arrhh skal lige have luft.... arrhh skal lige have luft....
hej HG.
jeg her lige noget jeg skal af med så håber i ville høer på mig og evt komme med råd eller hjælp...
jeg var i går til jule tamtam hos mine farmor og hendes kæreste.
de her købt en Rottvejler her i aug for 2år sidne alle tiders hun hund.
men ser i, jeg torde aldt var på det rene da hendes kæreste har haft rottvejler det meste af hans liv, og han var meget obs på stamtavle og afstamning og var meget besluttet på hvad han ville have så var helt rolig.
de fik købt hunden jeg og min mand var med ude og vælge.
Men sådan hn hunde basse blvie jo større og ælder.
min farmor har ALDRIG haft hunde valp før. så det var nyt for hende. så håbede at hendes kæreste ville lære hende noget om det. ´men næ nej hun kunne bare væer alene hjemme med en hundavalp hun ikke helt hvide hvordna man lige lære den noget. så hun var meget blid i starten, men hendes kæreste er MEGET HÅR..... det er så hår at jeg ville sige det er på nippet til mishandling.
hunden er nu snoks forvirt.
jeg prøver at hjælpe dem lidt på vej. men nu er det gået helt afmok. hun har de en ridepisk i brug, til at begunde med var det slag i bordet, men det ente med slag på hunden og uden for skilde der jo væer længe rækkevide så det var en longcepisk der blev brugt der ude. prøvede at snakke med min farmors bedder jeg, men det hjalp ikke efet hensigten.
hendes kæreste er meget hår ved hunden og har jo så der ved lære min farmor at det er rigtig at gøer sådan.
man kan ikke røre hende på brysted så knorre hun, og nogle gange napper hun hvis man røre hendes øre.
så i skooers gik det glat. hun fik et købben som hun plejdede og det trillerede under min søsters stol vor hun sad med strækte ben, hun ser det ikke og bøjer så benen og hunden knorre og vister tænder, der fik den bare nogle slag så den gik.
sener på sommern bed hun så mig i min arm godt nok ikke så der gik hul men avs gjor det.
fik så beskende at det var forde hun var forvirt. og at det var mig den var gal med.
I går gik det helt afmok. vi var 13 mennesker og hun kender og alle hun bvar helt vild glad og loverde rundt. og så ville min mormor snakke med hende da hunden puffede til hende, og haps sage det så nappede hun hnedde i armen. så blev hun lukket uden for, kom så ind igne men i snor, og der små knorrede hun og røj hun ud i en bag gang sammen med min farmors mand, ved ikke hvad der skete der ude, har kun en ide. så slap hun fra ham ved at krybe ud af halsbåndet, underboredet, og stod så mellem mig og min søster, og hun knorrede surt og begynte at rynke på næsten. turre ikke bevæge mine ben. så kom hun ud der fra fik så halsbånd på og dundet til en stol. farmors mand gik så ud efter noget og ville sætte sig vor hun gik helt afmok, hade fråder om munden, viste tænder, strit pæls og den lyd hun kom med puha.. fik det så skit at jeg gik uden for. belv så vred og ked af det jeg knækkede sammen. nu sider jeg så hjemme og er kommet mig lidt oven på det men hvad skla jeg gåre?
det er smader synd for hunden. og hvad sker der mon næste gang.
efter det, kom jeg ind igen da min kæreste og søster hentede mig. hun var lukkede ud i det der gang haløj. og kom først inde igne nogle timer senter der hoppede hun op til min kæreste og slikkede ham i hele hovede og ville bare kæle var bange for at hun skulde bide ham, men der var ikke noget.
forstår det ikke....
hvad gør jeg? eller hvad skal jeg gøer... hade mest lyst til ar købe hunden fri eller ringe til politiet men kan ikke bevise at han har slået den.
puha.. tak for at i ville høre på mig, beklager hvis der er stave fejl men er ordblind.
mvh Christina
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 168 Svar: 1.128
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 19
jeg flytter ger for at det kan lade sig gøer.
tor bare ikke jeg får den...
det var meget grimt at høer og se på i går.
okt 2007
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 216 Svar: 1.402
Jeg synes ikke de burde have hund overhovedet..
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.621
Det var virkelig hård læsning, og sådan fortjener ingen hund at blive behandlet. Jeg har virkelig ondt af det stakkels dyr.
