{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Michelle K
Michelle K
Tilmeldt:
26. nov 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Hun gør af os! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg ved egentlig ikke helt om dette indlæg skal ligge under træning, men ved ikke helt ellers hvor jeg skal ligge det.

Vi er en familie på 4 voksne, og vi har lige fået os den dejligste boxerhvalp, Ida. Hun er idag 17 uger (4 måneder). Der er gang i hende, hun har godt med selvtillid og er nem at træne ellers.

Desværre har hun en tendens til at gø af os, og dette sker ikke bare under leg eller når hun er ophidset. Det sker som regel når en af os sidder/ligger i sofaen eller er i gang med at spise. Hun gør konstant og højt. Hvis vi rejser os eller går hen i mod hende, løber hun straks imod sin kurv, som om hun godt ved, at hun gør noget der ikke behager os. Vi lagde ud med at ignorere hende, men det fik hende til enten at nappe os i anklerne eller knæene. (Det er svært at ignorere!) Vi har derefter prøvet at sprøjte vand på hendes krop (ikke i ansigtet!) når hun gøede. Dette virkede kun i en kort periode. Nu prøver vi metoden med at lukke hende ud eller ind i et værelse i ca. 30 sekunder, men hver gang vi lukker hende ud, begynder hun hvor hun slap.

Vi er allesammen ved at gå i spåner over hvad vi skal gøre. Det er enormt svært at bevare tålmodigheden med en gøende hvalp i hovedet på en. Så jeg er fuldstændig åben for alle bud!

Det skal lige siges at ud over dette er hun en fantastisk dejlig hvalp man slet ikke kan lade hver med at holde af - det er derfor vi helst ser denne dumme vane forsvinde hurtigst muligt, så vi kan nyde hende 110 procent smiley

Håber virkelig at i har nogle bud på, hvad der kan hjælpe!
Håbefulde hilsner,
Michelle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun gør af os!
  • #1   26. nov 2012 Jeg ville nok bryde vanen ved at lade hende være et andet sted når det finder sted, feks under maden..

    Ellers vil jeg mene at det er et spørgsmål om aktivering, legetøj, bideben eller andet..

    Ellers siger man jo hunden skal roses når den så tiger stiller, men det syntes jeg hurtigt kan blive til ros fordi den gør...


  • #2   26. nov 2012 Det lyder som om i har en hund med meget energi, prøv google aktivering af hvalp eller bare hunde aktivering smiley

    Kør hende træt i hovedet så gør hun ikke smiley


  • #4   26. nov 2012 Nu er hun jo ikke ret gammel, så hvor længe har I prøvet med de forskellige metoder? Det kan godt tage lang tid inden en hvalp fatter sådan noget og skifter man metode for tit, så tager det som regel bare endnu længere tid. Jeg ville forsætte med time-out metoden og bare blive ved, om så jeg i begyndelsen skulle rejse mig 20 gange under middagen. smiley

    Og ja, som de andre siger, så sørg for at hun er godt aktiveret med leg, snuseri, træning osv. i løbet af dagen. For en hvalp som jeres, så er det nok også en god ide at indøve stilletid allerede nu, hvis I ikke allerede har gjort det.


  • #5   26. nov 2012 Som andre også skriver. Hvis hun er dækket ind med sine behov for aktivering og stimulering, så ville jeg også fortsætte med timeout-metoden og så er det bare om at være virkelig konsekvent.

    Er vigtigt at hun nu lærer at slappe af og ikke kører for højt hele tiden. Har selv haft hvalp der konstant var igang, hvor vi måtte lade som om vi sov og så ellers ignorere hende indtil hun selv lagde sig. Ellers var hun igang konstant.

    Hun er lige knapt 1 år nu og finder meget nemmere ro idag. Hjælper også på det når de har været igennem den første løbetid smiley

    Pøj pøj med hende! Det er slet ikke så dårligt at have en vovse med knald på smiley


  • Michelle K
    Michelle K Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #6   26. nov 2012 Tusind tak for alle jeres svar!
    Vi prøver virkelig at køre hende træt. Vi bruger som regel en times tid ude i haven med hende inden vi spiser, nettop for at der ikke skal være så meget knald på. Men vil helt sikkert prøve at finde nogle metoder der kan køre hende endnu mere træt smiley
    Og det er selvfølgelig rigtigt, at vi nok er lidt utålmodige med metoderne. Så tror vi fortsætter med time-out. smiley

    Tusind tak for jeres svar! De har været rigtig gavnlige smiley


  • #7   26. nov 2012 hun skal køres Mentalt træt, og ikke fysisk smiley

    "Grosserguiden.dk" har en aktiverings guide der er ret fin - en masse gode ideer til aktivering af hundens hjerne smiley


  • #9   26. nov 2012 Jo mere motion en hund får, jo mere motion kræver den også. Den kommer jo i bedre og bedre form.

