{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Børn og hunde... {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG.
Lige oprettet som bruger, så har absolut ingen detaljer på min profil endnu - de kommer de nærmeste dage smiley
Men kan fortælle at jeg er mor til 3 skønne menneske-unger på 4, 6 og 8 år - og en dejlig amstaff-dreng på 10 måneder (selvfølgelig med tavle)

I min verden er det MINDST lige så vigtigt at børn lærer at respektere hunde, som omvendt. Derfor har vores hund bl.a. steder hvor den har "helle" og holder fri. Opholder hunden sig de steder, skal børnene lade ham være (hans mulighed for at "sige fra")
De har lært fra små hvordan man nærmer sig en hund (når man har fået lov af hunde-ejeren og af mig / faren)

Desværre møder jeg rigtig tit forældre med børn der overhovedet ikke aner det mindste om adfærd omkring hunde. Og det på trods af at mange af dem selv har hund. Hvordan klarer i andre det problem? Her mener jeg både med børn der besøger os, og børn på gaden osv. Det er efterhånden meget jeg synes de arme kræ skal stå model til, store som små - gælder jo ikke kun min hund smiley

Jeg har amstaff, og er mig mit ansvar bevidst. Ved hvad racen oprindeligt var, og hvad der kan ligge gemt i ham - et sted vi overhovedet ikke kan få øje på smiley
Går ind for kærlighed, tillid og gensidig respekt i opdragelsen af hunde - uanset race!

Andre menneskers børn er direkte sprængfarligt område at irettesætte på...

Håber på god tone i tråden - selvom jeg ved at der er risiko for at nogle vil punke mig for at have amstaff og små børn samtidig. Tror ikke der kan siges meget jeg ikke har hørt i forvejen.. smiley

Mvh Line, som tænker at børn måske også burde føres i snor når deres flokleder ikke har 180 % styr på dem smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn og hunde...
  • #1   11. okt 2009 Kan faktis godt lide din sidste kommentar.
    Nå men jeg er meget enig med dig. Børn bør da helt sikkert lære og omgår hunde, og egentlig syntes jeg det burde være en del af deres opdragelse i børnehaven.
    Jeg har ikke selv små børn mere men jeg er meget koncekvent over for børn der kommer i huset eller som jeg møder på gade og vej.
    Jeg har smidt 3 børn og deres forældre ud af huset fordi børnene jagtede hunden så den forsøgte og springe ud af vinduet for og komme væk. Jeg talte alvorligt til ungerne hvilket forældrene ikke kunne lide. Det resulterede i at jeg bad dem gå. Og de har ikke været her siden.
    Mange forældre mener at en hund skal finde sig i alt fra børn, og nogle gange går det så galt, og så er det hunden der er noget galt med.
    Men frem for og resikere at et barn bliver bidt, så hellere fortælle børn hvordan man omgås hunden og lade forældrene blive sure.


  • #2   11. okt 2009 Sidder lidt og klukker af din sidste kommentar for der findes faktisk mennesker i dk der har deres børn i snor ;o) og jeg vil hellere se dem opdraget end i snor...
    Har selv små og de kender godt spilleregler for hunde, faktisk får den store på 6, meget ros for at være god omkring hunde.
    Vi har også måtte bede nogle børn blive væk fra matriklen og jeg syntes det er ærgeligt når det er børn fra hjem med hunde der ikke kan finde ud af at agerer rundt hunde.
    Har haft taget den ældste hund med i begge børns børnehaver og har fortalt lidt omkring hvad man må med mine hunde ;o) Det har hjulpet lidt.


  • #3   11. okt 2009 Line: ka ik være mere enige med dig, da jeg var barn lærte vi disse ting. Altså hvordan man omgik hunde osv, det ser man sku ik så mange steder idag. Nej børn ska da ha lov til alt, er der nogle der syntes. Den opfattelse deler jeg slet slet ikke, vi står og ska ha lille her om 6 uger. Har 2 dansk/svensk en på 4 snart og en på snart 2, ham på 4 går hvis han ik gider dem, hende på 2 elsker børn når de er her i huset. Men vi har da haft børn på besøg, der ik har opført sig pænt overfor især hende. Må indrømme jeg har haft meget lyst til at smide dem på porten, men da det kun er sket en gang lod jeg det være. Og det bliver de også næste gang, har jeg bestemt mig for. For her har de hjemme, og de er bare på besøg.

