Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forbudte racer i boligselsskab
  • #1   5. jul 2009 haha... nå ja, vi ved jo allesammen, at en fransk bulldog er mega farlig, så selvfølgelig skal den da forbydes....

(ironi kan forekomme)

-ej, det er da en monster underlig fordeling...

• #3   5. jul 2009 Tjaaa....der bliver nok mere reglen end undtagelsen, men alle de forbud femover.

Desværre har flertallet af ejere til visse racer ødelagt det for fåtallet, der godt kan finde ud af at holde disse racer.

Men som jeg ser det, så synes jeg faktisk forbuddet er helt ok, hvis folk i de forskellige bebyggelser er bange for de hunde, så er der jo ikke så mange udveje...

• #4   5. jul 2009 Syntes det er for vildt, også Bullterrier er røget på... De siger at de er gået efter en liste de har fået af politiet.... Lyder meget mærkeligt, tror de har krydset alt af der hedder noget med Bull....

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #5   5. jul 2009 Tjaaa, man ligger som man har redt.......

• #6   5. jul 2009 Bange for en Fransk Bulldog, men ikke for en Rottweiler....

• #7   5. jul 2009 En boligforening kan jo gøre som den vil..
    Der findes også boligforeninger, hvor børn ikke er tilladt ... Eller det har der ihvertfald gjort

• #8   5. jul 2009 Anne> Burde Rottweiler ejerne så også ligge som man har redt, efter de forfærdelige overfald der var sidste år på børn?

• #9   5. jul 2009 Nu er rotten jo ikke særligt meget i medierne pt...det var den jo for mange år siden og der skabte den en del problemer.

Heldigvis har opdrættere osv....vist efterhånden fået styr på hvme der render rundt med de hunde, i modsætning til f.eks amstaffen...

Hvilek racer og hvordan de har fundet frem til det, aner jeg intet om

• #10   5. jul 2009 Rene> Syntes den var meget i pressen sidste år

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#11   5. jul 2009 En rigtig Rottweiler har stamtavle og er efter MT forældre.

Nøjagtigt det samme gør sig gældende for alle de hunde der ik egner sig som førrstegangshund

• #12   5. jul 2009 det er vel blevet vedtaget på et bestyrelses eller beboermøde... vil man have indflydelse på den slags må man stille op smiley
    Og mange af de mennesker aner sikkert ikke hvad en fransk bulldog er.. Så har man kun racenavnet at gå efter - så er det vel ikke så underligt den ryger med på listen...

• #13   5. jul 2009 Syntes netop ikke, at folk der ikke har forstand på det, skal sidde og tage sådanne beslutninger..

Anne> Kender ikke stamtavle status på de Rotter der agreb sidste år....
    Lidt sær kommentar, om rigtige og ikke rigtige hunde...

• #14   5. jul 2009 Så syntes jeg faktisk hellere man skulle forbyde hunde helt, bryder mig ikke om at nogle skal bestemme hvilke slags hunde folk skal have

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#15   5. jul 2009 Hvordan kan min kommentar være sær?

De episoder med "kamphunde" der har overfaldet, det har været hunde uden stamtavle.
    Og der er nok en grund til, at flere racer har indført, at forældrehundene ik kan avlsgodkendes, hvis de ik har/eller dumper til Mentalbeskrivelsen

• #16   5. jul 2009 Boligselskaberne kan så vidt jeg ved gøre hvad de vil.....men hvad med blandinger af de forbudte racer ??

- er de også blevet forbudt så ??

