806 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
29 Svar
Forbudte racer i boligselsskab Forbudte racer i boligselsskab
Vi har i vores boligforening netop fået forbud på hele 17 racer. Deriblandt Fransk bulldog, Engelsk bulldog. Racer som Rottweiler, Shæfer og Doberman er stadigvæk tilladte, latterligt syntes jeg, hvad syntes i?
0 synes godt om
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 412
(ironi kan forekomme)
-ej, det er da en monster underlig fordeling...
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Desværre har flertallet af ejere til visse racer ødelagt det for fåtallet, der godt kan finde ud af at holde disse racer.
Men som jeg ser det, så synes jeg faktisk forbuddet er helt ok, hvis folk i de forskellige bebyggelser er bange for de hunde, så er der jo ikke så mange udveje...
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.330
aug 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
dec 2007
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Der findes også boligforeninger, hvor børn ikke er tilladt ... Eller det har der ihvertfald gjort
dec 2007
jan 2006
Heldigvis har opdrættere osv....vist efterhånden fået styr på hvme der render rundt med de hunde, i modsætning til f.eks amstaffen...
Hvilek racer og hvordan de har fundet frem til det, aner jeg intet om
dec 2007
aug 2007
Nøjagtigt det samme gør sig gældende for alle de hunde der ik egner sig som førrstegangshund
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.950
Og mange af de mennesker aner sikkert ikke hvad en fransk bulldog er.. Så har man kun racenavnet at gå efter - så er det vel ikke så underligt den ryger med på listen...
dec 2007
Anne> Kender ikke stamtavle status på de Rotter der agreb sidste år....
Lidt sær kommentar, om rigtige og ikke rigtige hunde...
dec 2007
aug 2007
De episoder med "kamphunde" der har overfaldet, det har været hunde uden stamtavle.
Og der er nok en grund til, at flere racer har indført, at forældrehundene ik kan avlsgodkendes, hvis de ik har/eller dumper til Mentalbeskrivelsen
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.307
- er de også blevet forbudt så ??
okt 2006
Og hvem skulle ellers tage beslutningerne - det er de da nødt til... De bestemmer jo også hvis der er noget andet der skal gøres eller ændres - også selv om det måske ikke er deres kompertance område. Så har de sikkert som du skriver, søgt information hos "ekspertisen" i dette tilfælde er det så politiet... Og det er selvfølgelig den info de har at forholde sig til.
Vil man ændre den slags må man være aktiv og selv arbejde for sagen
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.579
Jeg synes det er i orden at de gør det og synes at det er fair at de forsøger at imødegå beboernes utryghed/angst på den måde...((o:
okt 2006
(Der med ikke sagt, jeg ikke godt kan se det groteske i, at man må holde rottweiler men ikke fransk bulldog! Spørgsmålet er bare havd man reelt vil gøre ved det..)
jan 2006
Der kan ikke opnås dispensation for husdyrhold af hunderacer, som er kendt for at have særlige aggressive egenskaber. Det er de såkaldte brutale hunderacer (også kaldet kamphunde, angrebshunde eller muskelhunde) som for eksempel:
Bull terrier Bull-Mastiff
Miniature Bull Terrier Tosa
Staffordshire Bull Terrier Dogue de Bourdeaux
American Bulldog Dogo Canarian
American Staffordshire Bull Terrier Dogo Argentino
Pitt Bull Fina Braziliero
Det samme gælder for hunde af blandingsracer (hybrider), hvoraf nogen af ovennævnte racer indgår.
Hunde af ovennævnte racer er ikke tilladt på bebyggelsens arealer. Således må gæster til beboere , ikke medbringe sådanne hunde under deres besøg i bebyggelsen.
Det er alene ejerens/ansøgerens ansvar, at sikre sig, at hunden ikke er omfattet af ovenstående
forbud.
Det er ejerens/ansøgerens pligt, at fremskaffe den fornødne dokumentation ved tvivlsspørgsmål.
