1.417 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

arrhh skal lige have luft.... arrhh skal lige have luft....

hej HG.

jeg her lige noget jeg skal af med så håber i ville høer på mig og evt komme med råd eller hjælp...

jeg var i går til jule tamtam hos mine farmor og hendes kæreste.
de her købt en Rottvejler her i aug for 2år sidne alle tiders hun hund.
men ser i, jeg torde aldt var på det rene da hendes kæreste har haft rottvejler det meste af hans liv, og han var meget obs på stamtavle og afstamning og var meget besluttet på hvad han ville have så var helt rolig.
de fik købt hunden jeg og min mand var med ude og vælge.
Men sådan hn hunde basse blvie jo større og ælder.
min farmor har ALDRIG haft hunde valp før. så det var nyt for hende. så håbede at hendes kæreste ville lære hende noget om det. ´men næ nej hun kunne bare væer alene hjemme med en hundavalp hun ikke helt hvide hvordna man lige lære den noget. så hun var meget blid i starten, men hendes kæreste er MEGET HÅR..... det er så hår at jeg ville sige det er på nippet til mishandling.
hunden er nu snoks forvirt.
jeg prøver at hjælpe dem lidt på vej. men nu er det gået helt afmok. hun har de en ridepisk i brug, til at begunde med var det slag i bordet, men det ente med slag på hunden og uden for skilde der jo væer længe rækkevide så det var en longcepisk der blev brugt der ude. prøvede at snakke med min farmors bedder jeg, men det hjalp ikke efet hensigten.
hendes kæreste er meget hår ved hunden og har jo så der ved lære min farmor at det er rigtig at gøer sådan.
man kan ikke røre hende på brysted så knorre hun, og nogle gange napper hun hvis man røre hendes øre.
så i skooers gik det glat. hun fik et købben som hun plejdede og det trillerede under min søsters stol vor hun sad med strækte ben, hun ser det ikke og bøjer så benen og hunden knorre og vister tænder, der fik den bare nogle slag så den gik.
sener på sommern bed hun så mig i min arm godt nok ikke så der gik hul men avs gjor det.
fik så beskende at det var forde hun var forvirt. og at det var mig den var gal med.
I går gik det helt afmok. vi var 13 mennesker og hun kender og alle hun bvar helt vild glad og loverde rundt. og så ville min mormor snakke med hende da hunden puffede til hende, og haps sage det så nappede hun hnedde i armen. så blev hun lukket uden for, kom så ind igne men i snor, og der små knorrede hun og røj hun ud i en bag gang sammen med min farmors mand, ved ikke hvad der skete der ude, har kun en ide. så slap hun fra ham ved at krybe ud af halsbåndet, underboredet, og stod så mellem mig og min søster, og hun knorrede surt og begynte at rynke på næsten. turre ikke bevæge mine ben. så kom hun ud der fra fik så halsbånd på og dundet til en stol. farmors mand gik så ud efter noget og ville sætte sig vor hun gik helt afmok, hade fråder om munden, viste tænder, strit pæls og den lyd hun kom med puha.. fik det så skit at jeg gik uden for. belv så vred og ked af det jeg knækkede sammen. nu sider jeg så hjemme og er kommet mig lidt oven på det men hvad skla jeg gåre?
det er smader synd for hunden. og hvad sker der mon næste gang.
efter det, kom jeg ind igen da min kæreste og søster hentede mig. hun var lukkede ud i det der gang haløj. og kom først inde igne nogle timer senter der hoppede hun op til min kæreste og slikkede ham i hele hovede og ville bare kæle var bange for at hun skulde bide ham, men der var ikke noget.

forstår det ikke....

hvad gør jeg? eller hvad skal jeg gøer... hade mest lyst til ar købe hunden fri eller ringe til politiet men kan ikke bevise at han har slået den.

puha.. tak for at i ville høre på mig, beklager hvis der er stave fejl men er ordblind.

mvh Christina

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  arrhh skal lige have luft....
  • #1   27. dec 2011 Ej det var da frygteligt synd for hunden !!! Kán det lade sig gøre for dig at overtage den ?