• #17   5. jul 2009 De bestemmer jo heller ikke hvilke hunde folk må eje - de bestemmer hvilke hunde der må bo i boligforeningen smiley

Og hvem skulle ellers tage beslutningerne - det er de da nødt til... De bestemmer jo også hvis der er noget andet der skal gøres eller ændres - også selv om det måske ikke er deres kompertance område. Så har de sikkert som du skriver, søgt information hos "ekspertisen" i dette tilfælde er det så politiet... Og det er selvfølgelig den info de har at forholde sig til.
    Vil man ændre den slags må man være aktiv og selv arbejde for sagen smiley

• #18   5. jul 2009 Boligselskaberne kan jo forbyde de hunderacer de har lyst til... og ofte er det efter pres fra andre beboere, som er bange for visse hunderacer!
    Jeg synes det er i orden at de gør det og synes at det er fair at de forsøger at imødegå beboernes utryghed/angst på den måde...((o:

• #19   5. jul 2009 Det er jo bestemt på samme måde som, når de bestemmer at du f.eks. skal have en bestemt slags hæk i forhaven, eller at du ikke må male vinduer og døre knald gule ect. Det er ikke nødvendigvis fordi de ved en masse om planter og havearbejde, eller om maling for den sags skyld...

(Der med ikke sagt, jeg ikke godt kan se det groteske i, at man må holde rottweiler men ikke fransk bulldog! Spørgsmålet er bare havd man reelt vil gøre ved det..)

• #20   5. jul 2009 Sådan her står der i et af selskaberne herude

Der kan ikke opnås dispensation for husdyrhold af hunderacer, som er kendt for at have særlige aggressive egenskaber. Det er de såkaldte brutale hunderacer (også kaldet kamphunde, angrebshunde eller muskelhunde) som for eksempel:

Bull terrier Bull-Mastiff
    Miniature Bull Terrier Tosa
    Staffordshire Bull Terrier Dogue de Bourdeaux
    American Bulldog Dogo Canarian
    American Staffordshire Bull Terrier Dogo Argentino
    Pitt Bull Fina Braziliero

Det samme gælder for hunde af blandingsracer (hybrider), hvoraf nogen af ovennævnte racer indgår.

Hunde af ovennævnte racer er ikke tilladt på bebyggelsens arealer. Således må gæster til beboere , ikke medbringe sådanne hunde under deres besøg i bebyggelsen.

Det er alene ejerens/ansøgerens ansvar, at sikre sig, at hunden ikke er omfattet af ovenstående
    forbud.

Det er ejerens/ansøgerens pligt, at fremskaffe den fornødne dokumentation ved tvivlsspørgsmål.

Ejeren/ansøgeren afholder alle omkostninger til fremskaffelse af dokumentation.

Dokumentation kan til enhver tid forlanges af afdelingens administrator.

Såfremt afdelingens administrator ønsker en uvildig bedømmelse af hundens race, så
    påhviler eventuelle omkostninger i den forbindelse hundens ejer.

Såfremt det konstateres, at en beboer holder en hund af ovenstående type ved sit lejemål, så
    forlanges hunden fjernet permanent fra lejemålet.”

• #21   5. jul 2009 Rene : Det ser da godt ud..
    Og så er det super nemt at bevise hvilken race hunden er hvis den har en stamtavle.... Så er den sag ligesom ikke til diskussion

• #22   5. jul 2009 Anne> Og du er simpelthen sikker på at ALLE de "kamphunde" der har angrebet andre hunde ikke har tavle, sær ting at sige syntes jeg

• #23   5. jul 2009 Tina

Ja stamtavlen må være et "must" der, så er man på den sikre side

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#24   5. jul 2009 Ja det er jeg faktisk ret sikker på.

Stamtavle - dyr hvalp - ik så mange fjolser der køber dem

• #25   5. jul 2009 Jeg syns det er trist, at en race som bullterrieren ender på sådan en liste, taget i betragtning af, at den ikke er hverken menneske agressiv eller agressiv over for andre hunde. (Kønsagressivitet undtaget)

Og nej, jeg er ikke en muslekhunde ejer der har ondt i røven over mediernes tolkning af samme.

Jeg har brugt lang tid på at læse om bullterrierns historie, og vi valgte også bullterrieren på baggrund af, at den netop ikke har været brugt som kamphund, da ingen af os ønsker at stå med en hund som man reelt ikke ved hvornår kan ''tænde af'' på en anden hund, på trods af god opdragelse.

