990 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

skal lige have luft... skal lige have luft...

lidt lang historie...

jeg kender den her pige, hun er ikk helt vågen oven i hatten, men en ganske sød pige der ikke vil nogen ondt.. faktisk vil hun næsten gøre alt for at passe ind..

Hun fik interresse for krybdyr gennem en fælles ven, og tøsen vil så have en slange.. hun lægger så ud med at købe en gul anaconda ( info IKKE en begynder slange) slangen er en fuldvoksen hun, meget stor.. ( hoved raglen er for slanger at er de over 2 meter skal der være en ekstre mand pr meter)
hun får af vide af sælger at den er så ihh og åhh så glad for at bliver kælet for... hmm det er en slange...
det ender så også med at hun bliver bidt og den har fat i hende i over 1 1/2 time... den bliver så solgt..

hun får løbene flere slanger og begynder at avle rotter til fodre også... hun køber så en ilder uden at tænke sig særligt godt om.. hun bor i en lille 1 værsels lejlighed, hvor vi så kan informere hende om at en ilder er et rovdyr og den vil blive skør af at gå samme med alle de rotter.. så derfor giver hun hele sin rotte bestan til vores fælles venner...
efter 5 dage bliver hun bidt af ilderen, og vil ikke have ham mere, hendes olan er så at aflive ham... hvilket jeg ikke ville være med til og er nu ilder ejer...

det er ca 14 dage siden.. i går købte hun så en lille dværg gravhund på 5 måneder.... hendes plan er at lære den at tisse i en trensportkasse når hun ikke er hjemme..

men for fanden hun kan jo ikke klare at have en hvalp.. hvordan hjælper man bedst muligt sådan en pige... man skal passe lidt på med hvad man siger til hende hun er meget skrøbelig.. men for fanden ved at der ikke går mere end tre uger og så er problemet der med hvalpen...

Er bare rasende lige nu..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skal lige have luft...
  • #1   22. okt 2008 Hun er sgu da syg i potten!

• #2   22. okt 2008 en human aflivning?

af pigen altså...

• #3   22. okt 2008 Siger det lige ud.... skrøbelig eller ej. er den stakkels hund det vil gå ud over.
    Forsøg evt. at spørge hende, hvor hun vil have hund. Og så gennem-agumentere hvorfor hun ikke skal have den!! Held og lykke...

• #4   22. okt 2008 Tillykke.......Så har du nok snart også gravhund ;o)

• #5   22. okt 2008 undskyld mig, men lige i den situation havde jeg været fløjtende ligeglad med hvor skrøbelig hun er! hvis ikke hun kan finde ud af at undersøge ting om dyrene før hun anskaffer sig dem så burde hun ikke have dyr jo!

• #6   22. okt 2008 Hun lyder til at være lidt.... alternativ...

• #7   22. okt 2008 Janie ja det regner jeg også med... suk..

hedi.. hun var her ude og så tilfældigvis de hvalpe vi har inde ved siden af.. hun gik jo helt i spåner.. jeg brugte lang tid på at forklare hende hvorfor disse hunde ikke er noget for hende og hvad det enlig kræver at have hund..

problemet er jo også lidt at hvis jeg begynder at folde min mening ud overfor hende ja så er alt kontakt afbrudt.. og jeg vil gerne være der den dag hun ikke magter det mere, for hundens skyld.. ikk for hendes..

• #8   22. okt 2008 hun er det man kan kalde ganske normal.. har bare en meget lavere iq end os andre

• #9   22. okt 2008 nej syntes heller ikk det er forsvarligt...

• #10   22. okt 2008 Ok så har jeg det bare sådan .... undskyld mig hvis jeg tager fejl
    Krybdyr = hash vrag !!!! eller folk uden selvtillid

• #11   22. okt 2008 pernille.. måske.. har selv været dybt afhæning af hash.. og havde også mine hunde og alle mine andre dyr på det tidspunkt.. men jeg ku sagtens passe mine dyr...

og nej krybdyr er ikke = inden selvtillid... det kan også bare være af interresse you know..

ja må nok tage en snak med hende... hmm

• #12   22. okt 2008 Prøv en snak med hende.... koger hun af og bliver sur og afbyder kontakten. Så ring til dyrens beskyttelse så kan de holde et vågen øje med hende...

