{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
500 visninger | Oprettet:

hyler i transport kasse {{forumTopicSubject}}

hej jeg vil lige høre, jeg har en hund som hyler helt vildt lige så snart hun kommer i en transport kasse, hvad kan jeg gøre, det er jo ikke nemt at være til stævne og ikke kunne putte hende i noget uden hun hyler, skal jeg lægge legetøj der ind eller fodre hende igennem tremmerne, eller hvad skal jeg gøre, jeg har ladet buret stå åben så går hun fint ind og lægger sig uden noget, men så snart jeg lukker så den gal, hvad kan jeg gøre???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hyler i transport kasse
  • #1   27. feb 2008 Tid ;o)

    Hvor længe har du prøvet uden at reagere på hendes hylen?

    Sandsynligvis har hun lært, at du gør et eller andet, når hun hyler - så det kan betale sig at gøre.


  • #2   27. feb 2008 stil kassen i jeres stue så hun kan få lov til at gå ind og ud som det passer hende.
    Og så log hende der ind ved at ligge lidt godbidder der inde.
    Så bare lad den stå til hun har vænnet sig til den.
    Så føler hun sig heller ikke tvunget til at gå ind i den:o)


  • #3   27. feb 2008 Det tyder da på at hun klart ikke er tryg ved kassen. Tro ikke at det kan gøres på en dag:-) Lad kassen stå åben hjemme. Ind imellem giv en godbid, luk døren, men lad være med at "låse" den. Hun skal selv kunne få den op. Og lad være med at gøre et nummer ud af at du lukker kassen. Når hun så er tryg ved at du lukker den og hun selv kan få den op, begynder du at "låse" den, efter du har smidt godbidder derind. Dette kan godt tage op til en måned alt efter hvor glad hun er for kassen. Når du så begynder at "låse" kassen, gør du det KUN imens du går ud et øjeblik. Tilbage og "låse" kassen op, så hun selv han åbne og gå ud. Men tålmodighed:-))

  • #4   27. feb 2008 Vi har samme problem her:-( Vi har prøvet at have den stående i stuen så Chewie bare kunne gå ind i den, men udover at de ofte lejede inde i den, så fik han den ide at det skulle være hans tisse sted når han var alene eller hvis der var et enkelt uheld. Så nu stinker hele tasken, og jeg arbejder på at få lugten væk og har selvfølgelig derfor været nød til at fjerne tasken.
    Det skal lige siges at han jo er derinde sammen med vores anden hund Mischa, og de har altid tyggeben - men han hyler konstant.
    Lige da fik ham hjem og vi trænede alene hjemmetræning, hylede han også så snart man forlod ham - det gør han heldigvis ikke mere.
    Så vi er lige med på en lytter om gode råd.


  • #5   27. feb 2008 Jamie har bare lært. at når jeg siger han skal gå ind i kassen/tasken, så er det fordi han skal med ;o) Og så bliver han ellevild ;o)

    Min gamle havde samme forhold til transportkasser/tasker...

    jeg ved ikke helt opskriften...

    Men der gik dog et godt sykke tid før Jamie blev helt fortrolig med den...i starten stod den der bare og han var ligeglad med den.

    Lod den stå åben på gulvet... Når jeg så (som jeg nogen gange gør) gemmer godbidder rundt om i hytten, så gemte jeg også i kassen.

    så begyndte han selv at gå derind og sove nogen gange...

    så tog jeg ham med i den på kortere ture... ind til naboen f.eks.
    da jeg så begyndte på lidt længere ture, så sørgede jeg for at jeg sad ved siden af og at den var åben... hvis han ville ud, så lagde jeg bare en godbid under tæppet, som han så skulle finde...

    og nu hopper han selv ind og lågen er lukket


  • #7   28. feb 2008 tusinde tak for hjælpene jeg vil straks gå stile og roligt i gang og håbe på hun hurtigt lære den da jeg skal til vilhelmsborg den 16 og der skal hun være der i.

    Hilsen Annette


  • #8   28. feb 2008 Husk - hvis du lukker kassen og hunden hyler, så vent til der er en pause med hyleriet før du lukker den op - ellers forbinder hunden sin egen hylen med det resultat, at den bliver lukket ud....

  • #9   28. feb 2008 yes det skal jeg nok huske

Kommentér på:
hyler i transport kasse

Annonce