{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
593 visninger | Oprettet:

lidt nervøs for mænd {{forumTopicSubject}}

Min Coco på ca 5 mdr er blevet lidt nervøs over for mænd. Hun har ikke oplevet noget grimt med en mand, men jeg tusser rundt med hende alene og det er næsten kun damer hun møder. Det er jo oså for det meste damer på gåturene der vil snakke. Over for andre hunde og damer og børn er der ikke noget. Hun får altid lov til at hilse på en mand hvis han vil, så jeg holder hende ikke fra dem. Min søster og mand var her i sidste uge og når han ville i kontakt med Coco så krøb hun med halen mellem benene. Det samme med min bror igår. Hvad skal jeg gøre for Coco der, hun er ellers fuldt fungerende på alle måder og er helt fin og flot siger dyrlægen. Er der nogen der har et godt råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lidt nervøs for mænd
  • #1   9. feb 2009 For det første, skal du sørge for, at hun ikke bliver presset. Dvs. der er ingen der skal tage kontakt til hende (du skriver at din søsters mand "ville i kontakt med hende") Sørg for at hun altid selv får lov at vælge til og fra!

    Derudover vil jeg anbefale, at du lære hende en hilse-kommando. Start med dem hun ikke er nervøs for. Når hun frivilligt nærmer sig dem, så siger du "hilse" og samtidig giver de hende en godbid. Træn det igen og igen og igen. Først med børn og kvinder hun kender (og evt. mænd, hvis der er nogen hun er tryg ved) og fortsæt så med børn og kvinder hun ikke kender - og når du tilsidst begynder at træne med mænd hun ikke kender, kan de til at begynde med sætte sig på hug med ryggen til hende (så virker de ikke så truende) og bare række hånden med godbidden bagud.

    Efterhånden skulle "hilse" gerne bliver så positivt og trygt, at du kan bruge det i alle de situationer, hvor hun ellers er utryg.


  • #2   9. feb 2009 Jeg havde samme problem med min, og jeg syntes egentlig heller ikke hun havde haft en dårlig oplevelse indtil det slog mig at jeg bruger en mandlig dyrlæge... smiley Da jeg skiftede over til en kvinde begyndte hun at åbne op... Derudover fik jeg en masse mandlige venner til at komme forbi og give godbider - noget ekstra lækkert som pølse eller kylling...
    De skal bare sidde stille på en stol eller på gulvet og lade hunde komme over for at snuppe godbiden... Hvis hunden ikke kommer, så hold en pause... Lad den tage det i sit eget tempo, så skal det nok komme... smiley


  • #3   9. feb 2009 jeg har haft en hund med dkk tavle fra en dygtig opdrætter,hun havde flere hanhunde,men den ene var bange for mænd og vi købte en datter af ham, og hun havde det samme,selvom hun ikke voksede op med faren, jeg har talt med en anden kuldbrors ejer ,den havde det samme, og alle hundene i den kennel lever i familien også med en mand i huset,og den hanhund var den eneste der var sådan,det kan altså nedarves.
    vores hund gøede hvis en mand ville hilse på hende når vi gik tur,men hvis de bare stod og talte med mig et stykke tid først,ville hun rigtig gerne snakke,hun var en meget glad hund


Kommentér på:
lidt nervøs for mænd

Annonce