{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.481 visninger | Oprettet:

martin k
martin k
Tilmeldt:
12. nov 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Ødelægger alt. {{forumTopicSubject}}

Vi har en labrador på 8 måneder, som fra starten har ødelagt alt. vi valgte ham fordi han kom fra et roligt hjem med en mor som var helt nede på jorden og godt opdraget.
Men, 3 dage efter vi fik ham have han tygget i alle væggene i soveværelset og ødelagt tapetet. når han skulle være alene hjemme skulle han være i en af vores stuer hvor der er lukket af til resten af huset, men der var masser af plads og bunker af legetøj. efter 2 månder opgav vi fordi alt tapet var revet i stykker og selv potteplanter som stod højt oppe var smadret, hver dag når vi kom hjem. ( i gennemsnit var han alene 3 timer om dagen og max 5 timer på enkelte dage) så vi måtte begynde og lukke ham ud i haven som er aflukket af høje hegn så han kunne være der når vi ikke var hjemme.
Igen alt smadrert, vasketøj der hænger til tørre ødelagt. Blomster gravet op. Det nybyggede hundehus, var al isoleringen bidt ud af og 3 madrasser spist.
Nu står frosten for døren og vi aner ikke vores levende råd. Det bliver jo for koldt at have ham udenfor men for dyrt at have ham indenfor med alle de ting han på en dag kan ødelægge og som skal erstattes. (en væg kan næsten være spist på et par måneder)
Han laver intet når vi er hjemme og heller ikke længere i soveværelset efter vi nåede at tage ham på feske gerning et par gange.
HJÆLP....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ødelægger alt.
  • #1   12. nov 2011 Hvordan har I trænet alene hjemme træning? Og hvor meget og hvordan bliver han aktiveret inden I går fra ham?

  • #2   12. nov 2011 hvordan har i læert ham at være alene hjemme? hvilken træningsmetode har I brugt?

  • #3   12. nov 2011 Alene-hjemme-træning er vejen frem..

    I har flyttet rundt på problemet, men aldrig trænet det - derfor bliver hunden ved med at ødelægge - det er hundens måde at kommunikere til jer, at den ikke bryder sig om at blive ladt alene, at den er angst, frusteeret og ked af det..

    Så i skal lære hunden at det er trygt at være alene, jeg ville nok vælge at få hjælp af en adfærdsbehandler der kan vise jer vejen, frem for i skal gætte jer til metoderne ud fra skrevne ord..


  • #4   12. nov 2011 Ja - alene hjemme træning er en vigtig del. Træner I med hunden - altså almindelig lydighed eller noget? Selv om moren er velopdragen er det jo ikke det samme som at hvalpene er færdig "opdraget" når I får den smiley
    Hvordan er hunden når I er hjemme? Om natten?


  • #5   12. nov 2011 Vi har et bur til vores lille destoyer hund. Men det er jo en smagssag.
    Men hundene elsker det, og vi skal ikke være bekymrede om at alt er ødelagt når vi kommer hjem længere...:) Kan kun anbefale det. Flere hunde bliver meget stressede når de har for meget at skulle "holde orden på" og i vores tilfælde, har buret gjort underværker...:)


  • #6   12. nov 2011 Jeg tænker utryghed, usikkerhed og understimulering.

    Hvad gør I med ham inden I forlader ham? Går tur? Spiller bold? eller hvad? Hvordan får han mad? I en skål?


  • #7   13. nov 2011 Miss J - Ja, hvis hunden trænes til at føle sig tryg og sikker i buret er det en super løsning... Men hvis det kun er for at forhindre hunden i at ødelægge (og man bare låser den inde og klapper i sine små fede hænder), så er buret direkte tortur =/

  • #8   13. nov 2011 TeamT&T
    helt enig


  • #9   13. nov 2011 Er enig med de andre. Vil gerne vide hvordan i har trænet alene hjemme? Har i prøvet at genoptage træningen da det jo kan være den simpelthen ikke nåede at blive klar i første omgang.

    For øvrigt, hvor blev TS af?


  • martin k
    martin k Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #10   13. nov 2011 Vi trænede alenehjemme træning med at lade ham være alene hjemme først imens vi gik over på tanken over for og kom tilbage 2 min senere og roste og sagde hej.. dette blev udvidet med et stykke tid af gangen.. i dag kan jeg også sagten køre over og handle en halv times tid hvor han er inde i huset uden at han har lavet ballade.. der kan godt gå et par dage imellem at han tager en tur med at ødelægge alt.. han mad bliver spredet ud i hele gården hvorefter han selv skal søge efter den..
    Som sagt er der intet problem når vi er hjemme og heller ikke om natten og han er fuldt ud renlig.
    Vi træner meget lydighed og gå pænt træning når vi er ude.
    Han får en gå tur om morgenen inden vi forlader ham.