• #2   27. dec 2011 ja jeg ville gøer aldt for den hund smiley
    jeg flytter ger for at det kan lade sig gøer.

tor bare ikke jeg får den...

det var meget grimt at høer og se på i går.

• #3   27. dec 2011 Py en historie, jeg ville ringe til dyrenes beskyttelse og få nogle råd...
    Jeg synes ikke de burde have hund overhovedet..

• #5   27. dec 2011 Synes du skal melde ham.

Det var virkelig hård læsning, og sådan fortjener ingen hund at blive behandlet. Jeg har virkelig ondt af det stakkels dyr.

Jeg tænker, om en hund der opfører sig sådan, nogen sinde kan få det godt. Aflivning er det bedste løsning mine ører, og ikke mindst pga. alle de mange bid. Det er jo tydeligt, at den hund er hamrende usikker.

• #6   27. dec 2011 DU er virkelig svær og forstå. og jah endelig kan man ikk gøre så meget andet end prøve og snakke med dem om det.. politiet gør ikk ngoet de giver maks en bøde desværre.. Ellers er det evt aflivning i skal havefat i fordi den har bidt jer..
    Men det bedste ville nok være og få hunden aflivet. Hvis den er så sot forvirret og begyndt og blive "farligt" skal der en ordenlig person til og rette den op og bruge meget tid på det.. så hvis der ikk er det så er det bedste nok for den og få fred

• #7   27. dec 2011 Ulla M: enig. Det er dømt til at ende galt..

• #8   27. dec 2011 Melander .
    Undskyld mig, men hvis du ikke har set det er hun altså ordblind, så...

• #9   27. dec 2011 Jah det har ej skam godt set. ligger selv på grænsen til og være det og har en fa som er det også.. men sys stadig det er virkelig svært og forstå hvad hun skriver.. selvom jeg er vant til det. men man kan rette meget hvis man læser det igennem kan lige har skrevet har jeg selv lært. =)

• #10   27. dec 2011 rikke ja det er ikke så sjovt. hade selv over vejdt der men dyrnesbeskyttelse har jeg ikke så mange fiduser til da jeg her ringet i en anden sammen hæng vor der ikke blev gjordt noget. men gørs noget skal der.

ulla m jeg er af den over besvisning at hun kan rattes op ved ratte hjælp, hvis de kan i usa kan vi også her hjemme. kender 2 der her rattet hunde op som har væer trenet til kamphun den er i dag børne familie hun. så det kan lade sig gøer,

• #11   27. dec 2011 tak til jer ander jeg har også selv over vejet aflivning. men i det at hun ikke har bidt hul i nogle men kun makert syntes jeg at hun skal have en sidste mulighed.

• #12   27. dec 2011 uhh sikke nogle idioter de ødelægger jo fuldstændig hunden

hvis jeg var dig ville jeg ringe og høre dyrenes beskyttelse om hvad jeg kan gøre - fortæl dem historien og hvirdan de behandler hunden og hør hvad de råder dig til..
    hvis ikke dette m edfører en løsning ville jeg høre dem om ikke du må overtage hunden - så kan du enten beholde den selv hvis det er det du vil eller viderformidle den til et godt hjem (hvis det er kan du altid kontakte mig hvis du har brug for hjælp til at finde et godt hjem til hunden)

• #13   27. dec 2011 du kan også prøve at ringe til alle dyrs ret hvis der ikke sker noget med dyrenes beskyttelse - men jeg ville nu prøve det alligevel - det skader jo ikke :o)

• #14   27. dec 2011 Meget sørgelig læsning - Håber at du finder en måde at få hunden væk derfra, og gør det der er bedst for dem - det kan ingen af os herinde vurdere, eftersom vi ikke har mødt den smiley

• #15   27. dec 2011 Ja kun mærket - en rottweiler kan knuse en arm så let som ingenting (som andre racer også kan) hvis den først bliver trængt op i en krog af angst så kan den jo reagere meget mere end den allerede har gjort.
    Hunden skal væk fra det hjem, hurtigst muligt

• #16   27. dec 2011 Det der går GALT!
    Hvis hunden skal ha nogen som helst chance, skal det være hos en der er 120% hundekyndig og ikke bare med hvilken som helst race, men hos en med erfaring i rotter som er blevet mishandlet..

