{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Ødelægger ALT! {{forumTopicSubject}}

Nicki (Hvid schæfer på 1½år) ødelægger alt sit legetøj. Han er ved at finde ud af, hvilke ting (dvs vores) han ikke må gnave i, så det er ikke noget problem. Problemet er, at alt hans legetøj bare skal gnaskes i, til det er blevet til atomer. Vi kan ikke give ham noget aktivitetslegetøj (selvom jeg går stærkt ind for det), da han bare gnaver det i stykker, så det holder kun den tid, det tager at ødelægge det.
Hvis så vi fjerner hans legetøj, og kun bruger det, når vi leger med, jamen så ligger han og gnaver i sine egne for- og bagpoter, ja selv halen skal have en omgang. Og han gnaver på dem, som var det et rigtigt kødben?
Jeg tænkte på, om der er en bestemt grund til det? Kan der gøres noget ved det? Nogen der kender noget legetøj der kan holde til at blive gnavet i? (Han har blandt andet formået at ødelægge en kugle med godbider i, som bestod af masivt hårdt plastik, ca 1 cm tyk?!)
Håber der er nogen der kan hjælpe, for det er jo også synd for ham, at han æder sig selv?!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ødelægger ALT!
  • #1   27. apr 2008 Kong siges at holde til destruktive hunde..

Ellers er der foamball fra Østrand.. Prøver lige at finde et link

• #2   27. apr 2008
    Det var Tripple Crown det hedder... i forretningen Østrand
    http://www.ostrand.dk/shop/default.asp

• #3   27. apr 2008 Yes Kong holder smiley kali har endnu ikke ødelagt hendes smiley

• #4   27. apr 2008 Måske er det noget med hans tænder:)

Giv ham et lækkert kødben som tager lang tid at gnave i?:)

• #5   27. apr 2008 Hunden stimulerer sig selv af den ene eller anden årsag - det er ikke så heldigt for den. Det kan godt være lidt stressbetonet.

Hvad laver han til hverdag?

• #6   27. apr 2008 Når vi ikke er hjemme har han en dejlig stor hundegård han løber i. Hvis han er meget overgearet, er han også i den når vi er hjemme. Ellers render han rundt i huset og på gården sammen med os, og er, hvor vi er. Når han render rundt på gården så løber han efter noget, der ikke er der. Han simulerer at der er noget, for han tager den samme løbetur, hver gang han kommer ud, enten fra hundegården, stalden eller huset (ja, endnu et problem). Hmm, hva laver han mere? sover? Får mad, morgen og aften, og ellers en del godbider i løbet af dagen, da vi træner indkald (som han kun kan når han vil, yderligere et problem), og så får han gået tur 0-2 gange om dagen..

• #7   27. apr 2008 Det er jo en brugshund du har... Som ønsker at blive brugt og som har brug for det..

Mit bedste råd er at du starter til hundetræning... ASAP.

• #8   27. apr 2008 Vil også mene han skal have noget mere og bruge sit hoved til smiley

• #9   27. apr 2008 Jeg går til træning med ham, og træner også en del klikkertræning, men tror i har ret, for efter træning, så ligger han bare og sover helt til aften, eller også tøffer han stille og roligt rundt.

• #10   27. apr 2008 Giv den rå kalveknogler 2 gange om ugen, det plejer at hjælpe.

• #11   27. apr 2008 Jep - træning it is ;o)

Hvad træner du med ham?

Det ser ud til, at du har en hund der har bevaret en del af de gode brugsegenskaber - det er bare om at få dem brugt.

Lydighedstræning, sportræning - måske agillty ville være fint for ham?
    Og så lidt træning hver dag - bare ti-femten minutter, hvor han skal bruge knolden..

