1.590 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Hunde regler i Flensborg. Hunde regler i Flensborg.

Hej er der nogen herinde, som kender reglerne for at holde hund i tyskland/Flensborg.
Mig og kæresten har snakket om at flytte derned om et par år.
Syntes at jeg har læst på et tidspunkt, at Pitbull, Amstaff, staff og bullterriere blev forbudte i tyskland, men senere er der blødet op på det, og hver enkelt delstat nu selv må bestemme.
Nogle herinde der kender til forbud mod racer i Flensborg..? Og evt påbud med mundkurv eller andre restriktioner.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde regler i Flensborg.
  • #2   22. maj 2009 Det var den liste jeg ledte efter, men syntes stadig den virker noget uoverskuelig.
    Miniature bullterrieren står ingen steder, så den er vel ikke noget problem, men staffen er nævnt flere steder.
    Er det direkte forbud, eller er det restriktioner..?
    Må man eje en hund som er lovligt et sted, og så køre igennem en delstat hvor den er ulovlig..?
    Er der ikke nogen som er bosat syd for grænsen, som kender reglerne helt præcis..?
    Mener også der er et eller andet om, at man kan søge tilladelser til visse racer.
    Selvom en evt flytning ned syd på, er et par år ude i fremtiden, så er det jo rart at vide det hele i god tid, så man ikke får sig en overraskelse.
    Og så er det jo også rart at vide, hvor langt ned i Tyskland man skal flytte, for at må have sine hunde med.

• #5   22. maj 2009 Ja må prøve at kontakte dem dernede, de snakker vist også dansk der.
    Syntes også jeg har læst, at forbunds domstolen i tyskland har erklæret forbudet ulovligt..?
    Jeg syntes ikke det er til at finde rundt i, men jeg må høre dem dernede, og så må de give mig det på skrift, at jeg har tilladelse til at tage mine hunde med.

Kommentér på:
Hunde regler i Flensborg.

Annonce