Det lyder som om hunden har stamtavle, og du kan selvfølgelig ikke sådan lige skrive det her i tråden da det er udhængning..
    Men hvis du ikke selv har lyst til at kontakte opdrætter og forklare om denne mishandling der finder sted, så skriv en PB til mig med hundens fulde navn, så skal jeg nok kontakte opdrætter..

Jeg er så gal at jeg nærmest ryster indvending.. Der er en grund til at hunden reagerer, og bider konstant.. Den er jo ødelagt!
    Hvor er det en skam!!!

• #17   27. dec 2011 hvis hunden er fra en ordenlig opdrætter kunne man vel også kontakte denne og fortælle hvordan deres hund har det nu?

• #18   27. dec 2011 CMP - ja god idé - jeg kan ikke læse udfra trådstarter om nuværende ejer mener at de har problemer, så det skal de også indse.

.....eller det skal de faktisk ikke - det er jo helt på et skråplan

• #19   27. dec 2011 jeg takker for jers meninger og kan se at jeg er eni med jer. jeg er ikke 100% sikker. men ved at hunden er købt i Horsens, hos nogle søde mennesker, men har ikke selv set stamtavlen, men der var sådan en mappe med til hende. sad med hende hele vejen hjem da de købte hende ved at de gav 4500kr for hende.

• #21   27. dec 2011 takker for det i skriver det hjælper med at give mig en afklaring.
    jeg er så eni med jer. jeg er så så gal over det. det er så synd at en god hun blive søelagt, både psygisk og fysiksk. har aldrig hørt dem rose hende eller sige at de holder af ders hund. det er altid du er da dom hund, eller LGD dig nu. gå så, eller sådan noget med en stur tone. og når jeg og min kæreste så kommer liver hun jo helt op som en 2års skal og vimser rundt. hun ftor jo at kun er et skødebarn, så vi har på skift en rottevejler op de der 60-70kr oven på os. og så kysser hun, men kommer min farmors mand så ind så ænder hun sig helt.

• #22   27. dec 2011 Nej så er det nok blot sundhedsbog der er med..
    Var mere fordi du skrev han gik højt op i afstamning osv smiley

60-70kg vejer hun da forhåbentlig ikke smiley

• #23   27. dec 2011 ja det gør han også men tor så at det er i munden han har det...

jo det ville jeg gætte på hun vejler. hun er ikke en slank hun men en rund hund. hun laver jo ikke noget... og hun får kartoffler, sovs og kylling hver dag. og hvis de får kage til kaffe får hun også kage. og til frokust får hun rugbrød med leverposteg, og så har hun jo hendes tørkost ved siden af. det er ikke mad hun mangler smiley

• #24   27. dec 2011 En rotte tæve skal veje ca 42kg, så hvis hun er deroppe af er hun enten direkte fed, eller ikke ren rotte..

Men det er også ligemeget i den her sag jo.. Selvom det er frygteligt at høre min kære race blive ødelagt på den måde..
    Når der ikke er tavle på hende, så ville jeg kontakte Dyrenes beskyttelse og høre hvordan du skal forholde dig..
    Forklar alt hvad du har skrevet her, om pisk osv..

• #25   27. dec 2011 Øv hvor er det trist at læse smiley

• #26   27. dec 2011 henrijette takker meget for det du skriver.
    hun skulde væer ren race har set hendes mor og hendes fat hun er af den bred næsede slags smiley

men ja jeg ville prøve at gøer noget for det er ikke til at bærre at se en hun lide sådan.

• #27   28. dec 2011 Christina..
    Der findes kun een slags rotte.. Selvfølgelig er der forskellige afskygninger, men racestandarden er ens for dem alle smiley
    Og der siger tæven ca 42kg..
    Så lyder rigtig voldsomt hvis hun er så højt oppe vægtmæssigt, og hvis hun virkelig er deroppe af må hun også ha nogle frygtelige smerter i sine led..