Jeg tænker, om en hund der opfører sig sådan, nogen sinde kan få det godt. Aflivning er det bedste løsning mine ører, og ikke mindst pga. alle de mange bid. Det er jo tydeligt, at den hund er hamrende usikker.
jul 2004
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 162 Svar: 1.336
Men det bedste ville nok være og få hunden aflivet. Hvis den er så sot forvirret og begyndt og blive "farligt" skal der en ordenlig person til og rette den op og bruge meget tid på det.. så hvis der ikk er det så er det bedste nok for den og få fred
jun 2011
jun 2011
Undskyld mig, men hvis du ikke har set det er hun altså ordblind, så...
jul 2004
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 162 Svar: 1.336
jul 2008
ulla m jeg er af den over besvisning at hun kan rattes op ved ratte hjælp, hvis de kan i usa kan vi også her hjemme. kender 2 der her rattet hunde op som har væer trenet til kamphun den er i dag børne familie hun. så det kan lade sig gøer,
jul 2008
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
hvis jeg var dig ville jeg ringe og høre dyrenes beskyttelse om hvad jeg kan gøre - fortæl dem historien og hvirdan de behandler hunden og hør hvad de råder dig til..
hvis ikke dette m edfører en løsning ville jeg høre dem om ikke du må overtage hunden - så kan du enten beholde den selv hvis det er det du vil eller viderformidle den til et godt hjem (hvis det er kan du altid kontakte mig hvis du har brug for hjælp til at finde et godt hjem til hunden)
jun 2010
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.685
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
Hunden skal væk fra det hjem, hurtigst muligt
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.807
Hvis hunden skal ha nogen som helst chance, skal det være hos en der er 120% hundekyndig og ikke bare med hvilken som helst race, men hos en med erfaring i rotter som er blevet mishandlet..
Det lyder som om hunden har stamtavle, og du kan selvfølgelig ikke sådan lige skrive det her i tråden da det er udhængning..
Men hvis du ikke selv har lyst til at kontakte opdrætter og forklare om denne mishandling der finder sted, så skriv en PB til mig med hundens fulde navn, så skal jeg nok kontakte opdrætter..
Jeg er så gal at jeg nærmest ryster indvending.. Der er en grund til at hunden reagerer, og bider konstant.. Den er jo ødelagt!
Hvor er det en skam!!!
jun 2010
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
.....eller det skal de faktisk ikke - det er jo helt på et skråplan
jul 2008
jul 2008
jeg er så eni med jer. jeg er så så gal over det. det er så synd at en god hun blive søelagt, både psygisk og fysiksk. har aldrig hørt dem rose hende eller sige at de holder af ders hund. det er altid du er da dom hund, eller LGD dig nu. gå så, eller sådan noget med en stur tone. og når jeg og min kæreste så kommer liver hun jo helt op som en 2års skal og vimser rundt. hun ftor jo at kun er et skødebarn, så vi har på skift en rottevejler op de der 60-70kr oven på os. og så kysser hun, men kommer min farmors mand så ind så ænder hun sig helt.
okt 2007
Var mere fordi du skrev han gik højt op i afstamning osv
60-70kg vejer hun da forhåbentlig ikke
jul 2008
jo det ville jeg gætte på hun vejler. hun er ikke en slank hun men en rund hund. hun laver jo ikke noget... og hun får kartoffler, sovs og kylling hver dag. og hvis de får kage til kaffe får hun også kage. og til frokust får hun rugbrød med leverposteg, og så har hun jo hendes tørkost ved siden af. det er ikke mad hun mangler
okt 2007
Men det er også ligemeget i den her sag jo.. Selvom det er frygteligt at høre min kære race blive ødelagt på den måde..
Når der ikke er tavle på hende, så ville jeg kontakte Dyrenes beskyttelse og høre hvordan du skal forholde dig..
Forklar alt hvad du har skrevet her, om pisk osv..
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 237
jul 2008
hun skulde væer ren race har set hendes mor og hendes fat hun er af den bred næsede slags
men ja jeg ville prøve at gøer noget for det er ikke til at bærre at se en hun lide sådan.
okt 2007
Der findes kun een slags rotte.. Selvfølgelig er der forskellige afskygninger, men racestandarden er ens for dem alle
Og der siger tæven ca 42kg..
Så lyder rigtig voldsomt hvis hun er så højt oppe vægtmæssigt, og hvis hun virkelig er deroppe af må hun også ha nogle frygtelige smerter i sine led..
Nej det kan jeg godt forstå du ikke kan.. Ingen hund fortjener sådan en skæbne! Det er simpelthen afskyeligt!
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 374
De gør bare ALT det man ikke må gøre - uanset hunderace. Og ja, det ender galt - det er bare et spørgsmål hvem det går ud over!!
Jeg ville nok prøve at kontakte din farmor igen, og fortælle hvad du egentlig føler og mener.
Og sig til hende, at det her ender galt - så må hun selv vælge om det er hende, hendes kæreste eller en af børnebørnene det skal gå ud over!!
Jeg ville nok personligt mene, at hunden desværre ikke kan "reddes" mentalt - jeg tror det løb er kørt.
Så tilbyd dem pengene - de 4500 kr., og så giv hunden fred. Den fortjener ikke den behandling!!
