{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Blot et lille foderråd {{forumTopicSubject}}

Nu må I endelig ikke tage dette negativt, derfor får i lige min begrundelse.
Chunta har været syg nu nogle dage og det har vist sig at han har fået noget som kaldes akut pantiaitis, det er betændelse i bugspytkirtlen.
Dyrlægen kan i vores tilfælde ikke komme med en begrundelse for hvorfor vore "lille" vaps er blevet så syg af det her, i de fleste tilfælde skyldes det fejlfodring, men Chunta lever kun af Royal Canin Giant dog fra dyrlægen (nogle gange lidt ris og torskerogn) samt godbider kaldet trainers snacks, og netop denne diæt burde være god nok.

Grunden til at jeg skriver nu er ikke for at svine nogen til, men blot et råd da jeg har været i gennem det og er igennem det med min vaps (ved stadig ikke om han klarer den og/eller om han får mén).
Kære hundeejer, vil i ikke være søde ikke at give jeres hunde menneske mad med fedt i? vores vapser kan ikke tåle det og fuck en smerte man står med når man står med en dødsyg hund.
Ønsker virkelig ikke nogen andre skal gå igennem det jeg gør i øjeblikket...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blot et lille foderråd
  • #1   27. feb 2008 Det hedder pankreatitis ikke pantiaitis smiley

• #2   27. feb 2008 Mine hunde får altid rester sammen med deres egen mad - og de kan fint fint tåle det.... så det er jo ikke alle hunde der blir syge af det.... :o))
    På nær min gamle hund der var på konstant diæt. :o/

• #3   27. feb 2008 hvor jeg føler med jer , det er bestemt ikke en rar situation at stå i .
    Og jeg kan berolige me at her fåe hundene bestemt ikke mad der er beregnet til mennesker...

• #4   27. feb 2008 Hvad mener du med menneskemad. Er det rester fra aftensmaden eller hvad?

• #5   27. feb 2008 her står den på eukanuba som foder... eukanuba hvalpekiks til træning...
    lakseolie, kogt kylling, ris og torskerogn får han engang imellem. Selvfølgelig ikk på en gang hehe...

min gamle hund var hjertepatient... så jo jeg har skam lært det med maden.

• #6   27. feb 2008 Hov først undskyld stavemåden (det var en brøler herfra)
    Ja med menneske mad tænker jeg på rester som sovs, og lign med meget fedt i smiley

• #7   27. feb 2008 Jamen hvordan overlevede hunde i gamle dage, da de stort set kun blev fodret med rester fra middagsmaden?
    Mennesker kan også få pankreatitis uden nogen tilsynledne grund. Sådan er det også med hunde. Ikke alle kan tåle alle madgruppe.

Det her er ikke ment som sur opstød, bare min mening.

• #8   27. feb 2008 Heidi-pitt, jeg vil aldrig turde løbe risikoen hvis jeg engang får en ny vaps med menneskemad. Chunta har ikke fået rester og er alligevel blevet syg og som jeg hører det er det vist ikke sjældent dyrlægerne ser denne sygdom.
    Syntes bare det er hårdt og min tråd skyldes at jeg godt viste at rester ikke var sundt for hunden men jeg var ikke klar over hvor slemt det faktisk kunne gå!
    Der er jo nogen som i bedste mening forkæler hunden med resterne, men hvad hjælper det at forkæle en hund hvis man risikerer den bliver syg?

• #9   27. feb 2008 Min hund får kun skåne kost hvis hun skal have andet end sine hundepiller ellers får hun kun sin egen mad med lakseolie. Min mors gamle Rottweiler fik alt af rester og det endte med 16 kilo for meget vægt, gigt og til sidst en hjerneblødning som han måtte aflives på akut. Så jo jeg gir aldrig menneskermad, at overfoder ens hunde med fedt, billigt hundemad fra Netto ovs. Det er synd for hundene at de bliver syge eller overvægtige af forkert mad.

• #10   27. feb 2008 Lars og Heidi : Tak for advarslen.. Det er dejligt når man ikke behøver gentage andres fejl..
    Vores hunde får nu også kun hundemad..

• #11   27. feb 2008 Lars og Heidi A -
    Det gør mig ondt med jeres hund, håber den kommer godt igennem det...

Men jeg bliver altså nød til lige at stille et måske lidt dumt spørgsmål... Hvis jeres hund kun får sit eget foder og lidt ris i ny og næ og dermed ingen fed menneskemad, hvorfor er det så I advare om at give hunde menneskemad, så kan det jo ikke rigtig være det den er blevet syg af?? Jeg ved ikke om der er noget jeg har misforstået eller hvad?

• #13   27. feb 2008 Anne T, der er bestemt ikke noget du har misforstået.
    Der er en eller anden mærkelig grund til at chunta har fået sygdommen (dyrlægen mistænker en virus) men Dyrlægen påpegede overfor os i går (gennemgik slavisk alt han havde fået at spise den sidste uge) at det er noget man i 99.9 % af tilfældende ser hos overvægtige hunde som lever af rester eller billig hundemad fuld af fedt!

Derfor tænke jeg, hvis man kan undgå ens hun bliver syg ved viden så vil jeg gerne prøve at hjælpe nogen så de ikke skal igennem den oplevelse vi har lige nu!

• #14   27. feb 2008 Pia netop det med sovsen er problemet. Der er folk som tænker uha kartofler er for tørre lad os øse sovs i.

Min biologiske far har en gravhund som lever af rester med masser af sovs og den stakkels hund er så tyk at den skal bakke nedaf kantstenene. sådanne hunde er i højrisikofasen

Det er skønt at høre hvor få der bruger sovs og andre fedt rige ting i hundens mad, bare skræmmende at tænke på hvor galt det kan gå, hvis nu man gør det i en god mening.

• #15   27. feb 2008 Lars og Heidi A -
    Ah, ja så gav det lidt mere mening :o)

• #17   27. feb 2008 Jeg siger i alfald mange tak for advarslen, Maggie er til den mager side og ikke for glad for tørfoder så hun har ind imellm fået fed meneske mad. DET ER HERMED SLUT. TAK

• #18   27. feb 2008 Mona når chunta virker tynd giver jeg lidt ekstra ris i hans mad (kun ris blødt op med vand) og så er det som om han tager lidt lettere på, hvorfor ved jeg ikke. men det er kun i små mængder og dyrlægen siger at ris er sundt nok.

• #19   27. feb 2008 Tak Lars og Heidi, det vil jeg prøve, har nu fundet en god rytme så hun holder vægten, 3-4 måneder med barf, 2-3 måneder med tørfoder hvor der kommer lidt elstra oven i, og sådan frem og tilbage hele tiden, så går det, det meste af det tørfoder hun spiser er som håndfulde godbider når vi er ude, der kan godt ryge en hl del ned på sådan en tur. Men jg vil da huske og give hende ris over, se om det hjælper

Kommentér på:
Blot et lille foderråd

Annonce