{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Tilmeldt:
29. apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.820

Hun gør af frustration {{forumTopicSubject}}

Håber at nogen kan komme med et råd, til hvordan jeg får Lilly til at stoppe med at gø af frustration, når vi møder fremmede hunde. For det er bare blevet værre og værre med alderen, selvom jeg aldrig har tilladt det og altid har prøvet at få hende til at stoppe.

Det hun gør, er at ligeså snart en fremmede hund passere os, så går hun amok, trækker i snoren, gør som var hun mega aggresiv og vil på ingen måde høre efter. Trækker man snoren tilbage bliver hun bare endnu vildere.
Det er sjældent at en hundeejer vil lade hende hilse, for hun virker jo ikke som en sød hund. Og det forstår jeg godt. Det er pinligt.

Men de gange hvor hun får lov at hilse, stopper hun med det samme med at gø. Snuser den fremmede i bagenden kort og skrider.
Så jeg tror hendes gøen er frustration over ikke at få lov at hilse på den fremmede hund.

Men da det ikke er alle der vil lade hunde hilse, heller ikke altid jeg. Ville jeg gerne have hende til at stoppe.

Nogen råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun gør af frustration
  • #1   13. okt 2010 Jeg ville nok prøve at fange hendes opmærksomhed med en godbid, og holde den, så hun er optaget af dig, og ikke de andre hunde. Hvis det ikke er så nemt, så skal du vende rundt og gå modsat retning, så snart hun starter med at gø, først når hun er rolig, går du i den retning i var på vej hen, og det skal du gentage, indtil hun holder op med at gø, det kræver tålmodighed, men det plejer at virke.

  • #2   13. okt 2010 Godbidder har ingen effekt det er prøvet. Hun er fuldt optaget af at gø, når hun først er gået i gang.

    Men det med at vende om har jeg ikke prøvet. Det må jeg se om virker smiley Tak


  • #3   13. okt 2010 Det var så lidt:-) Du skal nok forvente at du skal gøre det mange gange inden hun fatter det. Og du skal bare "trække" hende med, selvom hun bliver ved med at vende sig om efter den anden hund.

  • #4   13. okt 2010 hov, glemte at sige at det med godbidderne, så er det allerede inden hun skal til at gø, at du skal fange hendes opmærksomhed, ikke mens hun er i det. Så du skal være forudseende, hvis det skal virke:-)

  • #5   13. okt 2010 Hun er bare ikke særlig godbidsfikseret som fx Silas. Når vi er ude og gå er hun ret ligeglad faktisk.

    Kan jeg bruge samme metode mod scootere, som hun også gør af og hopper ud og vil bide efter. For tænker, at vender jeg om, så køre den forbi os i samme retning som vi har vendt os?


  • #6   13. okt 2010 Du kan sagtens bruge vend om metoden med scootere, katte og andet gø fremkaldende smiley
    Men som Lykke skriver så skal du være obs på det allerede inden hun gør....se feks på hendes pande, det der sker først er at der kommer små panderynker, så bliver de kraftigere derefter for at hunden bryder ud i "sang" smiley Så allerede når hun begynder at blive stivbenet og have dybe panderynker skal du vende om og så rose hende mens du går væk. Efter laaaang tids træning vil der gå længere og længere mellem rynkerne og gøen.


  • #7   13. okt 2010 Ja, der er nogle hunde, der ikek kan "narres" af en godbid:-)

    det bliver nok lidt svært med scooteren, når den kører i samme retning som jer, så kommer i jo ikke helt væk fra den.., men du kan jo prøve.


  • #8   13. okt 2010 Tak for det.

    Jeg vil prøve det, for det er pinligt at hun gør sådan. Silas piver i stedet - så en gøende hund og en pivende hund der kommer gåede, må se åndsvagt ud.



  • #9   13. okt 2010 Vi går ofte til hundetræf på en mark tæt på hvor vi bor, men Lilly gider ikke lege med andre end Silas. Det gjorde hun som unghund, men nu er hun bare en sur dominerende tæve, der enten ignorer de andre hunde der er der - eller sætter dem på plads, hvis de ikke lader hendes bagende være.

    Men når vi går vil hun gerne hilse, men de må så ikke hilse tilbage. Hun snuser kort til dem og så går hun før de når at hilse tilbage.


  • #10   13. okt 2010 At det kun er hende der får hilst, er dominans, en mild form heldigvis, for hun vil bare videre igen smiley

    Har samme problem med vores gravhund, og det virker at vende om, selvom man kan komme til, at gå rigtig langt.

    Han får slet ikke lov til at hilse, når han er i snor. Det er der ingen grund til, og snorene vikler sig bare ind i hinanden. Men han kommer ud, og løber løs med andre hunde hver dag. Og når han er løs, er der ingen problemer, som regel løber han bare videre.



  • #11   13. okt 2010 Havde det samme problem med Sally i sommer og fik det råd aldrig at irettesætte, altså hverken sige nej eller rykke i snoren, da det bekræfter hende i det utrygge i situationen, for det er temmelig sikkert fordi hun ikke er sikker på den anden hunds hensigter og derfor siger fra på forhånd.
    Udover det så råbte jeg til ejeren med den hund hun gøede af om vedkommende ville være sød at blive stående til min hun tav, for ellers troede hun jo bare hun fik succes med at jage den på porten. Det tog ganske kort tid, så var det ovre og jeg troede aldrig det ville ske og så har jeg bare gjort de forkerte ting.


Kommentér på:
Hun gør af frustration

Annonce