    De fleste hunde skal køres mentalt trætte, og ikke fysisk. Hvilket jeg heller ikke tror er muligt med en boxer smiley


  • #11   26. nov 2012 det har vores hvalp også gjort meget -det der med at gø af os når vi sidder ned -eller når vi spiser...det er jo en blanding af opmærksomhed, uforståelse overfor hvad vi laver uden den, og ret og skær afprøvning af vores grænser og lederskab smiley
    Her har time-out hjulpet smiley
    Hvis han gør nu -såskal vi bare sige "skal du ud?" så ved han godt hvad vi mener smiley Så går han pænt lidt væk og passer sig selv lidt smiley

    Muligvis meget firkantet -men hunde har brug for faste konsekvenser og ikke for mange forskellige løsninger på samme problem, det gør dem faktisk bare mere usikre på hvor de har os -og endnu mere legesyge for at prøve grænser af smiley

    Så hold i bare fast i jeres time out -gerne 10 minutter ad gangen, jeg har svært ved at tro at 30 sekunder eller 5 min. er nok..
    Selvfølgelig skal hun ikke stå at gø og hyle i uendelighed hehe...men hun må godt kede sig lidt smiley Tænke over noget andet smiley
    Det vigtigste er bare at det er den samme konsekvens hver gang, og ikke en ny hver gang...for så ved hun jo godt at hun kan rykke grænsen lidt hver gang...


  • #12   26. nov 2012 og man skal naturligvis rose en helt masse når vuf, har været dygtig til sin time out smiley

  • #13   26. nov 2012 Jeg har oplevet virkelig god effekt de få gange det har været nødvendigt at bruge time-out-metoden til at korrigere uønsket adfærd. Så jeg er enig med M.I. I at I bør fortsætte.

    Den virker hurtigt og må være ekstremt effektiv ved en race som boxeren der hellere end noget andet vil være sammen med sine mennesker HELE tiden.

    Den virker dog kun hvis I er 100% konsekvent.

    2-3 dage har det max taget for Kia at slippe af med den uønskede adfærd.

    Den 1. dag tog det MANGE gange frem og tilbage for at lukke hende væk og ind igen inden hun faldt til ro og udviste ønsket adfærd.
    Dagen efter tog det meget færre gange og den sidste dag 1 måske 2 gange.



  • #14   26. nov 2012 Jeg holder kun time-out til hun er stille/faldet til ro = ønsket adfærd og derefter så kun et minut inden jeg lukker hende ind igen.

    Hendes ønskede adfærd bliver belønnet så promte som muligt.

    Time-out er negativ-straf og skal bruges med omhu ...


  • #15   26. nov 2012 det er jeg helt enig med dig i Sanne smiley

    dog bruger vi det ikke som straf -men nærmere en regel....vores hund bliver ikke ked af at blive lukket fra -men han ryger jo også ud i haven når det er...og ikke ind i et andet rum i huset...
    ....han har aldrig udtrykt ubehag ved det i hvert faldet...han bliver jo distraheret af sit legetøj eller noget når han kommer ud smiley men han ved godt at han skal opføre sig pænt når han kommer ind igen smiley hihih



  • #16   26. nov 2012 Pas på med at lytte for meget til hende. I skal finde balancegangen. Hvis der sker en helt masse hele tiden forventer hun også at der skal ske en helt masse hele tiden.

    Og som andre rigtig nok skriver kræver hun blot mere motion jo mere du motionerer hende.

    Der er forskel på stimulering. At lege med pind, løbe gennem forhindringer og ting i den dur kører en hund op.
    At lade den bruge sin næse og koncentrere sig i roligt tempo kører hunden ned smiley


  • Michelle K
    Michelle K Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #17   26. nov 2012 Vi går både til hundetræning og leg med hende smiley og jeg laver sportræning og apport når vi er ude i haven - hun elsker det smiley Så hun får bestemt ikke kun fysisk træning. Vi har eget en boxer før som døde i foråret, så vi ved skam hvad vi går ind til smiley Hehe. Tror måske det handler om at vi ikke har været konsekvente nok med time-out eller har prøvet for mange forskellige metoder. Og så skal den gode opførsel selvfølgelig roses til skyerne :-))

Kommentér på:
Hun gør af os!

Annonce