Det ville være fint for ham, hvis han kunne få lidt opgaver til hovedet - madsøg er et glimrende sted at starte :o)

• #12   27. apr 2008 KONG legetøj er super holdbart smiley og hvis din hund ødelægger det alligevel er der garanti på... men tror nu ikke han kan destruere det smiley

• #13   27. apr 2008 Hehe.. jeg træner lydighed. Vil rigtig gerne gå til AG, men jeg har en hund der tonser efter andre hunde, fugle eller mennesker.. Også selvom jeg har verdens lækreste godbider, så er det kun held, hvis han kommer.. Så hvis jeg kunne få ham til at lystre mig hele tiden, og ikke kun når alt det andet ikk er sjovt, så gik jeg allerede til AG.. Men det kan jeg ikke. er igang med 3. sæson på samme hold (begynder) for han er ikke god nok til øvet begynder. Første sæson bestod han prøven, men "blev slem" hen over sommeren, så jeg tog en omgang mere, uden prøve til sidst. Jeg tror heller ikke jeg tager prøven denne gang, for han stikker af fra mig..

• #14   27. apr 2008 Det lyder som om, du har en dejlig frisk hund, Gitte... Er vild med sådan nogle lømler ;o)

Han har en god byttedrift - så er det bare om at du skal lære at udnytte den - så vil du få en hund, der kan gå en blændende lydighed ;o)

• #15   27. apr 2008 Prøv at træne ham med en bold med snor i, i stedet for godbiden - hvis han har en stærk byttedrift, så vil han gøre meget mere for boldleg end for mad ;o)
    Og så har han ikke længere behov for at løbe ud og lave løjer ;o)

• #16   27. apr 2008 Jeg skal bare have fat i en bold med snor, det har min mor nemlig også tænkt på, vi har for nylig opdaget hans drift nemlig smiley Men jeg ved ikke rigtig hvordan og hvor meget man skal belønne med sådan en? Det har jeg faktisk ikke prøvet før. Men ja, jeg er også vild med at han har den energi han har, og den drift han har, det er bare irriterende ind imellem.. Men har du nogle gode råd, så tager jeg gerne imod, for elsker simpelthen at arbejde med min "lille" dreng smiley

• #17   27. apr 2008 Uhh, der er meget teknik i det - det er lettere at vise end at beskrive ;o)

Det, der grundlæggende handler om er, at du skal simulere bytte med bolden. Det vil sige, at du nede langs jorden skal lade bolden bevæge sig som en mus, kanin eller andet byttedyr... Tæt på dig selv og med små pludselige bevægelser. Endelig ikke løfte bolden op i luften..
    En gang imellem skal du lade hunden fange "byttet" og så laver du en lille trækkeleg med ham, hvor du vender siden til samtidig med, at du lader ham trække bagud med bolden. Hvis han ikke rigtig holder fast, så trækker du den bare væk igen, og laver ny bytteleg.
    Sørg for at lade ham vinde bolden en gang imellem, men gør det altid, når det er midt i et træk.

Ved denne leg bliver hunden meget glad for bolden - og du kan begynde at belønne ham med den. Det gør du ved at kaste den en smule op i luften eller starte bytteleg, hvor han tilsidst vinder bolden i et træk.

Det er vigtigt, at du reagerer hurtigt og præcist. Der er ikke tid til at være fumlefingeret, og bolden skal være klar til at hive frem, når han skal have sin belønning.

Kast aldrig bolden væk fra dig - det er jeres sammen, og alt hvad der er sjovt ved den foregår sammen med dig.
    Han må aldrig lege med den alene.
    Den bruges kun til træning og bytteleg og kun med dig.

Vær beredt på at komme til at svede - det er svært rent teknisk og man skal bevæge sig en del... ;o)

Det bedste vil være, hvis du kan finde et sted, hvor de bruger bold som belønning, så du kan se, hvordan det gøres og eventuelt få en til at hjælpe dig med teknikken.....

• #18   27. apr 2008 Der hvor jeg træner belønnes hunde på forskellige måder. Der er endda en der reagerer bedst på kæl, så hun roser med det, så der er sikkert også en med bold, det tror jeg faktisk jeg har set.. DEt må jeg lige undersøge.. Det der med siden til, er det mig der har siden til ham, mens han trækker bagud?

• #19   27. apr 2008 Ja, du har siden/enden til, når han trækker bagud.. du går lidt med ham, når han trækker og på den måde viser ham, hvor stærk han er ;o)

Kommentér på:
Ødelægger ALT!

Annonce