{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

løs hund uden halsbånd.. {{forumTopicSubject}}

I dag da tøzerne og jeg var godt på vej ud på vores daglige lange gåtur blev vi mødt af en løs schæfertæve uden halsbånd.
Både jeg og Clara fortalte den pænt at den var uønsket på vores gåtur7som del af vores flok. Men den fattede nada og fulgte os...for at undgå en konflikt ml Clara og den anden tæve vendte jeg on og gik hjem. Den uønskede dame fulgte os pænt hele vejen hjem, men luntede da videre og efter 5 min. ophold i vores hjem kunne jeg og tøzerne atter begive os ud på vores daglige vandretur. Dog med en halv times forsinkelse.
Nu havde jeg både ondt af hunden, der jo tilsyneladende ikke kunne finde hjem. Men samtidig var jeg også irreteret for hunden havde jo intet halsbånd på, så jeg kunne intet gøre for at hjælpe den...Hvorfor passer folk ikke bedre på deres dyr?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løs hund uden halsbånd..
  • #1   19. jan 2006 i sådan et tilfælde bør du lige ringe til det lokale politi. Ejeren kan have efterlyst den. Halsbåndet KAN være faldet af, eller lign.
    Det er så ubehageligt hvis ens hund løber hjemmefra.
    Politiet kan så kontakte ejeren hvis den er efterlyst.

Håber den har fundet hjem igen.

• #2   19. jan 2006 Maria & Lars> ja det håber jeg også. Jeg bor i Glostrup politi kreds og de er komplet ligeglade. Så til dels pga det og tildels pga af vejret og våde sko/poter valgte jeg at undlade at gå indenfor for at ringe. Jeg ventede i stedet i have med vovserne til hunden var forduftet. Et eller andet sted er det heller ikke mit ansvar at andre folk ikke passer ordentligt på deres dyr...jeg ved det lyder hårdt/egoistisk´, men sådan blev udfaldet nu i dag.

• #3   19. jan 2006 Det er ærgeligt at folk ikke kan passe på deres hunde, og jeg har førhen bandet og svovlet når jeg fandt hunde især uden halsbånd. MEN, efter alt det der skete for Birthe og Sjuss, så jeg det jo også lidt fra den anden side, og uheld kan ske også selvom man passer på og elsker sin hund overalt på jorden.

Jeg får nok på puklen nu, men jeg ville altså været gået ind med mine egne hunde og derefter taget den herreløse hund og kørt den til dyrlægen så de kunne prøve at scanne, hvis den nu var chippet.
    Nu ved jeg jo så ikke om du, Susanne, havde mulighed for det, men siger det bare, fordi jeg selv har stået i den situation en hel del gange.

Jeg ville blive meget ked af det, hvis mine hunde var sluppet væk selvom jeg passer på, og så folk bare lod dem rende rundt for sig selv, fordi de ikke havde halsbånd på.

Men jeg håber da at den har fundet hjem igen.

• #4   19. jan 2006 Jeg ville klart tage til dyrlægen end at ringe til politiet - har SÅ dårlige erfaringer med det, de er for det meste fløjtende ligeglade. Og inden de får fat i Falck, hvis de gider det, så er hunden væk igen, hvis man ikke har mulighed for at tage den ind. Jeg har også prøvet at ringe til Falck og fået den besked, at de ikke kunne køre ud og hente herreløse hunde...så står man der.

Hvis hunden ikke er scannet, tager dyrlægen den jo derfra og sørger for at politi/Falck bliver kontaktet..og så ved man at der sker noget.

• #5   19. jan 2006 ja, jeg har ofte tidligere taget bortløbne hunde ind indtil politiet fik taget sig sammen til at gøre noget/fremlyse hod dyrenes beskyttelse osv. Men i dag havde jeg bare ikke lige muligheden. Begge mine hunde har dårlige erfaringer med schæfere, der ikke helt forstår hundesprog. Så at tage tæven med indenfor i deres hjem var udelukket (her må jeg sætte mine egne hundes velbefindende øverst). Jeg har helle ikke bil, så muligheden for at køre til dyrlægen eller politiet med hunden var desværre heller ikke en mulighed. Grunden til at jeg bliver irreteret er jo selvfølgelig også tildels at jeg ikke rigtig kunne gøre så meget for at hjælpe hunden.
    Her omkring bor så mange der bare lukker deres hunde ud i haverne og i dag havde jeg bare ikke lige tiden / overskudet til at påtage mig ansvaret for uansvarlige hundeejeres handling...

