4.090 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hunde og gravide kvinder. Hunde og gravide kvinder.

Kan godt være det lyder lidt underligt, men er der nogen, der har oplevet sin hund ændrede adfærd i forbindelse med at i var gravide?

Jeg er 40 uger henne og her for nogle dage siden begyndte vores ene chihuahua tævehund at ændre sig markant. Hun har en isbjørnbamse som hun er helt skudt i. Hun slæber den rundt dagen lang og ligger sammen med den hele tiden og nusser og plejer den, som var det hendes hvalp. De andre hunde skal ikke nærme sig kurven hvor den er, for så angriber hun dem og hun er generelt helt hysterisk i øjeblikket. Vi har prøvet at fjerne bamsen fra hende, men så bliver hun yderst ulykkelig og løber rundt i hele huset og piver og gøer, som om hun kalder på den. Først når hun får sin bamse igen falder hun til ro.

Har godt nok hørt om når man er gravid eller får barn at hunde kan blive aggressive og beskyttende, men kan det tænkes at hun kan fornemme jeg er gravid og så hun måske selv tror at det er hende, der har en unge???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde og gravide kvinder.
  • #1   24. aug 2009 Tror mere på at hun selv er falsk drægtig.. Er det ca. 2 mdr. siden hun var højløbsk sidst ?

Jeg er gravid nu, dog "kun" i 24. uge men har ingen ændring mærket på hundene

• #2   24. aug 2009 Hmm syntes mere det lyder som om at hun er falsk drægtig?

• #3   24. aug 2009 He he Tina og Alex N der var du hurtigst...

Jeg er i 36. uge nu, og her er der heller ikke sket nogen ændringer i adfærden...

• #4   24. aug 2009 Jeg har godt nok aldrig hørt om at en hund kan fornemme at dens herre er gravid. Da jeg ventede mit sidste barn var hunden en unghund, og den ændrede sig ikke under min graviditet. Det gjorde jeg iøvrigt heller ikke selv overfor hunden i hvertfald smiley

• #5   24. aug 2009 Jeg har hørt om det. En veninde oplevede det blandt andet.

Men ja, som de andre nævner så lyder det mere som at hun er falsk drægtig.

• #6   24. aug 2009 Som mange af de andre også skriver, så tyder det MEGET på at hun er falsk drægtig (såfremt det selvfølgelig passer med løbetiden)

• #7   24. aug 2009 Shanti var godt klar over at jeg var gravid. Hun lagde mælk ned sidst i min graviditet så hun var klar til "hvalpen" der kom...og det passede ikke med en løbetid så det var ikke fordi hun var falsk drægtig...

• #8   24. aug 2009 Tjaaa..... min datter har lige født ..( for 10 dage siden )..... den sidste måned hun var gravid... var Nanna helt oppe og køre... hun ville ligge hos min datter hele tiden....

Nu hun har født..... er Nanna meget lykkelig.... hun sidder hele tiden og kikker på babyen....piber lidt ... og kommer og afleverer legetøj til min datter .... hvis hun måtte... ville hun lægge det op i liften.

Lasse er også glad... kikker da lidt på baby...logrer vildt med halen....men overlader de moderlige følelser til min datter og Nanna...

Lasse er kastreret....... og Nanna absolut ikke falsk drægtig.... og er " normal " lige så snart min datter og babyen er gået.

Så jeg tror bestemt din hund kan mærke du er gravid... ( i hvert fald " anderledes ".... måske pga. af dine hormoner... eller babyens hjerteslag... :

• #9   24. aug 2009 Altså jeg er nødt til at tage hende og bamsen ind i nærheden af mig hele tiden for ellers piver hun og hun vil meget gerne op og sidde hos mig og helst have isjørnen med. Vi har snakket om at fjerne den fra hende og se om det kunne få hende til at blive "normal" igen. Vil det kunne hjælpe på det eller skal vi bare give det noget tid og så kommer hun til sig selv igen?

• #10   24. aug 2009 Jeg ville bare fjerne bamsen..... :O)

• #11   24. aug 2009 Og ellers hvis det bliver ved skal du bede din dyrelæge om at udskrive Galstop til hunden, som er hormoner der får det falske drægtighed til at stoppe efter 5 dage. Men ingen garanti for det ikke kommer igen efter næste løbetid:)

Kommentér på:
Hunde og gravide kvinder.

Annonce