Tilgengæld har vores race hund et meget voldsomt kropssprog. De vælger simpelthen at springe hilseceremonien over, og gå direkte til legen, som i nogen tilfælde kan misforståes af andre hunde, hvilket vi er meget obs på, og i hans korte liv er han allerede blevet snappet ud efter, blevet knurret af og sat på plads af flere hunde vi har mødt, og det bebrejder vi ikke hverken den anden hund, eller hundens ejer da da vi ved at det er vores hund, der er problemet.
    Derfor lader vi ham heller aldrig gå uden snor, eller få mulighed for at komme over til en anden hund, uden at alle parter er indforstået med det.

Ingen af os har noget imod muslekhunde. Jeg selv er opvokset med amerikans bulldog, men min erfaring er, at ja, de kan være helt fantastiske familiehunde, men de er altså i mange tilfælde skarpere overfor andre hunde, og det ønsker jeg ikke i en hund smiley

• #26   5. jul 2009 hehe ja det kan vist tælles på en hånd hvor mange EB/FB overfald der har været de sidste 15år smiley

• #27   5. jul 2009 FB og EB kan hvis du er med i bestyrelsen sikkert godt gøres lovlige i jeres boligselskab. Hvis dem med pågældende hunde ikke stiller op, hvordan skal de mennesker så, der er medlem og stiller op vide hvilke bulldogs der er "farlige" og ikke smiley Men sjovt nok glemmer mange boligselskaber OEB og OVB. Derfor er det jo bare et signal om uvidenhed om racerne. Derfor få en skrivelse fra DKK om EB og FB, meld dig i bestyrelsen, og tag den så op der. Så kan det være der er nogen dr for øjnene op, og de bliver tilladte smiley

• #28   6. jul 2009 Tja -jeg synes det er rimeligt nok. Som en længere oppe skriver, besluttes den slags ofte på beboermøder o.l. Dermed er det et flertal der bestemmer det.
    Jeg kan sagtens forstå at det er ærgerligt når man har en af de hunde. Men hvis flertallet ikke ønsker visse racer, så må det jo være sådan. Heldigvis må de der allerede har en hund af en "forbudt" race gerne beholde den. De må blot ikke anskaffe nye af slagsen.

Som sagt forstår jeg godt at man ærgrer sig. Men på den anden side tror jeg faktisk det kan gavne racerne på sigt.
    Som det er nu, har gid og hver mand jo disse racer. Hvis ikke man kan få noget at bo i med sådan en hund, så vil der osse være færre der anskaffer sig dem (på sigt), og det tror jeg faktisk vil være godt for dem.

• #29   18. jul 2009 Anne R det er da det mest hjerne døde jeg længe har hørt, at en rigtig rottweiler har stamtavle på. hvordan kan du da få dig selv til at skrive det.
    nu har jeg selv to rottweiler han jeg bruger ham til mit job som vagt mand. og de har ikke nogen stamtavle, men de er da bestemt lige så go som din rottweiler hvis ikke bedre selvom de ikke har stamtavle. du kan da ikke se forskel på mine rottweiler og din.
    nu er mine de tjekket i hovede og r.. af min dyrelæge og jeg har dyrelæge bog på dem, og de er tjekket for alt. og alt er tip top ved dem. og de lyster til ug.(og de har aldrig gået til træning andet en det jeg har trænet dem)
    så jeg sys lige du skal stoppe fingeren i jorden inden du lukker munden op og siger noget du bestemt ikke har forstand på.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#30   19. jul 2009 tommi O

Årh stik da selv fingeren.....

Jeg har sjovt nok også gået vagt, og der måtte vi kun ha tavlehunde, samt vi skulle op til prøve hvert år hos politiet.

Og jeg ved skam hvad jeg taler om, ellers havde jeg ik ytret mig *S*

Kommentér på:
Forbudte racer i boligselsskab

Annonce