{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.038 visninger | Oprettet:

Ødelægger ALT {{forumTopicSubject}}

Vores dejlige lille rottweiler tæve på knap 1år er blevn en herre lille djævl. Hun bider i alt - tapet børnenes legetøj jamen you name it, og hun graver i tusindvis af huller i haven.
Hun er begyndt på det indenfor den sidste måned, hun blir 1år her den 19august.
er det bare hendes trodsealder som er ekstrem belastende..? Selvom vi er lige ved siden af hende, men ikk har øjnene på hende, så tager hun tapetet, det ikk kun når hun er alene.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ødelægger ALT
  • #1   14. aug 2010 Lyder som en meget under stimulleret hund, prøv med nogle søge øvelser, og lad hende arbejde for hendes mad, kontakt øvelser er også altid gode..

• #2   14. aug 2010 Hvad laver i med hunden og hvor meget.

• #3   14. aug 2010 Jeg tror også det er fordi hun keder sig og har brug for noget mental stimulering. Hvor meget bliver hun aktiveret og trænet til daglig?

• #4   14. aug 2010 vi går dagligt ture med hende, og leger i haven. hun elsker apport opgaver. hendes mad får hun tit spredt ud i haven.

• #5   14. aug 2010 Ofte kan leg og f.eks. hente bold eller pind gøre hunden mere stresset og køre den op i gear. Det er bedre med nogle aktiviteter hvor hunden skal løse opgaver. Det trætter hjernen, så hunden bliver mere afslappet og rolig og ikke begynder selv at finde på "narrestreger"

Her er en rigtig god side med en masse forslag til aktivering:
    http://www.grosserguiden.dk/Aktiverings-guiden/aktiverings-guiden.html

• #6   14. aug 2010 Derudover skal hun selvfølgelig også have nogle gode kødben, fyldte marvben og noget kraftigt tyggelegetøj, så hun får dækket sit behov for at gnave.

• #7   14. aug 2010 Går i til træning med hunden. Rotten er en arbejdshund. Og den ville have godt af og blive trænet med. Jeg tror som de andre den er understimuleret.
    Et par gåture og leg i haven er ikke nok til og gøre hende mentalt træt.
    Pas på med boldleg, det stresser hunden. Lær den og gå spor, og bruge hovedet.
    Fint nåk med madsøg.

• TST hund L
    TST hund L Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 40
    #8   14. aug 2010 Jeg er enig i at det kan være både og - trods alder og under stimulering. Men om den er understimuleret vil jeg ikke udtale mig om da jeg ikke kender hunden.

Hvad end i træner eller leger med hunde, så er det vigtigt at gøre det på den rigtige måde.

F.eks. apportering er ikke bare at kaste en pind og lade hunden hente den. Det skal gøres på den rigtige måde ellers gør det mere skade end gavn. En god apportering er når hunden sidder pænt på plads, du kaster en genstand, hunden henter først på en kommando fra dig og skal komme tilbage og aflevere i hånden også på en kommando.

I kan lave mange ting i daglig dagen som kan aktivere/stimulere jeres hund. f.eks. at hunden får mad på græsplænen, men her mener jeg også at det er vigtigt at hunden venter pænt på en kommando til at den må begynde at søge efter maden.

I det hele taget skal kan du køre hunden træt ved at den får lov til at bruge sit hoved. Men det skal selvfølgelig også luftes så den kan komme på "toilettet"

• #9   16. aug 2010 Det er ikk kun et hente bolden, jo det sker også at hun bare får lov at gi den gas med bolden og rende tosset rundt, hun er jo en hvalp, så der skal også være plads til leg. Men ellers er det at sidde fint ved foden, og vente på hun får lov til at hente, og tilbage og sidde ved fod og aflevere. og gemme tingene for hende, så der er søg med i det også.
    Når hun fx får hendes mad spredt ud i haven, så er der lidt øvelse indne hun fr lov at lede efter maden. plus daglige gå ture med leg og opgaver, vil ikk mene hun som så er understimuleret.

Det hele begyndte for en god måneds tid siden, jeg var begyndt at ha hende med på arbejde, hvilket hun klarede utrolig godt, lystrede ALT hva der blev sagt, og man ku se hun hyggede sig med at gå med mig rundt, og så har hun efter et par gange været hjemme lidt, fordi vi passede en anden hun, som hun ku lege med, men efter han er taget hjem, så sys hun alt skal ødelægges, hun har godt nok ikk været så meget med på job siden, men om det kan være derfor ved jeg ikk, men hun blir jo 1år nu her, så den lømmelalder spiller vel også lidt ind...

Men må jo bare prøve at lave flere øvelser og så prøve at tage hende med på job igen.

Kommentér på:
Ødelægger ALT

Annonce