404 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

alene hjemme træning alene hjemme træning

vi har det sidste tid trænet det med vores hvalp på 4 mdr.. igår var vi så fra hende i ca en time.. jeg havde sprede hundemad i lejligheden og givet hende alt legetøjet osv.
da vi kom tilbage pev hun meget, men hun havde ikke lavet det vilde ballade. kun været oppe og slås med lamel gardinet (tror det er fordi hun ville ud) og haft et par uheld inde..
Er der nogle der har nogle gode råd som i har erfaringer med til når jere hvalpe skulle være alene ??
Udover at man selv skal træne det med dem, så det ikk er for længe af gangen i starten..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alene hjemme træning
  • #1   14. apr 2009 Var det første gang hun var alene?

• #2   14. apr 2009 for det første ville jeg aldrig give min hund mad inden jeg gik.. sæt den blev kvalt fordi den fik noget i halsen... men der er mange der gør det, men hav det lige i baghovedet...

I må ikke gå ind til hende mens hun piver efter I har forladt rummet, det øger bare hendes trang til at pive næste gang fordi hunden forbinder det med at det får jer tilbage..

hvis hun piver når i går, så er I gået for hurtigt frem og må går et skridt tilbage...

Nogle hunde føler sig trykkest hvis de bare har et afgrænset areal at være på, fx køkken og gang...

• #3   14. apr 2009 nej det er det ikke.. hun har været det jævnligt..

men kun kort tid af gangen ..

• #4   14. apr 2009 altså man skal jo starte i de små.. fx med en lukket dør mellem dig og hunden i 15 sekunder, så 30, så fem minutter.. så kan du gå ud af hoveddøren, 15 sek, 30 sek, 5 min 10 min osv.. men du må aldrig gå ind mens hun piver eller gøer...

• #5   14. apr 2009 den pev ikke lige da vi var gået. lyttede nemlig lige et minuts tid.. men da vi kom tilbafe gjorde hun.

der var både mad i skålen og spredt i lejligheden..
    det kan være jeg skal trække fra ved havedøreb så den kan kigge ud, for jeg fornemmer det er det hun stod og rodede med da vi kom hjem.
    alle de andre vinduer her er så langt oppe hun ikke kan se ud.

• #6   14. apr 2009 Jeg syns det er umuligt ikke at gå når hunden piver..

Aya pev os lige lidt i starten, men lærte hurtigt at vi kom tilbage igen..
    Så hun lagde sig bare hen og sove efter et enkelt bjæf.

Der er mange der anbefaler at tænde en radio eller tv og trække gardiner for..
    Aya havde det med at hive vores jakker eller trøjer ned fra stolen og lægge sig på dem. Så det kan os være fint med noget tøj der lugter af jer

• #7   14. apr 2009 hvis hun piver når i kommer hjem har hun jo været for længe alene...

• #8   14. apr 2009 startede også med bare at gå ud og ind igen. og senere hen op og tømme postkasse og hjem igen, så det hele tiden blev lidt længere tid der blev koblet på..

• #9   14. apr 2009 jeg havde også tændt radioen. og sat mine hjemmesko og en trøje som hun ku nå smiley

• #10   14. apr 2009 ok, men en time er altså for lang tid endnu... så prøv at går tilbage til 30 min, eller til der hvor hun ikke piver og arbejd jer fremad igen

• #11   14. apr 2009 jep det må vi prøve smiley tak for dine råd smiley

• #12   14. apr 2009 Ej det er da vildt nok..

Vi hentede vores hund i onsdags, og har fra day one trænet i at være alene. Dette råd fik jeg fra en veninde der har haft hund i 11 år. Fra 5 min og op. Idag har han været alene i ca. 3 timer, havde tisset og lavet en enkelt gang. Han var bare glad for at at se mig. Virkede ikke ked af det eller noget.

Han er kun i vores bryggers hvor han har alle sine ting. Havde også spredt lidt mad ud, samt købt sådan en man gemmer mad i og hvor han skal kæmpe lidt for at få det ud.

Ved ikke om racen har noget at skulle have sagt?

• #13   14. apr 2009 tror det er meget forskelligt fra hund til hund . vores går i hele lejligheden .. men den elsker at kigge ud, så må hellere gøre sådan at den har overblik smiley sådan har hun det også i bilen , HUN skal ligge så højt så hun kan følge med i det hele smiley

Kommentér på:
alene hjemme træning

Annonce