{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Adfærd omkring børn {{forumTopicSubject}}

Jeg har et par gange oplevet en adfærd omkring små børn, som jeg ikke ved hvad betyder. Jeg oplevede den ikle ved Albert, eller min datters franske.

Det har begge været ved hunde der ikke er vant til børn.

Når jeg løfter mit yngste barnebarn på lidt over 1 år, så køre hundene sig op og står og hopper op af mig og gøer.
Det er Kalle de er helt fokuseret på.
Er han på gulvet ( han går ikke endnu), så snuser de bare til ham og går væk igen.

Hvad betyder den hoppen op efter ham?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærd omkring børn
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.444
    #1   27. mar Jeg gætter på, at det er dig, det handler om.
    Det der lille "dyr", Kalle, får lov til at komme tæt på dit ansigt - og SÅ vil hundene også.

    Reagerer hundene på, at andre end du tager Kalle op? Nej vel? smiley


  • #2   27. mar Nej det har du faktisk ret i.

    Begge hunde har på kort tid følt sig trygge hos mig.

    Den ene var den franske bulldog jeg hjalp til omplacering og den anden en tæve jeg passede i går.

    Begge har jeg mødt uden børnene. Men det er kun Kalle de begge har reageret på.
    Tæven i går reagerede lidt på, at det mellemste barnebarn Ellinor sad på skødet af mig, men ikke som når jeg løftede Kalle.

    Albert har bare aldrig reageret sådan og der nåede han både at opleve Lilli og Ellinor


  • #3   27. mar Hvis min niece hopper fra en pude eller trappe ned på gulvet eller da hun var mindre, var på arm og blev sat ned, sprang/springer Coco også op af hende på bagben. For Coco er det usikkerhed, hun er usikker omkring børn (ikke på et farligt niveau) og for mig er det tydeligt hun signalerer de skal være roligere.
    Da hun var mere usikker da hun var yngre, kunne finde på at tage fat i barnet for at få dem til at stå stille. Det er bedre nu og istedet laver hun altså de her hop og hyle/pibelyde.


  • #4   27. mar Min Sheltie gjorde. Men det var fordi hun skulle have styr på flokken.

  • #5   27. mar Atlas har gjort det omkring hundehvalpe, de gange jeg har haft hvalpe med hjemme i pleje. Han har ikke været interesseret i dem, så længe de har været på gulvet, men heller ikke utrygge ved dem, men så snart jeg har løftet dem, for ex. at gå ned af trappen eller lignende, så har han hoppet op af mig eller gået perfekt på plads, imens han har stirret intenst på hvalpen. Når jeg har sat den ned igen, har han været meget interesseret i et sekund, snust og derefter gået tilbage til at ignorere den.

    Jeg har tolket det som om, at han har troet, at jeg har noget spændende i hænderne og ikke været i stand til at forstå, at det stadig bare er den samme, kedelige hvalp, selvom jeg løfter rundt på den smiley


  • #6   27. mar Kalle sad bare på min arm, og jeg stod op. Så hoppede hun op af mig med det samme.
    Var han på gulvet ville hun bare snuse lidt til ham, og var lidt nysgerrig og så gik hun igen.

    Den franske bulldog Uffe ville slikke Kalle i hele hovedet når han var på gulvet, men lige så snart kalle blev løftet op, så startede han også ret ivrigt med det hoppen op.

    Jeg er ikke i tvivl om, at det er barnet de hopper efter


  • #7   27. mar Mon ikke det er ligesom når nogen hiver deres lille hund op på armen? De andre hunde finder adfærden mystisk. Et dyr hænger nu oppe i luften. Det er ekstremt unaturligt. Jeg tænker uroen kommer deraf.

  • #8   28. mar Jo det kan jeg sagtens forestille mig Malene, og det vil også give god mening smiley

    Som sagt har jeg bare ikke oplevet det før de to, og kunne ikke regne den ud smiley


  • #9   28. mar For hunde, der er vant til at børn bæres på armen, vil man sjældent se en reaktion. Men for hunde, der ikke er vant til det, er det ret normalt at de stiller sig op og forsøger at nå smiley

  • #10   28. mar Det giver også en masse mening, når i skriver det smiley

    Jeg viste at jeg kunne hente hjælp herinde.

    Tusind tak for alle jeres svar


Kommentér på:
Adfærd omkring børn

Annonce