  • #11   13. nov 2011 Vores ene hund ødelage også alt omkring sig i hvalpetiden. Vi fik anbefalet et bur. Vi slog et stort bur op i stuen, dækkede det til og hunde begyndte at bruge buret som soveplads. Vi lukkede for det i starten når vi var hjemme hos den og først da hunde var tryg i buret, blev det dens plads når den skulle være alene. Hunden gik selv i buret når hun kunne mærke at vi skulle afsted. I dag bruger vi ikke bur til den hund og hun kan fint være alene hjemme i hele huset. Når
    Kan klart anbefale bur til hunden.


  • #12   13. nov 2011 Men hunden skal trænes i at være i bur for at blive tryg ved buret:o)

  • #13   13. nov 2011 Hvor stort et område har din hund at bevæge sig på når den er alene hjemme?

  • #14   13. nov 2011 Jeg tænker på at du skriver at den havde smadret ret meget da I havde haft den i kun 3 dage
    Det lyder som om I er gået for hurtigt frem med at lade den være alene

    Jeg ville som flere andre skriver få fat i en adfærdsbehandler,mnår det har stået på så længe


  • #15   13. nov 2011 Hej. Kan læse i started med at gå på tanken og sådan. Det er efter min bedste overbevisning helt forkert.
    I skal starte med kun lige at gå ud og så komme ind igen inden hunden når at blive ked. Kommer i hjem og roser after den har pevet og evt ødelagt noget roser i den jo for at være ked af det ikke for at have klaret det fint.
    Man skal gå langsomt frem. Tror lidt i har været alt for hurtige


  • #16   13. nov 2011 PS: Ingen af mine var alene den første uge. Derefter startede jeg træningen.
    Men måske det er mig som er for puldret.


  • #17   13. nov 2011 Jeg tror at jeg ville bruge morgenen på en lille luftetur og derefter en del mentalt arbejde for hunden. Han skal IKKE have mad i skålen. Han skal have lov at arbejde for den. Mine tøsers hundeskåle ar sat væk. De får aldrig mad i dem. En labrador har en eminent næse og et eminent hovede og hvis dette ikke bliver brugt, kan det meget nemt udvikle sig til frustrationer og ødelæggelser.

    Tomme køkkenruller og ruller fra toiletpapir. De lukkes godt til i den ene ende, lidt foder fyldes i, den anden ende lukkes og hunden får så en masse af disse og kan forlyste sig med.

    ½ liters plastflaske med maden i.

    Maden smidt på græsplænen/gemt rundt omkring i huset.

    En Leo Geius er genial som navnet siger: http://www.trenddog.dk/shop/kong-genius-aktiveringslegetoej-3417p.html

    En Kong proppet med opblødt mad og derefter i fryseren. Hunden får den frossen: http://www.designforpets.dk/shop/classic-kong-hundelegetoej-661p.html

    Et frossent marvben.

    Når I går den tur om morgenen er det også en rigtig god ide at tage lidt af hans mad med og gemme rundt omkring og lade ham finde det.



    NÅR I så har aktiveret hans hjerne, så giv ham 15-30 minutter til at falde til ro inden I forlader ham.

    Prøv dette og hvis det ikke hjælper så er det enten foirfra med alenehjemmetræningen eller en adfærdsterapeut. Og så afgræns det område han har til rådighed.


  • #18   13. nov 2011 har hundegård til mine 2 labradorblandinger. De står ude både sommer og vinter. Kræver bare et ordentligt og solidt hundehus. Mit er igloformet og isolerer om vinteren og køligt om sommeren. Smidt forskellige tæpper derind som underlag som selvføælgelig skal udskiftes da de ødelægger dem.
    Men ellers skal der startes alene hjemme træning fra begyndelsen af igen.


  • #19   13. nov 2011 Tjaaaaa, mine tøser har hele fuset for sig selv når vi ikke er hjemme og ødelægger aldrig noget og har aldrig gjort det. Sådan er vi jo så forskellige.

  • #20   13. nov 2011 fuset=huset

Kommentér på:
Ødelægger alt.

Annonce