  • #4   11. okt 2009 Line ->
    Godmorgen smiley

    Jeg er 100 % enig med dig. smiley

    Jeg har selv 2 børn på hhv. 2 og 6 år + der kommer en lille ny om ca. 2 ½ måned.
    Vi har en hvalp på 5 mdr.
    Jeg har altid lært fra barnsben at man skal respektere dyr (alle dyr) og behandle dem ordenlig !! -Dette har jeg self. (da jeg syns det er rigtig vigtig at lære at omgås dyr på en ordenlig måde) lært mine egne børn også og jeg syns selv at de har et godt kendskab til hvordan man omgås dyr (hunde i dette tilfælde) smiley
    Vores hund har også steder i huset hvor den har "helle" og kan være i fred , så at sige og det fungere super godt smiley
    Jeg har nu kun oplevet 1 barn der ikke kan omgås dyr og jeg konfrontere både hende og hendes forældre når de er på besøg - for jeg vil IKKE se det !! Pigen er 4 år - de har selv både hund og katte hjemme hos dem selv og ja , hun behandler dem som de var kludedukker og er nogle gange direkte ond ved dem , men ingen siger noget til det. -Dette vil jeg dog ikke se i mit hjem og ja , det er hun så småt ved at finde ud af nu - Jeg er nemlig ikke bleg for at åbne min mund - Hvilket hendes forældre ikke gør , det er mig en gåde når de selv har dyr derhjemme.
    Jeg kan ikke forstå de forældre der ikke lære deres børn at omgås dyr på en ordenlig måde.

    (fin kommentar til slut i dit indlæg smiley smiley )


  • #5   11. okt 2009 Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan i lære jeres 2 årige børn at respektere hundens helle sted?

    ja klart når børnene er ældre og når man har været over dem konstant, så lære de det med tiden, men i skal ikke fortælle mig det ikke kan smutte for jer der har små børn?


  • #6   11. okt 2009 R.I.P Minnie, som umuli skriver, så er det ligesom at lære dem så meget andet ;o) og nej mine børn har aldrig gået til dem ved kurvene og nu hvor du spørger hvordan vi har gjort aner jeg det ikke, andet end at vi siger meget bestemt NEJ og så laver noget andet med ungerne.

  • #7   11. okt 2009 vi har selv en pige på lige godt 2 år, og til trods for vi lige siden hun har kunne kravle har fjernet hende både fra hunde kurv og og hunden, ja så bliver hun ved med at prøve.. Hun er ganske velopdragen på alle andre områder, og stort set alle vi kender roser hende højt for hendes respekt for et nej.. Vi er nu ganske sikre på hun nok med tiden skal forstå at hunden skal man lade være i fred, for det er nu ikke fordi hun for lov til at hverken sætte sig oven på hunden eller ligge sig i kurven.. Nogen gange er hun bare lidt hurtigere en vi er, og kommer til at gøre uhensigtmessige ting ved hunden.. Der er jeg da uendelig glad for vores hund også har lært at man gerne må være i dens kurv, eller røre dens hale, for lige meget hvad du siger til børn, så kan de pludselige finde på ting de ikke normalt gør

  • #8   11. okt 2009 RIP Minnie ->

    Nu siger jeg jo ikke at det ikke kan smutte for vores 2 årige dreng - self. kan det da det , han er jo kun 2 år.
    Men når vi siger NEJ til ham og at hunden skal sove (f.eks) - Så forstår han det da somregel.
    Han kan sagtens finde på at gå hen og se om han nu også sover osv - Men han går igen hvis vi siger han skal lade ham være smiley

    Det er vel bare et spørgsmål om ikke at give efter og blive ved med at holde fast i at der har hunden "helle" og der skal hunden have lov til at være i fred smiley


  • #9   11. okt 2009 det har vi skam også gjort ved vores pige/hund men alligevel er hun ikke altid lige god til at forstå hunden skal lades være i fred.. Jeg syntes bare ofte når man læser herinde folk stiller sig selv så helligt op, som om hverken de eller deres børn kan fejle.. Jeg ved godt hvordan jeg skal forklare min datter ting, og hvordan jeg skal lære hende hvad hun må og ikke må.. Arbejder til dagligt i en vuggestue og har gjort det 5 år, de ting jeg er i tvivl om spørger jeg om på mit arbejde, og på den måde for flere gode råd..

  • #10   11. okt 2009 Jeg er nu ikk "hellig" - Som jeg skrev kan det jo også "smutte" for vores yngste søn , men altså vi holder jo bare ved og så bliver det jo bedre hen af vejen - Man kan jo heller ikk forlange de lærer det sådan lige VUPTI smiley

  • #11   11. okt 2009 Lige så vel som man ikke lader er barn være alene med sterinlys så bør små børn heller ikke være uden opsyn med en hund. Nej børn på 2 år forstår det ikke med det samme. Men så må man være hos dem eller have dem adskildt.

  • #12   11. okt 2009 Rip: jeg har en tøs på halvandet og hun ved godt at hundekurven er et no go... at hun så vælger at "glemme" det ind i mellem så man må hen og fjerne hende, det så en hel anden sag.

    Jeg er selv opvokset med dyr og har stor respekt for dyr. Min datter lærer også at man ALDRIG går hen til en fremmed hund uden at få lov af mig (dvs ejer da jeg ALTID spørger ejer om vi må hilse)


Kommentér på:
Børn og hunde...

Annonce