1.116 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Stakkels lille Sally Stakkels lille Sally

Ja jeg skiftede foder for ca. 10 dage siden til lille Sally. Samme nat fik hun nærmest et kolik lignende anfald med seriøs kvalme og der af besværet vejrtrækning, seriøs rumlemave og tydelig smerter og uro. Efter en tur i haven hvor jeg egentlig var på vej i tøj til at køre mod en dyrlæge (jep så nervøs blev jeg) fik hun kastet mavens indhold op inkl. foder fra flere timer siden og nyindtaget græs. Og der kom ro på hende igen. Og hun kunne besværet falde til ro og sove videre på maven af mig.
Jeg tolkede det som om det hurtige foderskifte kunne være årsag. Men forsatte hende på foderet, som egentlig har fungere fint. Super lidt afføring, fast og pæn og stor mad lyst.

Det skete så igen i nat. Ingen fysisk aktivitet igang sætter det, det kommer ud af det blå efter vi er gået til nat. Men rumlemave og kvalme så vi andre vækkes af det. Uro - en hund der ikke viger en cm. Fra min hals. Vender og drejer sig. Ud i haven og kast op og få noget at drikke og så falder hun til ro igen, dog med lidt forsat hikke.

Jeg sidder nu og holder lidt øje med hende inden vi går til ro igen om lidt, og tænker det er slut med det foder. Spørgsmålet er nu blot om jeg bør skifte hende over på det gamle igen langsomt eller som det er fra i morgen 100% bum.

Hvad havde i gjort i den situation?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stakkels lille Sally
  • #2   18. sep 2021 Jeg ville gå over på det gamle, og så bruge det nye som træningsgodbidder

• #4   18. sep 2021 Det nye ryger enten af helvedes til eller i hønsene. Det handler om 800 gram. Det gider jeg ikke gemme på hvis hunden ikke kører godt på det.
    Med mindre det skal bruges til en blid overgang.
    Hun plejer at kunne skifte mellem mærker uden problemer.
    Men af princip har vi altid en lille rest af deres gamle foder tilbage. Til netop nu hvis det nye ikke fungerer. Det er jeg da glad for lige i dag.

• #5   18. sep 2021 Hunden træner i øvrigt bedre på ros end på tørfoder. Det betragtes som en fornærmelse at komme med den slags godbidder. Så det er enten eller. Ellers melder hunden sig ud af legen smiley

• #6   18. sep 2021 Og som Update - hun var det fint til morgen. Helt normal fin mave og afføring. Glad og vims med halen.
    Det er vist kun mig der synes jeg burde have sovet mere og bedre smiley

• #7   18. sep 2021 Skrighunden - Fordi jeg er nærig sønderjyde smiley

Ej, jeg tænker at der er forskel på om den får det som en fuldportion og om den får det som godbidder engang imellem smiley

• #8   18. sep 2021 Frk. Jensen - jeg kan godt følge dig. Er det de store poser så er det også hammer øv at smide en masse ud. Sådan har jeg det selv også. Westjyde smiley
    Jeg køber dog de mindste poser til Sally fordi hun har foder til meget længe i selv en 2 kg. Og så kan man netop skifte lidt mellem mærker, hvilket jeg jo normalt vil foretrække for at give noget forskelligt.
    Men ja nu skal jeg da lige finde ud af hvad vi gør med foder til hende.. om hun skal have det gamle en længere periode mere…

• #9   18. sep 2021 Jeg har aldrig forstået det med at skifte langsomt over til nyt foder, hvis man ikke har en hund med sart mave, med mindre man skifter grundbestanddelen (fra kornfrit til foder med korn, eller omvendt).

Jeg håber det bare er foderet, der er synderen smiley

• #10   18. sep 2021 A - Tak. Ja vi skifter typisk til et foder med ny proteinkilde. Tun, hvid fisk, lam, hest, vildsvin osv. Der kan selvsagt også være forskel på grøntdelen - f.eks. Om det primært kommer fra kartoffel, sødkartoffel, bønner osv. netop for at undgå ensidig fodring.
    Sally spiser kornfrit. I hvert fald pt smiley

• #11   18. sep 2021 Her skifter vi også brat. Prøvede i starten at skifte blidt, men kræene sorterede bare, og det nye smagte altid bedre end det gamle smiley

• #12   18. sep 2021 Det lyder vildt det er foderet - men jeg havde ikke givet det mere chance. Brat skifte retur til det gamle og det nye foder havde jeg smidt af nede hos de hjemløse eller foræret væk på anden måde.

• #13   18. sep 2021 Ziva - det ved jeg jo ret beset heller ikke om det er. Men to nætter på 10 dage lige efter et foderskifte. Det lugter i hvert fald så meget at jeg stopper brugen. Og kommer der flere nætter så kan jeg jo sige det ikke var det. Og tage den derfra.

• #14   18. sep 2021 Nej - jeg havde også bare droppet det og været på den sikre side.

Håber det går helt væk nu

Kommentér på:
Stakkels lille Sally

Annonce