540 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Av av ikke bide! Av av ikke bide!

Min lille hvalp er godt nok kun 9 uger, og hvalpe er selvfølgelig meget legesyge og vil gerne bide i alt. De kloge hundebøger siger bare man skal fravænne hvalpen at bide i "mennesker", tøj osv fra starten men det er sindssygt svært. Min hvalp går i "attack-mode" og angriber tæer, strømper, ankler, bukseben, sko, hænder og ALT mere eller mindre undtaget er hendes eget legetøj. Det er også temmelig svært at lufte en lille hvalp der bare hænger fast i ens bukseben - er der nogen der har nogle gode råd?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Av av ikke bide!
  • #1   23. mar 2009 du skal sige "arg" altså det dybe a med r som endelse? ved ikke hvordan jeg skal forklare det.
    Men det er dumt at sige nej, for du bruger jo tit ordet i samtaler osv. så nogle hunde opfatter det ikke som skæld ud/at de ikke må gøre det de er igang med.

• #2   23. mar 2009 WHAT Mille?

Selvfølgelig kan de da kende forskel på NEJ, når vi bruger det som kommando og når vi taler med hinanden :o)))

Men en niugers hvalp ved ikke hvad hverken nej eller arg betyder, så det skal den lære først.

Allerførst ville jeg bare altid have noget legetøj klar parat, så du kan aflede hunden, når den laver de numre der ;o)

• #3   23. mar 2009 Når den napper, skal du højt sige AVV og vende ryggen til hvalpen. Du viser den hermed at du godt gider lege, men ikke hvis den napper. Sådan er det også når den leger, med andre hvalpe. De napper og bider, men hyler den ene, stopper de.
    Den gør det jo kun for at lege, og som 9 uger forstår den ikke helt et strengt kommando. men et hyl fra dig, vil gøre den forskrækket og obs på at når den napper gør det ondt på mor, og hun gider ikke lege, men vender ryggen til. Så prøver du igen, når hvalpen er blevet rolig. Roser den leger med den, lige indtil den napper igen, så starter du forfra med et hyl, og vende ryggen til smiley

• #4   23. mar 2009 Hej caroline..

Vores Basse bider os også, mest i vores fingre, ikke så meget tøj, vi har nogenlunde lært ham hvad nej betyder.

Hvis han går hen og bider fat i en sko og vi siger nej, så stopper han og går videre, så man kan sagtens lære dem hvad nej betyder.

Held og lykke med Oda :o)

• #6   23. mar 2009 Jeg bytter med en ting som hunden gerne må bide i.

Bliver den ved ved at bide, så bliver det talt med store bugstaver, fjerne hunden, og den får en gl. sak som den germe må bide i.

Det er jo om at være konsenkvent, så hunden finder ud af hvad den må og ikke.

• #8   24. mar 2009 Tusind tak for de gode råd. Jeg har jo også læst at man skal sige nej og ignorere hvalpen ved at vende ryggen til MEN det største problem er at hun bider sig fast i mine bukser og bare "hænger" der og så kan jeg ligeså meget vende ryggen til hende, det ænser hun jo overhovedet ikke eftersom hun er i fuld gang med at tygge på mit bukseben... Og prøver man så at sige nej og fravriste hende bukserne jaja så går det ud over fingrene og siger man nej her og vender ryggen til ryger hun på buksebenet. Prøver selvfølgelig at give hende sine tyggepinde og legetøj, men det er bare overhovedet ikke ligeså spændende som alt det "forbudte". Det er rigtig svært at "bonde" med hende og hygge-lege for det ryger altid over i "bide-i-alting" leg smiley

• #9   24. mar 2009 Hehe.. Er det ikke fantastisk at have hvalp? :o))))

Det er jo præcis det, hvalpe gør med hinanden - hun skal nok fange pointen, hvis du bliver ved med at tilbyde hende noget andet.

Hvis hun kammer fuldstændig over, går du ind i et andet rum uden hende.
    Hun skal selvsagt ikke have succes med sit bideri, og det får hun jo lidt, hvis der kommer hænder, så bukser, så fingre, så trøjen - osv.

Så hellere bare tage en timeout.

Kommentér på:
Av av ikke bide!

Annonce