Håber nu mest det er kæresten det går ud over - for han har fandmer fotjent at mærke det på sin egen krop!!
Og så prøv at få din farmor til at forstå, at så længe ham kæresten har den indstilling, bør han ikke engang overveje en hund!!
Han skal holde sig laaangt væk!!
jul 2008
Maiken det var det jeg hade over vejet men ville lige høer her inde hvad i ville sige og gøre, men tager lgie en snak mend hende og hvis det ikke viser noget int for hende så må der jo håre midler ibrug det der holder ikke. det gør det ikke bedder at han heller ikke kan li mig så det er ikke kun dyr han er "ond" over for men også mennesker.
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
Oplever det tit når man fortæller man har rottweiler, så får man en forelæsning om hvor hårde de er og om hvordan de, hårdt sagt, skal ned med nakken, så de ikke overtager.
Har set en mand slå hans unge rotte oven i hovedet med en paraply som en irettesættelse for at gå et skridt foran ham. En fyr slog hans så hårdt over ryggen med snoren at hunden bukkede sammen og skreg fordi den fik øje på os og blev lidt for glad og ivrig....det skulle da bankes ud af den.
Min eks´s far ville have rottweiler igen som beskyttelse og fortalte hvordan sådan en skulle opdrages med hård hånd, bogstavelig talt.
At behandle hunden sådan ender som de andre siger ufatteligt galt, og indtil da vil hunden skulle opleve mere af dens slags før den så ville få fred. Køb den fri hvis du kan.
Aner ikke hvordan forholdene er i jeres familie, men hvis nogen i min behandlede deres hund sådan ville de ikke blive fri for mig før jeg havde hunden eller de havde ændret deres opfattelse af opdragelse radikalt, hvilket nok ikke vil ske.
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 374
Uanset hvilken hund man har, så skal man ikke opdrage den med tæsk! Og er der nogen der siger det, så skal de satmer få lov at smage deres "egen medicin"!!
Og hold fast i dit, når du snakker med din farmor. Hun har åbenbart kun respekt for kæresten, så hun bestemt også have af vide, at andres mening og følelser skam også tæller, og bør respekteres!!
jul 2008
jeg her tif fået avide at jeg er meget mil i mine metoder. men jeg ville helelr brugge godbidder, klikker eller lejdetøj til at opdrage/ trene dem med.
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 157
Ved slet ik hvad jeg skal sige, det havde jeg godt nok ik fundet mig i at se på..
Hvis du oevervejer at købe den fri, ville jeg nok råde dig til at snakke med nogen der har forstand på hvad der skal til for at hjælpe den først.Tror det bliver lidt af en opgave!
Den stakkels hund er jo ødelagt!!!
Jeg havde meldt dem og det ville jeg blive ved med til der blev gjort noget..Det er mishandling!!!!
Puha hvor er det bare trist
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.421
Det første jeg ville gøre er at ringe til politiet og smide en anmeldelse på dyremishandling, de tager en rapport omkring de ting du har set, derefter skal de reagere ved at de besøger dem, jo flere gange disse anmeldelser kommer til sidst vil hunden blive fjernet. Samt hvis de finder belæg for mishandling, får ejeren en knækkelig bøde oven i hatten.
Hvis du kan få dem til at gå af med den, skal den ud til en der til dagligt behandler og genoptræner mishandlede hunde.
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.183
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.249
Sikke noget sludder!!!
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.249
Håber virkelig det lykkedes for dig at gøre noget ved det, stakkels hund!! Det er lige til at græde over!
jul 2008
jeg har beslutet mig for at skrive et brev først til min farmor, jeg har en vis evne til at ramme nogel godt knapper en gang i melle hvis jeg skrive. tale falder hun desvære ikke for.
og hvis det så ikke bider på hende så ville jeg tage kontakt til politiet og dyrnes bag efet. for nu skal den hun alså væk, Jeg kan ikke holde til at se dyr lidr under deres mennesker ikke kan passe ordlig på dem. det er jo os der vælger at anskaffe dyrne og ikke om vendt.
så der skal bare gøers noget.
maj 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 374
JEg tænkte lidt at hvis du har en mobiltelefon med videokamera i,så prøv om du, næste gang i er hos din farmor, kan filme deres forfærdelige behandling af hunden! Selvfølgelig gør det diskret, så kan du i hvert fald melde dem for dyreplageri!
Måske skulle man også prøve at vise din farmor videoen, og se om ikke hun så indser hvor ufattelig lede og ondskabsfulde de er!
Man opdrager sq da heller ikke børn med tæsk!
Forklar din farmor at jo flere gange de slår og tæsker den, desto mere aggressiv og angst bliver den, og at de på ingen måde opdrager hunden, men derimod ødelægger den og direkte mishandler den!!!
arrhh skal lige have luft....