Endnu en dårlig oplevelse... {{forumTopicSubject}}
Tja, endnu et indlæg om løse hunde og dumme ejere!!!!!!
Jeg ville rigtig hygge med Aramis i dag, fordi vi ikke har brugt så meget tid sammen her på det sidste pga forskellige ting, så vi tog i hundeskoven. Der er altid mange hunde derude og det er ikke altid han får lov til at lege med dem.
For et stykke tid siden blev han angrebet af en løs hund da han selv var i snor, han forsvarede sig godt nok så meget at den anden hund fik øret bidt i stykker. Og jeg var lige nået så langt med at han kunne nærme sig fremmede hunde igen uden at gå helt amok....
I dag holder der så to tyske biler på p-pladsen, ved den ene står en ældre mand og spør pænt om det er en han eller tæve for han har en tæve løs og han skal nok tage hende i snor hvis de ikke må hilse - det er fint og de hilser stille og roligt på hinanden.
I starten af skoven er der en smal buet sti, så jeg slipper aldrig Aramis før vi er helt inde i skoven hvor jeg kan se fremad. Men men men... Så kommer der to STORE gøende hunde løbende i fuld fart mod os. Jeg bliver lidt nervøs og får Aramis til at sidde bag mig og står så og venter på at der kommer en ejer frem, men de kommer lallende langt bagefter. Jeg prøver at jage hundene væk og Aramis bliver mere og mere ophidset. Jeg råber til ejerne at de skal kalde hundene til sig. - Was sagst du???? Argh, ja tyskere og jeg kan bestemt ikke snakke tysk kun forstå det, så jeg siger på engelsk at de skal kalde hundene til sig. Men nej nej, det er jo en hundeskov og hier dürfen die nict die leine!!!!! Jeg giver dem så en opsang om at man skal have styr på sine hunde hvis de skal være løse, og at Aramis ikke skal hilse på fremmede hunde på den måde.
Den ene hund begynder at knurre og vise tænder og selvom Aramis er ophidset, så er han stadig overraskende rolig i forhold til situationen. De kaldte stadig ikke hundene til sig og den ene farede lige frem i flæsket på Aramis, jeg slap snoren så han kunne løbe hvis det blev nødvendigt. Og rykkede fat i den anden hund, den havde heldigvis sele på så den var nem at få fat i.
Så var ejerne nået helt hen til os og så giver de F..... mig skylden for at hundene røg i flæsket på hinanden, jeg kunne jo bare have haft ham løs så var der ikke sket noget. Nå, ja men så havde de nok haft to sårede hunde, for Aramis finder sig ikke i den slags når det nu var 6. gang han oplever den slags angreb.
Jeg blev så gal at jeg begyndte at snakke herredårlig tysk og bad dem om at skride hjem til Tyskland hvis de hverken fattede sproget eller vores regler....
Undskyld at det blev lidt langt, men hader virkelig de oplevelser.
Jeg ville bare give Aramis en god oplevelse, men desværre... Har det virkelig dårligt med at han har fået den oplevelse efter at vi var kommet så langt efter sidste gang
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 98 Svar: 1.002
maj 2005
Følger: 46 Følgere: 46 Hunde: 1 Emner: 94 Svar: 729
feb 2007
feb 2007
feb 2007
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
Er ked af at sige det men de fleste gange går det desværre galt når den anden ende af snoren bliver usikker og bange. Hundens opførsel afspejles i dens fører og er denne nervøs, bange og opfarende bliver hunden nød til at træde til.
Har både for og imodér for hundeskovene, kan kun sige at hvis ens hund er ok m ed andre hunde og god til hundesproget så er det fint sted at komme uden at genere folk på gaden med løse hunde.
Så tyskerne i dette tilfælde var ikke forkert på den da de får at vide at hundeskove er for løse hunde og kun for løse hunde.
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 442
aug 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 966
Forstår helt ærligt ikke folks hysteri ang. de skove, må jeres hunde ikke lege/hilse på andre hunde, så brug dog de tusindevis af andre skove der er overalt!!!!
Ved godt mange har travlt med at man skal ha´ 100% styr på sin hund, men helt helt ærligt, det er sgu et fristed for vovserne, hvor de netop kan lege og hygge sig, uden konstant at blive kaldt på plads osv...
Så er din hund ikke aggrasiv, så er hundeskoven da perfekt...
jul 2007
jul 2007
jul 2008
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 5 Emner: 108 Svar: 449
Jeg ville aldrig gå ind i hundeskoven hvis min hun har haft dårlige oplevelser, eller på anden vis ikke helt kan med andre hunde,.. da man ved hundene er løse i hundeskove, er jeg alt imod de ejere der kommer der ind med deres hunde i snor.. for synes ikk man kan tilbyde sin hund at gå i snor blandt løse hunde.. det pisker en steming op under hunden..
Sorry med jeg ville nok vælge et andet sted at forsøge at træne min hund med andre hunde...
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Du har brug for at være i situationer du kan kontrollere, det kan du på ingen måder i en hundeskov... jeg kommer der praktisk talt aldrig... af samme grund, folk kender ikke reglerne og min hund gider IKKE hilse på alle hunde - og det skal respekteres... men det er på det nærmeste umuligt i en hundeskov
aug 2006
Hunde er som regel gode til selv at klare problemerne, hvis de IKKE har snor på.. Der er selvfølgelig undtagelser, det vil der altid være, det er jo altså dyr vi har med at gøre..
Så skal din hund ha´ snor på, så brug dog alle de andre skove...
feb 2007
Hvor mange af jer er trygge og får en positiv oplevelse ud af at der kommer to store mennesker farende imod jer mens de råber og skriger???? Tager I så ikke jeres forholdsregler???? Det var det jeg gjorde i den situation, men jeg kunne selvfølgelig også bare have sluppet Aramis løs og ladet ham slåsse med to hunde mens jeg bare stod og så på. Det var trods alt ikke MIN hund der begyndte at knurre og vise tænder, han tog det stille og roligt indtil den anden hund knurrede og viste tænder!!!!!
Jeg bad ikke om ynk eller "gode råd", jeg havde kun brug for at fortælle om vores oplevelse da jeg blev ked af at jeg var skyld i at han fik en dårlig oplevelse der hvor vi plejer at have gode oplevelser!!!!!
aug 2006
Siger bare hunde i snor er mere usikre end løse hunde... Og det kan de løse hunde meget hurtigt fornemme.. Så derfor skal hunden være i snor, så gå dog i alle de andre skove, så de løse hunde kan få lov til at suse rundt som de har lyst til i hundeskoven..
Bare min mening...
feb 2007
Og grunden til jeg skrev indlægget var at jeg føler at hver gang jeg virkelig prøver at gøre noget godt for min hund, så ender det altid i en dårlig oplevelse for ham - længere er den ik.
Endnu en dårlig oplevelse...