Regler omkring hunde... {{forumTopicSubject}}
Puha det er en ulykkeligg situation vi står i... Vi har lige haft hvalpe og fundet de PERFEKTE hvalpekøbere... Nu står jeg desværre med en kammerat der har den ene hvis søn ikke kan tåle hunden...
Vi ved ikke hvordan vi skulle have tjekket det anderledes, den lille dreng var med hver gang og der var intet...
Nu er hunden kommet over til hans dames mor, for der har de været meget...
I går var de ovre ved mormor hvilket resultere i, at sønnen da han kommer hjem ikke kan få vejret og kommer på sygehuset...
Nu står jeg, jeg har tre hunde og lige købt hus... Skal jeg tage hunden ind til mig, så hunden ikke bliver smidt andre steder hen... Jeg er i syv sind...
Er det fire hunde man må have i følge loven ?
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.373
Du skal tænke dig rigtig godt om det er jo længe han er der.
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 1.834
Ja det ved jeg godt... Hvis jeg tog ham skulle han også blive her til hans sidste dage, ligesom de andre tre... Det skal der ikke være nogen tvivl om...
Han er kun 12 uger, og har allerede nu været ved mig, min kammerat og damens mor... Det er simpelthen ikke godt nok...
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 65
Jeg mener egentlig et eller andet sted at man som opdrætter bør tage et ansvar for at hvalpene får gode hjem og tage dem tilbage hvis der opstår situationer som denne...
Men Jeg kan skam godt se det fra din side at du sikker ikke lige havde kalkuleret med 4 blivende hunde.
-Håber at i finder en god løsning for den lille hund
jul 2007
Det er også bare svært for det her par er så glad for deres lille hund... Og jeg var så sikker på dem, det her kan man selvfølgelig heller ikke gardere sig i mod...
De siger at moren gerne vil beholde ham, men jeg mener det er et spørgsmål om tid inden hun ikke vil det længere, eftersom hendes barnebarn ikke kan komme på besøg...
feb 2007
For det kræver jo en del at have 4hunde, men hvis du føler du kan klare det så syntes jeg det er fint.
Men det er svært.
jul 2007
Jamen det vil jeg også... Det er også helt klart min plan at snakke med dem når de har overskuet til det...
Hvis vi bliver enige om jeg tager ham hjem kommer han heller ikke andre steder, for det er synd...
feb 2007
jul 2007
Det er også meget med to hunde i lømmelalderen lige pludselig...
Den lille hvalp er sådan en charmetrold... Jeg tror bare det bliver hårdt, men skal selvfølgelig nok klare det... Havde min kæreste haft arbejde hvor han kom hjem om eftermiddagen havde det også været meget nemmere men det har han bare ikke...
Puha det er ikke sjovt det her...
jul 2007
Jamen det er jo det... Så vi skal have snakket med dem... Ej en dum situation og rigtigt synd for dem...
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 65
Det er nemlig svært med en allergikker i familien og man ved nok ikke lige med det samme hvor meget omtanke og afsavn det vil kræve...
Fx. er min mor lungesyg af astma og kan ikke tåle vores hund eller vores katte vi havde for år tilbage.
Det kræver at vi skifter tøj inden vi besøger hende og at hendes besøg hér er korte og at hun er medicineret til det, så ingen spontane besøg osv.
feb 2007
Hvad med løbetider?
Det er jo ikke godt hvis han parrer moren.
Jeg kunne forstille mig at det bliver en stor mundfuld hvis du skal have to i lømmelalderen, slevføldig kan det lade sig gøre.
Jeg syntes du skal tage ham hjem se hvordan han har det, og så prøv at se om du kan finde en ny familie til ham, jeg tror ikke han tager skade af det, hvis du lige tager og kigger godt på ham og ser på ham om du mener han kan, for så kan han jo komme ud og få et dejligt liv ved en anden familie, ikke fordi han ikke kan få det ved jer:-D
Hvor længe har den været ved moren?
jul 2007
Mht løbetid bliver de kastreret hele banden... Ha kan selvfølgelig få det godt hos os men det bliver hårdt...
Der er mange der siger om der er 3 eller 4 hunde er et fedt... Men det ved jeg nu ikke helt...
feb 2007
Jeg tror ikke på det er lige meget om der er tre eller fire.
Og det er jo unge hunde du har, de "Gamle" er vel heller ikke kommet helt over lømmenladeren endnu?
Ved godt du ønsker ham det bedste og det skal han også have, men måske det er ved en familie som har mere overskud til sådan en lille fyr.
Han har jo ikke rigtig nået og falde til væreken ved din ven eller ved moren, så tror hvis han bare får lov at falde til det nye sted og får en masse krælighed så er det intet problem, men du skal være helt sikker på de kan beholde ham for ellers bliver det for meget.
jul 2007
Altså jeg har det skidt med at skulle sende den her lille fyr et andet sted hen, så næsten hellere tage kampen...
Man kan tydeligvis aldrig være sikker på det rette sted, og jeg har arbejdet så hårdt for at finde de rigtige til mine hvalpe... Det er godt nok svært det her...
Har mest lyst til at sige for pokker også og tage kampen de næste to år...
feb 2007
Jeg kan ikke sige hvad du skal gøre.
Og nej man kan aldrig være sikker på den rigtige familie.
Men tror nok jeg ville prøve at sende ham vidre hvis det var mig, men jeg ved ikke 100%, det er meget sværet men sæt dig ned og virkelig være ærlig over for dig selv og så tænk igennem om du har overskudet, og økonominen til det, for den skal også forsikres, fodres og til dyrlæge, det hele løber op, og hvis du skal gå til træning og sådan også.
jul 2007
Det er også det hele jeg tænker igennem nu... Jeg tror jeg vil (hvis de går med til det) tage hunden hjem og se hvordan han er...
feb 2007
Men husk også at tænk på dine andre hunde om de vil kunne trives med det.
Ja der er mange ting at overveje.
jul 2007
Mine hunde betyder alt og de skal alle have det godt også de hunde jeg har sendt afsted... Det var hårdt nok at sende dem afsted, tud brølede ved dem begge Men ønsker heller ikke han bliver ved moderen også om 2-3 mdr skal endnu et nyt sted hen...
Så vil jeg hellere tage ham hjem nu, og se hvordan han har det... For er han ikke tryg, så kommer han ikke flere steder hen...
feb 2007
jul 2007
Det håber jeg da... Jeg vil gøre alt for den lille fyr... Puha det er ikke sjovt...
feb 2007
Lad ham komme hjem og få fodfæste igen og så se hvordan han er, og hvordan de andre hunde tager det, og så bestem dig.
jul 2007
Ja det tror jeg også jeg gør... Jeg knytter mig bare forbandet hurtigt til de små kræ
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 72 Hunde: 3 Emner: 356 Svar: 4.433
men kan desværre ikke ;o(
men jeg tror også det vil være meget godt, at du lige får ham hjem og ser hvordan han har det og så tage en beslutning derfra.
og jeg kan 100 % følge dig i, at du ikk vil have han skal have flere hjem ;o)
jul 2007
Dig må han gerne komme ind til, dig kender han, du var der jo lige fra fødslen...
Regler omkring hunde...