{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Så blev Sille kennelhostevaccineret {{forumTopicSubject}}

Og hun tog det rigtig pænt. Hun fnyste det ik ud i dyrelægens ansigt smiley

Inden da forklarede dyrlægen mig at hun havde vaccineret rigtig mange med denne, og det er meget få der bliver syg af den...
Det der sker er af det jo er noget levende kennelhostebakterie i lille dosis hun får, for at blive imun over for den. Og nogle udvikler altså kennelhoste i mild grad efterfølgende.

Men lang de fleste reagerer slet ikke negativt på den... Så det håber jeg er Sille smiley
Og næstflest fnyser bare det første døgn... Hvilket Sille ikke har gjort siden hun fik den lidt i kl. 18....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så blev Sille kennelhostevaccineret
  • #1   22. okt 2009 Puh ha, den fik Tezza sidste år. Og nej, aldirg mere. Hun sked anal kirtel sekret ud over hele konsen, og måtte have en sygeplejerske til at holde hende.
    Holder mig til den gammeldags vacc.

• #2   22. okt 2009 Noa blev vaccineret mod kennelhoste tirsdag morgen og han har overhovedet ikke reageret på den vaccination :))
    Men skønt at være på den sikre side på denne tid af året hvor kennelhoste plejer at blusse op...

• #3   22. okt 2009 Madam Blå på Dåse: Ja jeg ved godt at hun ikke er 100% beskyttet, men ja jeg bliver da også influenzavaccineret uden at det er 100% sikker på at jeg så ikke får det... Men plejede at ligge 4 gange i løbet af vinteren, og gør det nu 1 gang normalt...
    Og hvorfor skal min hund ikke beskyttes bedst muligt, også selvom ik er 100%....

De er jo heller ik 100% sikret for parvovirus selvom de bliver almindelig vaccineret hvert år, for den kan bide sig fast, hvis de bliver udsat for meget smittet.

Doggymom: Sille stod lige så fint og fandt sig i det, så det var dejligt....

Men nu beskytter den vaccination de får via stikket så ikke lige så godt mod kennelhoste, som den i næsen.

Heidi: Sille har kun virket lidt træt... Men det er nok gåturen til og fra dyrlægen.... Der er pænt langt i forhold til hvad hun er vandt til smiley

• #4   22. okt 2009 Madam Blå på Dåse:
    Han er 2 år i træk blevet vaccineret mod kennelhoste og møder/leger ofte med andre hunde, men har (7-9-13) indtil videre ikke haft kennelhoste.
    Så jeg bilder mig selv ind at det skyldes at han er vaccineret mod det.

Bettina:
    Vi har højest 10 min gang op til dyrlægen og 10 min hjem igen så det trætter på ingen måde Noa.
    Men han var som han plejer at være resten af dagen - ligeså frisk og legesyg som han altid er.
    Han legede endda 1 time tirsdag aften med naboens hund - så det havde åbenbart ikke den store effekt på ham at blive vaccineret. *SS*

Kommentér på:
Så blev Sille kennelhostevaccineret

Annonce