Nej det kan jeg godt forstå du ikke kan.. Ingen hund fortjener sådan en skæbne! Det er simpelthen afskyeligt!

• #28   28. dec 2011 Du godeste..... har selv haft en "rotte" og er da helt chokeret her! Bliver SÅ gal, når nogle tror, at den enste måde man kan opdrage den race på, er ved at slå!!

De gør bare ALT det man ikke må gøre - uanset hunderace. Og ja, det ender galt - det er bare et spørgsmål hvem det går ud over!!
    Jeg ville nok prøve at kontakte din farmor igen, og fortælle hvad du egentlig føler og mener.
    Og sig til hende, at det her ender galt - så må hun selv vælge om det er hende, hendes kæreste eller en af børnebørnene det skal gå ud over!!

Jeg ville nok personligt mene, at hunden desværre ikke kan "reddes" mentalt - jeg tror det løb er kørt.
    Så tilbyd dem pengene - de 4500 kr., og så giv hunden fred. Den fortjener ikke den behandling!!
    Håber nu mest det er kæresten det går ud over - for han har fandmer fotjent at mærke det på sin egen krop!!

Og så prøv at få din farmor til at forstå, at så længe ham kæresten har den indstilling, bør han ikke engang overveje en hund!!
    Han skal holde sig laaangt væk!!

• #29   28. dec 2011 mange tak for oplysning om racen henrijette. smiley

Maiken det var det jeg hade over vejet men ville lige høer her inde hvad i ville sige og gøre, men tager lgie en snak mend hende og hvis det ikke viser noget int for hende så må der jo håre midler ibrug det der holder ikke. det gør det ikke bedder at han heller ikke kan li mig så det er ikke kun dyr han er "ond" over for men også mennesker.

• #30   28. dec 2011 Det er søgeligt men jeg synes tit jeg ser den tendens når det handler om rotter, der hænger de gamle myter om deres sind og hvordan det skal holdes nede godt ved desværre.
    Oplever det tit når man fortæller man har rottweiler, så får man en forelæsning om hvor hårde de er og om hvordan de, hårdt sagt, skal ned med nakken, så de ikke overtager.
    Har set en mand slå hans unge rotte oven i hovedet med en paraply som en irettesættelse for at gå et skridt foran ham. En fyr slog hans så hårdt over ryggen med snoren at hunden bukkede sammen og skreg fordi den fik øje på os og blev lidt for glad og ivrig....det skulle da bankes ud af den.
    Min eks´s far ville have rottweiler igen som beskyttelse og fortalte hvordan sådan en skulle opdrages med hård hånd, bogstavelig talt.

At behandle hunden sådan ender som de andre siger ufatteligt galt, og indtil da vil hunden skulle opleve mere af dens slags før den så ville få fred. Køb den fri hvis du kan.
    Aner ikke hvordan forholdene er i jeres familie, men hvis nogen i min behandlede deres hund sådan ville de ikke blive fri for mig før jeg havde hunden eller de havde ændret deres opfattelse af opdragelse radikalt, hvilket nok ikke vil ske.

• #31   28. dec 2011 Nej - det er virkelig synd, at de gamle fordomme om Rottweileren stadig florerer.
    Uanset hvilken hund man har, så skal man ikke opdrage den med tæsk! Og er der nogen der siger det, så skal de satmer få lov at smage deres "egen medicin"!!

Og hold fast i dit, når du snakker med din farmor. Hun har åbenbart kun respekt for kæresten, så hun bestemt også have af vide, at andres mening og følelser skam også tæller, og bør respekteres!!

