427 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

når hunden gør for meget... når hunden gør for meget...

vi er den heldige ejer af en mops på snart 2 år. Han er en fantastisk hund har dog en ulempe. Han er født i en for lille krop. Han gør af rigtig mange ting. det er rigtig svært for os at se tv, da han gør af lyde samt dyr i tvet.
jeg ved godt at hans race er til at gø når der er fare på fære. Men hold da op han kan være irriterende...
Vi har forsøgt med afledningsmetoder, men uden virkning. vi har forsøgt at ignore ham, men på den anden side bor vi lejlighed så vi vil jo helst heller ikke være til gene for naboerne...

Håber nogen har et godt råd eller et navn på en hunde psykolog som evt. kan hjælpe...

Tak

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  når hunden gør for meget...
  • #1   21. jan 2009 Hej Christina.
    Når vores Clara (lab) er i haven gør hun ad folk, der går forbi. Det er ret irriterende også. Så begyndte vi at sige "TAK" og belønne hende hvergang hun gøede og det har faktisk hjulpet en hel del, fordi hun tror hun får belønning for at holde op.....og hun skynder sig hen til os, for at få en rigtig lækker godbid. Det virker hos os.Måske kan du overføre forsøget til jeres hund...held og lykke...Timingen betyder selvfølgelig alt.
    Hilsen Bente

• #2   21. jan 2009 Den "værste" straf du kan udsætte en hund for er at blive udstøt for flokken.. Så når hunden laver en uønsket handling ( som f.eks) at gø, så sæt den ind i et andet rum og luk døren (uden at sige et kvæk)!!!! SÅ når hunden er holdt op med at gø, kan i lukke den ud igen, og belønne med godbid.. Hvis i blver ved på den måde fatter den det tilsidst... -tror jeg

• #3   21. jan 2009 Har du læst grundigt om mopsens historie, det er en alarmhund som blev brugt til at advare de store moloss hunde ude foran templerne.
    det er uhyre svært at tage den instinkt fra den og også lidt synd.
    mine mops gør også, men de kan selfølgelig afledes med godbidder.

• #4   21. jan 2009 ja, ved godt hvad deres hisorie er... men inden jeg skulle købe ham, så fik jeg også atvide at mopsen ikke kunne gø, at det mere lød som et forkølet host.. men antons gø er meget gennemtrængende. jeg syns det er mere synd for ham at vi bliver irriteret og sure på ham end at han skal have lov til at gø... Han kan også virke helt stresset nogen gange når der er hunde på tv.. han gør så meget at stemmen går i overgang.. det syns jeg synd for både ham og os....

• #5   22. jan 2009 Jamen for at lære en hund at stoppe med at gø, skal den først lære at gø på komando. Her kan du jo feks bruge ordet "Hals" mens du står med en lækker godbid foran den - du bliver ved at sige ordet intil den gør.Når dette så er lykkedes efter 10 - 15 forsøg, roser du den og promte skal den have godbidden. når den har spist godbidden viser du håndfladerne og siger højt SLUT - så vil hunden forbinde det med at gø og handlingen bagefter.

Kommentér på:
når hunden gør for meget...

Annonce