Hvis hunde kunne tale... {{forumTopicSubject}}
Sidder lidt og funderer mens vapsen sover foran brændeovnen.
Rocky alene hjemme = madras bidt i stykker. Sko gnavet, alt flået ned fra hylder, tøj "stjålet" fra vasketøjskurven osv, osv. Jeg er sikker på, at mange andre også kender situationen. Bevægelsesrummet var et stort værelse + tilknyttet bryggerset - så det var absolut ikke, fordi han manglede plads.
Bare væk i 10 min var nok til, at ALT skulle være ryddet, så der ikke var andet at få fat i end hans aktivitetslegetøj, tyggeben osv. Det var næsten som at flytte, hvergang vi skulle forlade huset uden ham.
Her i juleferien kom jeg til at tænke på, at når vi er hjemme, ligger han altid foran terrassedøren, hvor han har det STORE overblik over gårdspladsen.
Når han var alene hjemme havde han 2 vinduer, hvor han skulle stå i datterens seng for at få BEGRÆNSET overblik.
Hmmmmm, måske han har brug for at kunne vogte større område tænkte hundemoderen !! Men tør vi. Tænk hvis han tager sofa, gnaver i bordben, ledninger, lamper......
Okay - næste indkøbstur foregik uden hund, der havde fået stuen "tillagt" i ca. ½ time. Intet rørt.
Næste tur uden hund med stuen tillagt - ca 1 time. Intet rørt (jubiiiii)
Jævnligt i juleferien tillagt stuen i kortere tid - sikke en succes.
Første arbejdsdag og en HEL alene-hjemme-dag med stuen tillagt (6 timer). Hundemor duede ikke på arbejde med nerver uden på trøjen og rystende knæ, da hun låste døren op, men YES... en glad og tilfreds hund og INTET ødelagt !!
2. arbejdsdag - "stjålet" en pose kartofler (de har nok været ski.. sjove at trille rundt med) - men INTET ødelagt.
Hvorfor hulen har jeg ikke tænkt på det noget før !!SELVFØLGELIG har han brug for at vogte hele huset. Hvor frustrerende at kunne høre noget, og så ikke kunne se, hvad det var !! Og ikke mindst passe på !!
Tænk hvor meget, der kunne have været sparet. Hvor meget frustration for hund og os, der kunne have været undgået - hvis bare hunde kunne TALE
Nu håber vi bare, det fortsætter i denne super stil fra vapsen.
Bare sådan lidt tanker......
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 2.041
Dejligt at i fik løst problemet
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Håber så sandelig at succes'en fortsætter. Det er der jo meget der tyder på.
sep 2006
Følger: 64 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 329 Svar: 5.383
sep 2006
Følger: 64 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 329 Svar: 5.383
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 139
Men jeg tror på, det virker.... Vi er ihvertald superglade, og alt smitter jo af på både hund og mennesker
mar 2006
Følger: 76 Følgere: 73 Hunde: 13 Emner: 304 Svar: 1.922
Men lukker vi ham i kun 2 værelser, så er der intet.
jun 2007
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
Fortsat held og lykke med succéen Jette ;O)
jun 2007
Hvis hunde kunne tale...