrider.
Så jeg tror hendes gøen er frustration over ikke at få lov at hilse på den fremmede hund.
Men da det ikke er alle der vil lade hunde hilse, heller ikke altid jeg. Ville jeg gerne have hende til at stoppe.
Nogen råd?
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Men det med at vende om har jeg ikke prøvet. Det må jeg se om virker Tak
nov 2006
nov 2006
apr 2005
Kan jeg bruge samme metode mod scootere, som hun også gør af og hopper ud og vil bide efter. For tænker, at vender jeg om, så køre den forbi os i samme retning som vi har vendt os?
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
Men som Lykke skriver så skal du være obs på det allerede inden hun gør....se feks på hendes pande, det der sker først er at der kommer små panderynker, så bliver de kraftigere derefter for at hunden bryder ud i "sang" Så allerede når hun begynder at blive stivbenet og have dybe panderynker skal du vende om og så rose hende mens du går væk. Efter laaaang tids træning vil der gå længere og længere mellem rynkerne og gøen.
nov 2006
det bliver nok lidt svært med scooteren, når den kører i samme retning som jer, så kommer i jo ikke helt væk fra den.., men du kan jo prøve.
apr 2005
Jeg vil prøve det, for det er pinligt at hun gør sådan. Silas piver i stedet - så en gøende hund og en pivende hund der kommer gåede, må se åndsvagt ud.
apr 2005
Men når vi går vil hun gerne hilse, men de må så ikke hilse tilbage. Hun snuser kort til dem og så går hun før de når at hilse tilbage.
maj 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 348
Har samme problem med vores gravhund, og det virker at vende om, selvom man kan komme til, at gå rigtig langt.
Han får slet ikke lov til at hilse, når han er i snor. Det er der ingen grund til, og snorene vikler sig bare ind i hinanden. Men han kommer ud, og løber løs med andre hunde hver dag. Og når han er løs, er der ingen problemer, som regel løber han bare videre.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
Udover det så råbte jeg til ejeren med den hund hun gøede af om vedkommende ville være sød at blive stående til min hun tav, for ellers troede hun jo bare hun fik succes med at jage den på porten. Det tog ganske kort tid, så var det ovre og jeg troede aldrig det ville ske og så har jeg bare gjort de forkerte ting.
Hun gør af frustration