• #6   19. jan 2006 Det var da uheldigt du ikk havde mulighed for at hjælpe den..... smiley Men det er jo forståeligt nok du ikke kunne ta den med ind. Men det behøves jo ikke lige være en ansvarlig hundeejer.... det kan jo ligesåvel være en der prøver at træne sin hund i IKKE at løbe væk, det kan også være en der er stukket af fra en have, eller måske har den revet sig løs fra halsbåndet/snoren....

Bare en tanke smiley

• #7   19. jan 2006 Christine G> ja - den KUNNE have tabt halsbåndet. Men så er halsbåndet bare ikke godt nok....Hvis den går i haven skal/bør den også bære hundetegn..

• #8   19. jan 2006 Nej okay, hvis du ikke har bil og der er et stykke til dyrlægen så er det lidt svært. Så kunne du jo ikke gøre så meget andet end du gjorde...men klart det sidder i en, og man kan jo heller ikke lade være med at tænke på hunden om den er kommet hjem eller om den stadig render rundt på vejene...men du kunne jo ikke rigtig gøre så meget andet Susanne.

Og tro mig, som jeg også skrev, har selv monster dårlige erfaringer med politi og falck, så derfor gider jeg slet ikke kontakte dem mere hvis jeg finder en hund der ikke har halsbånd på.

Da jeg boede i en anden by lyver jeg ikke, jeg fandt en hund hver uge...og gerne de samme, så jeg vidste jo efterhånden hvor de boede og kunne aflevere dem der. Og nogle af de mennesker der ejede de hunde, skulle aldrig have haft hund. Nogle af dem opdagede aldrig at deres hund var væk og var overraskede da jeg kom traskende godt gal i skralden. Og de dårlige undskyldninger de kom med, jeg var ved at kaste op. En dag går det galt og så bliver hunden kørt over, og det er det jeg synes der er så forfærdeligt, at hunden skal lade med livet pga nogle stupide fjolser. Uhh bliver bare så sur.

• #9   19. jan 2006 Jeg ville klart have taget den med hjem og kontaktet både dyrelæge og politi. Man ved jo aldrig hvorfor den bare render der. Og den var uden tvivl blevet hos mig til jeg havde fundet ejer eller nyt hjem. Og havde jeg ikke haft mulighed for at have den havde jeg afleveret den på et internat. Havde jeg ladet den løbe ville jeg ikke kunne sove om natten.

• #10   19. jan 2006 Annette J> nej det er trælst at politiet ikke tager deres pligt mere alvorligt..

Janni> ja, har er vi jo så forskellige. Men mine egne hunde er som nævnt vigtigere end andres. Jeg skrev det måske ikke tydeligt nok i mit tidligere indlæg, men det var meget tæt på en alvorlig konflikt ml. Clara og schæfertæven. Den fulgte os. Både Clara og jeg bad den smutte. På et tidspkt svarede den igen igen og bed efter Clara. En sådan hund skal ikke indenfor I Claras trygge hule....

• #11   19. jan 2006 Susanne... nej det er rigtigt, men et halsbånd skal jo heller ikke sidde så stramt at den kan blive kvalt fordi den sidder fast i f.eks en gren eller noget.... den skal da kunne komme ud af det, skal den ikk??? eller er det bare mig der er helt gal på den??? (ved nogen det) har ihvertfald hørt det med katte, men er lidt i tvivl med hunde...

• #12   19. jan 2006 Jegkan godt forstå dig, men jeg tror bare jeg ville lukke den ud på badeværelset eller noget. Jeg kan ikke holde ud til at tænke på, at nogen måske ville lade min vuffer gå hvis han var blevet væk...

• #13   19. jan 2006 Janni> nææ, det er da også en forfærdelig tanke...jeg vurderede bare som jeg gjorde i den pågældende situation..nu vil jeg smutte under dynen med en bog

• #14   19. jan 2006 Som sagt ... jeg kan godt forstå dig, du skal ikke have det dårligt, den er sikkert hjemme igen smiley Sov godt

• #15   19. jan 2006 Hvis hunden er øretatoveret - selv om halsbåndet mangler - kan man finde frem til ejermanden.

jeg har ikke tit men et par gange samlet hunde op - sat dem i løbegård - kontaktet politiet, de er så kommet eller også har de kontaktet ejeren / eller hundpension, som er kommet og hentet dyret.

Det er jo forfærdelig at en hund løber hjemmefra - og den kan møde mange mennesker på sin vej, uden at de gør noget.

Vi mennesker har sq et ansvar, både over for os selv og andre, men de fleste er ligeglade.

Kommentér på:
løs hund uden halsbånd..

Annonce