Ejeren/ansøgeren afholder alle omkostninger til fremskaffelse af dokumentation.
Dokumentation kan til enhver tid forlanges af afdelingens administrator.
Såfremt afdelingens administrator ønsker en uvildig bedømmelse af hundens race, så
påhviler eventuelle omkostninger i den forbindelse hundens ejer.
Såfremt det konstateres, at en beboer holder en hund af ovenstående type ved sit lejemål, så
forlanges hunden fjernet permanent fra lejemålet.”
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Og så er det super nemt at bevise hvilken race hunden er hvis den har en stamtavle.... Så er den sag ligesom ikke til diskussion
dec 2007
jan 2006
Ja stamtavlen må være et "must" der, så er man på den sikre side
aug 2007
Stamtavle - dyr hvalp - ik så mange fjolser der køber dem
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.687
Og nej, jeg er ikke en muslekhunde ejer der har ondt i røven over mediernes tolkning af samme.
Jeg har brugt lang tid på at læse om bullterrierns historie, og vi valgte også bullterrieren på baggrund af, at den netop ikke har været brugt som kamphund, da ingen af os ønsker at stå med en hund som man reelt ikke ved hvornår kan ''tænde af'' på en anden hund, på trods af god opdragelse.
Tilgengæld har vores race hund et meget voldsomt kropssprog. De vælger simpelthen at springe hilseceremonien over, og gå direkte til legen, som i nogen tilfælde kan misforståes af andre hunde, hvilket vi er meget obs på, og i hans korte liv er han allerede blevet snappet ud efter, blevet knurret af og sat på plads af flere hunde vi har mødt, og det bebrejder vi ikke hverken den anden hund, eller hundens ejer da da vi ved at det er vores hund, der er problemet.
Derfor lader vi ham heller aldrig gå uden snor, eller få mulighed for at komme over til en anden hund, uden at alle parter er indforstået med det.
Ingen af os har noget imod muslekhunde. Jeg selv er opvokset med amerikans bulldog, men min erfaring er, at ja, de kan være helt fantastiske familiehunde, men de er altså i mange tilfælde skarpere overfor andre hunde, og det ønsker jeg ikke i en hund
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 667
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.067
Jeg kan sagtens forstå at det er ærgerligt når man har en af de hunde. Men hvis flertallet ikke ønsker visse racer, så må det jo være sådan. Heldigvis må de der allerede har en hund af en "forbudt" race gerne beholde den. De må blot ikke anskaffe nye af slagsen.
Som sagt forstår jeg godt at man ærgrer sig. Men på den anden side tror jeg faktisk det kan gavne racerne på sigt.
Som det er nu, har gid og hver mand jo disse racer. Hvis ikke man kan få noget at bo i med sådan en hund, så vil der osse være færre der anskaffer sig dem (på sigt), og det tror jeg faktisk vil være godt for dem.
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
nu har jeg selv to rottweiler han jeg bruger ham til mit job som vagt mand. og de har ikke nogen stamtavle, men de er da bestemt lige så go som din rottweiler hvis ikke bedre selvom de ikke har stamtavle. du kan da ikke se forskel på mine rottweiler og din.
nu er mine de tjekket i hovede og r.. af min dyrelæge og jeg har dyrelæge bog på dem, og de er tjekket for alt. og alt er tip top ved dem. og de lyster til ug.(og de har aldrig gået til træning andet en det jeg har trænet dem)
så jeg sys lige du skal stoppe fingeren i jorden inden du lukker munden op og siger noget du bestemt ikke har forstand på.
aug 2007
Årh stik da selv fingeren.....
Jeg har sjovt nok også gået vagt, og der måtte vi kun ha tavlehunde, samt vi skulle op til prøve hvert år hos politiet.
Og jeg ved skam hvad jeg taler om, ellers havde jeg ik ytret mig *S*
Forbudte racer i boligselsskab