Blot et lille foderråd {{forumTopicSubject}}
Nu må I endelig ikke tage dette negativt, derfor får i lige min begrundelse.
Chunta har været syg nu nogle dage og det har vist sig at han har fået noget som kaldes akut pantiaitis, det er betændelse i bugspytkirtlen.
Dyrlægen kan i vores tilfælde ikke komme med en begrundelse for hvorfor vore "lille" vaps er blevet så syg af det her, i de fleste tilfælde skyldes det fejlfodring, men Chunta lever kun af Royal Canin Giant dog fra dyrlægen (nogle gange lidt ris og torskerogn) samt godbider kaldet trainers snacks, og netop denne diæt burde være god nok.
Grunden til at jeg skriver nu er ikke for at svine nogen til, men blot et råd da jeg har været i gennem det og er igennem det med min vaps (ved stadig ikke om han klarer den og/eller om han får mén).
Kære hundeejer, vil i ikke være søde ikke at give jeres hunde menneske mad med fedt i? vores vapser kan ikke tåle det og fuck en smerte man står med når man står med en dødsyg hund.
Ønsker virkelig ikke nogen andre skal gå igennem det jeg gør i øjeblikket...
dec 2007
Følger: 3 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 99
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 439
På nær min gamle hund der var på konstant diæt. :o/
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 3.260
Og jeg kan berolige me at her fåe hundene bestemt ikke mad der er beregnet til mennesker...
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.035
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 72 Hunde: 3 Emner: 356 Svar: 4.433
lakseolie, kogt kylling, ris og torskerogn får han engang imellem. Selvfølgelig ikk på en gang hehe...
min gamle hund var hjertepatient... så jo jeg har skam lært det med maden.
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.655
Ja med menneske mad tænker jeg på rester som sovs, og lign med meget fedt i
dec 2007
Følger: 3 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 99
Mennesker kan også få pankreatitis uden nogen tilsynledne grund. Sådan er det også med hunde. Ikke alle kan tåle alle madgruppe.
Det her er ikke ment som sur opstød, bare min mening.
okt 2006
Syntes bare det er hårdt og min tråd skyldes at jeg godt viste at rester ikke var sundt for hunden men jeg var ikke klar over hvor slemt det faktisk kunne gå!
Der er jo nogen som i bedste mening forkæler hunden med resterne, men hvad hjælper det at forkæle en hund hvis man risikerer den bliver syg?
feb 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 190 Svar: 1.894
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Vores hunde får nu også kun hundemad..
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.529
Det gør mig ondt med jeres hund, håber den kommer godt igennem det...
Men jeg bliver altså nød til lige at stille et måske lidt dumt spørgsmål... Hvis jeres hund kun får sit eget foder og lidt ris i ny og næ og dermed ingen fed menneskemad, hvorfor er det så I advare om at give hunde menneskemad, så kan det jo ikke rigtig være det den er blevet syg af?? Jeg ved ikke om der er noget jeg har misforstået eller hvad?
okt 2006
Der er en eller anden mærkelig grund til at chunta har fået sygdommen (dyrlægen mistænker en virus) men Dyrlægen påpegede overfor os i går (gennemgik slavisk alt han havde fået at spise den sidste uge) at det er noget man i 99.9 % af tilfældende ser hos overvægtige hunde som lever af rester eller billig hundemad fuld af fedt!
Derfor tænke jeg, hvis man kan undgå ens hun bliver syg ved viden så vil jeg gerne prøve at hjælpe nogen så de ikke skal igennem den oplevelse vi har lige nu!
okt 2006
Min biologiske far har en gravhund som lever af rester med masser af sovs og den stakkels hund er så tyk at den skal bakke nedaf kantstenene. sådanne hunde er i højrisikofasen
Det er skønt at høre hvor få der bruger sovs og andre fedt rige ting i hundens mad, bare skræmmende at tænke på hvor galt det kan gå, hvis nu man gør det i en god mening.
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.529
Ah, ja så gav det lidt mere mening :o)
feb 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 368
okt 2006
feb 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 368
Blot et lille foderråd