{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.439 visninger | Oprettet:

Hunde adfærd omkring gravide kvinder? {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg er gravid i uge 14, med mit 1 barn. Jeg har to hunde, og den ene er desværre begyndt at opføre sig underligt. Han tissede i min seng lige foran øjnene på os til morgen!!!!Han er også begyndt at blive lidt sur på fremmede mennesker hvis han synes de opføre sig truende fx. løbere, handicappede m.m. Desuden er de begge begyndt at skide over hele lejligheden. Der er ingen ændringer sket i forhold til hvor meget de kommer ud elle lignende. Kan dette have noget med min graviditet at gøre eller hvad tror i? Kan simpelthen ik komme i tanke om andre grunde...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde adfærd omkring gravide kvinder?
  • #1   26. apr 2010 Ja det kan det godt.

  • #2   26. apr 2010 hvorfor, og hvad kan man gøre??

  • #3   26. apr 2010 1. hvis en hund haer tisset/skidt indenfor er det igang med Rodalonflasken så der ikke lugter af "hundetoilet" så gør de det som regel igen og igen..
    2. har jeres hverdag ændret sig efter du blev gravid?
    3.en gravid kvinde lugter anderledes,ligesom en med menstrution gør, og hanhunde med et stærkt dominans gen vil få øget beskyttertrang, hvilken kan resultere i den beskrevne adfærd..


  • #4   26. apr 2010 ligesom hanhunden i en folk ville beskytte den drægtige tæve, eller tæven i løbetid fra konkurrenter, så gør han det også med dig..

  • #5   26. apr 2010 amicus
    Vi kender godt rodalonen :o)
    nej vores hverdag har ikke ændret sig overhovedet, udover at jeg nu tager mig en lur midt på dagen hehe.. men intet ellers...
    Han er en ret dominerende hund, men jeg har altid haft godt styr på ham, og han er faldet meget ned efter han blev kastereret. Hvad dælen kan man gøre ved ham? jeg kan jo ikke rigtig ændre min lugt hihi


  • #6   26. apr 2010 din kæreste/mand skal vise ham at han nok skal beskytte flokken, og det samme skal du.. Når han reagere når i er ude at gå, så gå foran ham, få hans fokus væk fra det han er sur på og få ham til at koncentrere sig om dig i stedet.. fx med en kommando, eller en godbid.. en høj lyd.. hvad der nu virker for jer.. Hvis han sover i sengen, så er det ud af sengen indtil I giver ham lov til at være der, det samme gælder sofa, stole osv.. Der er mange gode artikler om hvordan man overtager lederskabet fra en dominant hund, prøv google, og ellers så kontakt en adfærdsbehandler og få en enkelt time og nogle gode tips, de penge er godt givet ud, det vil jeg love dig..

  • #7   26. apr 2010 den med kæresten er måske et problem, da det altid er mig der har været bossen herhjemme overfor hundene.. men i forhold til de andre ting, så er han slet ikke dominant. Han sover ikke i sengen, han går ned af sofaen når jeg beder ham om det osv. Han lystre mig godt, så derfor undre det her mig.... kan godt være vi må have kæresten lidt på banen...synes bare det er meget mystisk de ting han pludselig finder på. Kan det virkelig passe at han nu mener han skal overtage styringen bare fordi jeg er blevet gravid? Han har aldrig tisset i sengen før, eller noget i den retning, og har altid været en god hund... Er bare bange for han ikke vil acceptere den her baby hvis der allerede akal til at være bøvl..

  • #8   26. apr 2010 stols af mine bastarder

    jeg tror ikke du skal være bekymret for om han acceptere baby smiley

    jeg tror det er ligenøjagtig det han gør nu smiley


Kommentér på:
Hunde adfærd omkring gravide kvinder?

Annonce