20.688 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hvalp kaster op. Hvalp kaster op.

Hej.

Dolf har et par gange kastet op, det kommer sådan ud af ingenting, midt om natten fx. men det kan komme på alle tider af døgnet.

Vi har været hos dyrelægen hvor han fik to sprøjter med noget maveberoligende, og så er han kommet på en madkur hvor han får noget fra dyrelægen, men i nat kastede han så op igen.

Han spiser næsten alt han kan finde, har bla. spist lort, græs, jord osv. og det kan jo sagtens være det, men vi stopper ham selvfølgelig når vi ser det.

Er det normalt hvalpe af og til kaster op? Vi tager selvfølgelig til dyrelægen igen hvis det bliver med, men omvendt skal han heller ikke derned og have sprøjter hvis det ikke er det.

Har i erfaringer med den slags?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp kaster op.
  • #1   26. jun 2008 Har dyrlægen givet ormekur?

• #3   26. jun 2008 Normalt ? Hm....Sakki kastede ikke op.
    Tænker osse orm....

• #6   26. jun 2008 Terkel kaster stadig op engang imellem fordi han æder alt muligt....

Men Terkel havde orm da han var hvalp og hikkede, kastede op osv....

• #7   26. jun 2008 Det er normalt at hvalpe spiser alverdens ting og sager, men det skal ejeren altså sørge for at den ikke får lov til - og det er ikke iorden, at man kun stopper hvalpen, når man lige ser det, man skal simpelthen sørge for at hvalpen er under opsyn, når den er udendørs, og at hjemmet er hvalpesikret

• #8   26. jun 2008 Hunde kaster op af at spise græs og de gør det for at rense deres system ! .. Normalt i mine øjne !

• #9   26. jun 2008 Som jeg skrev så stopper vi ham naturligvis når vi opdager ham, men om dagen har vi døren stående åben så han render ud og ind, og vi kan ikke rende efter ham hele tiden. Det er mest græs han spiser, det andet tygger han lidt på og spytter ud igen, men noget af det æder han jo nok også.

Han er ellers glad og frisk, så det er ikke fordi han ser syg eller dårlig ud, han har det fint lige efter han har kastet op. Han har fået vaccine mod orme tror jeg? altså den han fik som 12 uger, men han ikke fået noget i fodderet mod orm.

• #10   26. jun 2008 Vores vaps på 4 måneder, spiser også alt. Og som jer har vi også døren stående åben hele dagen, så vi har ikke mulighed for at tage alt fra ham. Godt nok finkæmmer vi have jævnligt for snegle. Sådan er det nærmest kun er jord, græs og grene han kan spise.
    Dog kæster vores ikke op. Han har kun gjort det en enkelt gang, og tror det var fordi, han havde fået for meget vand på en gang, da det stor set kun var vand, der kom op.
    Så ved ikke om der er nogmalt for hvalpe.
    Men et godt råd ville være, at give ham ormekur også gå haven efter en gang imellem.

• #11   26. jun 2008 Vi går også haven efter, men vi har mange bede og blomster osv. så det er svært at fjerne alt han kan finde på at spise. smiley

Men det er klart vi er bekymret for ham hvis han bliver ved at kaste op. De gange det er sket har det været med et par dages mellemrum, altså det er ikke flere gange om dagen.

• #12   26. jun 2008 Prøv at ringe til dyrlægen og høre, hvad de tror. Formentlig bare, at det er en hvalp, der har spist noget, maven ikke vil beholde dernede.

• #13   26. jun 2008 Om det er normalt at en hvalp kaster op flere gange, ved jeg ikke helt.
    Men det er normalt at hvalpe spiser deres egen lort, det er noget der ligge instinktivt ( staves). Det er noget i dem som siger at det har de brug for.
    Men den skal ikke æde alt muligt andet. Det kan gå galt, og en lille træ flig kan sidde sig fast i halsen. Det har jeg prøvet, og det skal siges at det ønsker jeg ikke at opleve igen.
    Jeg havde også døren til haven stående åben, men jeg havde et børnegitter for, og når han skulle ud var jeg med. Jeg var ikke i bagdelen af ham hele tiden, men jeg havde mine øjne fast klistret på ham.

Sofus kom til at spise et blad med fuglelort på, det var bare så hurtigt væk, så jeg ikke nåede hen til ham ( jeg stod inde i stuen, og så ud på ham). Det resulterede i at han fik blod i afføring, pga det høje syreindhold der er i fuglelort, det kan ætse et blodkar, og det giver så diarrè. Derfor børnegitteret for døren.

Men jeg ville altså kontakte dyrlægen igen, for mine tanker er også i retning af orm. Og skulle den ha fået ormekur, er det ikke sikkert den har taget alle ormene, det har jeg også oplevet med Sofus.

• Elias S
    Elias S Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #14   8. apr 2015 Min har lige kastet op... 3 gange på 2 dage????. Han er 10 uger... Er det normalt??

• Elias S
    Elias S Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #16   8. apr 2015 Det ret tørt... Og liner bare mad, men om natten??

Kommentér på:
Hvalp kaster op.

Annonce