• #32   28. dec 2011 det er jo lige det. jeg har det sådan at dyr skal opdrages med kærlighed og ikke tæsk. jeg kan ikke li at se på det eller se resultatet af det. nu har jeg desvæer aldrig selv haf en rotter før. kun set dem. og jeg må indrømme at jeg her sel vor vejet om jeg skulde købe mig en en dag. men her ikke regtig turet da jeg ikke her nok kendskab til at have en hun. har godt nok haft hun siden jeg var lille i min familie. men her jo altid fået afvide at det var "farlige" og at de skulde have en hår hånd og det ved jeg med mig selv at det her jeg ikke. bare de stritter med ørne og de der brune øjne så kan jeg ikke væer hår over for dem og det gæller alle hunde/dyr smiley
    jeg her tif fået avide at jeg er meget mil i mine metoder. men jeg ville helelr brugge godbidder, klikker eller lejdetøj til at opdrage/ trene dem med. smiley er det forkert eller er det regtig nok? nu spøre jeg bare så jeg ved hvis jeg over tager den super dejlige kiki som hun hedder hende rotten jeg skriever om i mit indlæg.

• #33   28. dec 2011 NEJ NEJ NEEEEJ!!!! hvor er det bare frygteligt!!!stakkels hund da, ej puha!!!det løb mig koldt ned af ryggen da jeg læste det..Det ender da HELT galt, eller det er jo allerede helt galt!!!
    Ved slet ik hvad jeg skal sige, det havde jeg godt nok ik fundet mig i at se på..
    Hvis du oevervejer at købe den fri, ville jeg nok råde dig til at snakke med nogen der har forstand på hvad der skal til for at hjælpe den først.Tror det bliver lidt af en opgave!
    Den stakkels hund er jo ødelagt!!! smiley
    Jeg havde meldt dem og det ville jeg blive ved med til der blev gjort noget..Det er mishandling!!!!

Puha hvor er det bare trist smiley

• #34   28. dec 2011 Christina D

Det første jeg ville gøre er at ringe til politiet og smide en anmeldelse på dyremishandling, de tager en rapport omkring de ting du har set, derefter skal de reagere ved at de besøger dem, jo flere gange disse anmeldelser kommer til sidst vil hunden blive fjernet. Samt hvis de finder belæg for mishandling, får ejeren en knækkelig bøde oven i hatten.

Hvis du kan få dem til at gå af med den, skal den ud til en der til dagligt behandler og genoptræner mishandlede hunde.

• #35   28. dec 2011 Christina.. Frygtelig at læse.....Måske løses problemet af sig selv ved at hunden går til angreb på fjolserne, sådan for alvor...Der er desværre rigtig mange mennesker som anskaffer sig en hund, som aldrig skulle have haft en sådan...

• #36   28. dec 2011 Roadrunner

Sikke noget sludder!!!

• #37   28. dec 2011 Christina

Håber virkelig det lykkedes for dig at gøre noget ved det, stakkels hund!! Det er lige til at græde over!

• #38   28. dec 2011 hej alle sammen. jeg takker virkligr meget for jeres svar, og for at i har bekræftet mig i at den skal væk....
    jeg har beslutet mig for at skrive et brev først til min farmor, jeg har en vis evne til at ramme nogel godt knapper en gang i melle hvis jeg skrive. tale falder hun desvære ikke for.
    og hvis det så ikke bider på hende så ville jeg tage kontakt til politiet og dyrnes bag efet. for nu skal den hun alså væk, Jeg kan ikke holde til at se dyr lidr under deres mennesker ikke kan passe ordlig på dem. det er jo os der vælger at anskaffe dyrne og ikke om vendt. smiley
    så der skal bare gøers noget.

• #39   29. dec 2011 Åh nej dog smiley

JEg tænkte lidt at hvis du har en mobiltelefon med videokamera i,så prøv om du, næste gang i er hos din farmor, kan filme deres forfærdelige behandling af hunden! Selvfølgelig gør det diskret, så kan du i hvert fald melde dem for dyreplageri!

Måske skulle man også prøve at vise din farmor videoen, og se om ikke hun så indser hvor ufattelig lede og ondskabsfulde de er!

Man opdrager sq da heller ikke børn med tæsk!

Forklar din farmor at jo flere gange de slår og tæsker den, desto mere aggressiv og angst bliver den, og at de på ingen måde opdrager hunden, men derimod ødelægger den og direkte mishandler den!!!

Kommentér på:
arrhh skal lige have luft....

Annonce