• #13   22. okt 2008 Pernille: vi har krybdyr og hverken morten eller jeg har nogensinde taget noget som helst.. vi har dem som hobby... Selvtillid - ja det ved jeg nu ikke hvad man skal sige til - tror ikke nogen af os herhjemme mangler det, som sagt har vi dem som hobby..
    Mange er af den opfattelse at krybdyr er for rockere og drankere, men vi er ingen af delene, morten arbejder som chauffør hos en slagter og jeg er skolelærer, tror ikke der er meget hash-vrag over os smiley

• #14   22. okt 2008 men stakkels lille pusser, kan ikke sige noget til kattebakke da vi selv bruger det, men det lyder ikke som om hun sætter sig ind i noget, tænk på når hvalpen bider i hende eller ødelægger en sok - oh ve og skræk for den

• #15   22. okt 2008 Lisette J.. lige præcis mine tanker....

• #16   22. okt 2008 Pernille c....Jamen du er så hermed undskyldt...Det var da en fuldstændig diskreminerende og "hen i vejret" udtalelse at komme med...
    Vi har også krybdyr (edderkopper), men har før haft slanger og andre småkryb. Vi hverken ryger hash eller indtager andre stoffer...Og jeg tror man skal lede længe, før man finder en med ligeså stor selvtillid som den min mand render rundt med..:o)

Betina G...Synes også helt klart at du skal tage en snak med hende...Ikke kun for dyrenes skyld, men da også for hendes egen...det kan da ikke være "sjovt" at være så "rastløs", at der skal fornyelse til hele tiden.

• #17   22. okt 2008 nej hun er ikke helt rask mentalt... hun haft det meget svært..

tror jeg tager ind til hende og snakker med hende.. ved fatisk ikk om hun må have alle de dyr i hendes lejlighed.. men pt er det så også kun to små slanger og så hunden...

• #18   22. okt 2008 Betina G...Det er da også et okay antal...så længe hun kan holde det ved det...Især hunden jeg tænker på her...Slangerne er jo fløjtende ligeglade hvor de bor.

Krybdyr må man have (næsten) alle steder. De går som regel under bur/terrariedyr..

• #19   22. okt 2008 ja det er op til landbetjenten eller boligforeningen..

• #20   22. okt 2008 man skal somregel bare gøre opmærksom på man har dem inden man flytter ind, ellers kan der blive probs med naboer og sådan.. vores underbo er fx skrækslagen for dem og tør ikke have vinduer og døre åbne længere, men fordi vi har tilladelse til at have dem kan der ikke gøres noget

• #21   22. okt 2008 det er rigtig.. men kender så også nogle boligforeninger hvor de er bandlyst.. men det stammer helt tilbage fra hvor det var lovligt at have de helt store, de havde store problemer med at dyrene slap ud.. og det dur jo ikke.. derfor altid lås på tarriet

• #22   22. okt 2008 Åh gud......!

Det er en skør skør verden vi lever i.....!

Nå men står du nu med en lille gravhund om et par uger, ja så er min mand meget interesseret... ;o)

• #23   22. okt 2008 Pernilla...

Jeg vil osse godt have lov til at sige, at ikke alle der dyrker krybdyr er hach vrag....

Jeg er vokset op med min fars lidenskab for krybdyr, alt fra leguaner til slanger, skildpadder mm og han var da absolut ikke hachvrag....

Jeg synes så også at krybdyr er dybt facinerende dyr, men man skal have forstand og viden til hvad krybdyr kræver...

Det er som med mange andre dyr.... Man skal sætte sig ind i viden OM...

• #24   22. okt 2008 marita N det skal jeg huske...

• #26   22. okt 2008 jeg har også haft krybdyr og temmelig mange af dem! og jeg er bestemt heller ikke et hashvrag! har ville have krybdyr siden jeg var 5 år gammel og det er da vist lidt for tideligt at ryge hash...

• #27   22. okt 2008 Jeanette C
    Nå men det var så bare min fordom.... ligsesom andre har , ja så har også , og SÅ er jeg ligeglad med om man er skolelære smiley

• #28   22. okt 2008 jamen pernille....

At have fordomme er sundt... at få rettet op på sine fordomme er endnu mere sundt.... :o)

Og det er bekræftende at vide , at man kan tage fejl ikke ;o)

• #29   22. okt 2008 marita N
    Jo da , som jeg sagde tager jeg sikkert fejl smiley intet ondt i det

Kommentér på:
skal lige have luft...

Annonce