{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Løs hund uden kontrol {{forumTopicSubject}}

Herhjemme ved os er der en mand som hver aften går en tur med sin hund uden at hun er i snor. Han har bare ingen kontrol over hende, så hun er over det hele.

Heldigvis er hun ikke aggressiv eller noget overfor fremmede, men jeg fatter ikke at han tør gå med hende uden snor. Har set hende flere gange tonse over en meget befærdet vej, med ham løbende efter hende.

Plus at hun bare løber hen til alle hunde hun ser, og en dag skal det jo nok ende galt. Han kan jo ikke styre om hun kommer til at løbe hen til en aggressiv hund smiley

Hver gang (og det er efterhånden mange) hun løber hen til mig og Nando tager jeg fat i hende og afleverer hende til manden med en bemærkning om han ikke nok vil tage hende i snor ofg ligelidt hjælper det *suk*

Forleden dag måtte jeg signalere en bil til at stoppe da de ellers ville have kørt hende over og de kørte altså alligevel med 60 km/t.

Jeg er bare så bekymret for at der skal ske noget med hende en dag, for hun er virkeligt den skønneste hund med det dejligeste åbne sind overfor fremmede. Ejeren har desværre bare ikke kontrol over hende...

Kan jeg gøre mere end hvad jeg gør nu? Altså at gøre ham opmærksom på hvad jeg mener hver gang vi mødes? (Han ser efterhånden også mægtig træt ud når vi mødes *gg*)

Knus cemile

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs hund uden kontrol
  • #1   25. sep 2007 Du kan gøre ham opmærksom på at hunde af en vis størrelse (hvis den altså er det) skal føres i bånd efter kl.1800 i større byer..(mener det er kl 18 /efter solnedgang) i flg. hundeloven. Dvs det er ulovligt det han gør. Desuden skal en løs hund i flg. hundeloven være under kontrol af besidder hvis den færdes løs.

• #2   25. sep 2007 Ydermere er det ejer som skal betale de skader hunden forvolder !
    Dvs ud over at han risikere at få kørt hunden ihjel, så skal han også slippe for eventueller buler og smadrede lygter.. !
    Ind i mellem virker det at argumentere på folks pengepung !

• #3   25. sep 2007 Det vil jeg klart gøre næste gang jeg møder ham smiley Tak for de gode argumenter...

• #4   25. sep 2007 Jeg tror desværre ikke du kan gøre noget som helst,han er nok ligeglsd med hvad du siger og betragter dig nok bare som en emsig b.....

• #5   26. sep 2007 Julie: ja, det tror jeg også... Men det er sgu synd at han er sådan en klaphat mht til sin hunds sikkerhed...

Men jeg må jo forsøge at snakke ham til fornuft.. han kan vel for he***** se at det ikke går at have sin hund rendende ude på en stor vej...

• #6   26. sep 2007 Du kunne måske fortælle ham, hvor i jeres område, han har mulighed for at gå til lydighedstræning med hunden

• #7   26. sep 2007 han er da en idiot...
    Men man må da håbe at han lærer sin lektie den dag hans hund ligger splattet udover vejen, eller bliver skambidt af en aggressiv hund...

Bare synd at hunden skal ha' sådan en inkompetent ejer, for den betaler prisen....

• #8   26. sep 2007 Som Moster siger, så hjælper det som reglel at appllere til folks pengepung, kolde kontanter er noget de fleste forstår, så du må gøre det klart for ham at det kan blive en dyr omgang hvis hans hund forvolder et trafikuheld eller selv bliver bidt fordi den løber over til en mindre flink hund i snor.

• #9   26. sep 2007 Det "morsomme" er at manden allerede går til lydighedstræning med hunden, og at det tilsyneladende går rigtig godt. Alligevel så har han ingen styr på hende på gåturene... Men det kan jo også være at det er konen der går til træning med hunden smiley Og at han så bare lufter...

Menjeg vil da klart lade en bemærkning falde om økonomien i det her og så ellers bare at jeg ikke er tryg ved det.

Manden er skam flink nok når vi mødes. Lader hundene mødes osv, men på den anden side har han jo heller intet valg. Hunden løber jo gerne tværs over vejen for at komme over til os smiley

Kommentér på:
Løs hund uden kontrol

Annonce