1.632 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

forbudte racer!! forbudte racer!!

som alle nok ved er der blevet forbudte hunde-racer. jeg har fundet ud af hvilken racer det er, og det vil jeg gerne dele med jer!:
jeg har fundet ud af det i et blad som hedder dyrevernet!

forbudte racer:

1. pitbullterrier
2. tosa inu
3. amerikansk staffordshire terrier
4. fila brasileiro
5. dogo argentino
6. amerikansk bulldog
7. boerboel
8. kangal
9. centralasiatisk ovtcharka
10. kaukasisk ovtcharka
11. sydrussisk ovtcharka
12. tornjak
13. sarplaninac

-selv jeg syndes ikke at alle disse racer ser særlig farlige ud, nogen der ved hvorfor lige de her racer er forbudte!?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stort og tungt spejl og 4 billeder 550 kr.
  • Rengøre træterasse 1.500 kr.
  • Installer 3 pendel lamper 500 kr.
  • Ophæng af spejl på badeværelse 500 kr.
  • Rodfræsning 1.500 kr.
  • Slibe et gulv bøge parket 2kvm 1.700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forbudte racer!!
  • #1   31. jul 2010 Er lidt overrasket over at Boerboel er på listen.... Det jeg kender til den er meget positivt ihvertfald

• #2   31. jul 2010 ja, det tænkte jeg også, den er da meget rar!?

• #4   31. jul 2010 Nogle af disse racer er meget selvstændige og territoriale racer, som er avlet til at vogte flokken på store arealer. Den handler ud fra, hvad den selv opfatter som en trussel. Sådan en hund passer bare ikke ind i det danske samfund.

• #5   31. jul 2010 En Boerboel kan være rigtig rar, men den kan bestemt også være det modsatte.
    Ovtcharkaerne og Kangalen kan jeg godt forstå er på listen, når nu det skal være, for de høre bestemt ikke til i DK.

• #6   31. jul 2010 Ovtcharkaen er avlet til at være bodyguard for får og beskytte dem mod bjørne og ulve. Det betyder at de ikke tolerere at nogen kommer i nærheden af deres flok, uanset om det har to eller flere ben. Hvis du søger på "Caucasian mountain dog" på youtube kan du se hvad jegf mener.

• #7   31. jul 2010 Hmmm, har jeg ik' set den liste før??

• #8   31. jul 2010 BoerBoel`en blir brugt i Afrika mod Løver, så mon ikke at dens søde udseende kan gemme en farlig hund hvis den havner i de forkerte hænder.
    Jeg tror det er udfra sådan et synspunkt at lige den race er kommet med på listen.

• #9   31. jul 2010 Man skal se på racernes oprindelse.. ikke på at de "ser søde ud"... da instinkterne ikke KAN fjernes så kan jeg godt forstå disse hunde er forbudte..

• #10   31. jul 2010 hvis man skal kigge på oprindelse og gå ud fra instinkter ikke kan avles en anden retning så de bliver dæmpet, burde der være mange flere racer på den liste.

heldigvis er den så uigennemtænkt at mange andre racer slap, og lad os håbe det forsætter sådan, det er ikke så samme måde et normalt hundeliv med mundkurv og ikke kan få lov at løbe løs.
    de kan selvfølgelig lære det, men jeg synes ikke det er optimalt.

• #11   31. jul 2010 Hunde med stærke instinkter er altså ikke hunde der er egnet som familiehunde.. det må mange hyrdehunde ejere vist også sande!

Hvis man ikke kan bruge hunden til dens oprindelse så kan det faktisk give store vanskeligheder for hunden at få den til at fungere i menneskenes verden.. Da de jo ofte bliver adfærdsvanskelige når de ikke bruges..

Og ja så er der racer der er FORSØGT avlet anderledes.. resultat; at de er mere ANGST og neurotiske end godt er.. de fungerer så heller ikke så godt i vores verden.. sikke en god avl jo jo.. her kan ironi forekomme.. smiley

• #12   31. jul 2010 Jeanette S:Hvad mener du med "hyrdehunde", er det hyrdehunde som Border collien, eller er det de store vogtende hyrdehunde som Kangalen og Ovtcharkaen .
    Collien kan godt blive en fin familiehund, hvis den for lov at arbejde.

• #13   31. jul 2010 Generelt hyrdehunde.. da de ikke ER familiehunde.. med mindre de arbejdes med.. det er arbejdshunde smiley

En collie og en border collie er MEGET forskellige af sind..

Og mener du en border collie kan blive en fin familiehund så kan den KUN det HVIS man arbejder med den.. derved er det heller ikke en "familiehund".. smiley

• #14   31. jul 2010 efter min mening skal alle hunde jo stimuleres.. der findes ikke en hund der kun kan nøjes med at være "klap" hund..
    hver race har sine individuelle behov og som hunde ejer skal man sætte sig ind i de behov så man kan tilgode se dem og derved få en velfungerende hund som også er familie hund.

• #15   31. jul 2010 En hund kan vel godt være en familiehund selv om den arbejdes med...? Begge mine hunde er familiehunde og de bliver da stadig brugt. Så jeg er enig med Hard rockbulls.

For mig er verden ikke så sort/hvid.

• #16   1. aug 2010 Anne Julie F; En arbejdshund KAN bare ikke KUN være familiehund..dvs hvis man tror at man kan nøjes med at gå ture med disse typer og IKKE aktivere dem mentalt så FÅR man hunde med adfærdsproblemer.. Disse racer kan KUN være familiehunde i kraft af at de bruges til noget..;-)

Der er jo rigtig mange der bla har købt border collier som familiehund og ikke aktiveret dem.. de ender som problemhunde. Derfor skrev jeg som jeg gjorde;-)

• #17   1. aug 2010 Nej, det her heller ikke det jeg siger....

Kommentér på:
forbudte racer!!

Annonce