løs hund uden halsbånd.. {{forumTopicSubject}}
I dag da tøzerne og jeg var godt på vej ud på vores daglige lange gåtur blev vi mødt af en løs schæfertæve uden halsbånd.
Både jeg og Clara fortalte den pænt at den var uønsket på vores gåtur7som del af vores flok. Men den fattede nada og fulgte os...for at undgå en konflikt ml Clara og den anden tæve vendte jeg on og gik hjem. Den uønskede dame fulgte os pænt hele vejen hjem, men luntede da videre og efter 5 min. ophold i vores hjem kunne jeg og tøzerne atter begive os ud på vores daglige vandretur. Dog med en halv times forsinkelse.
Nu havde jeg både ondt af hunden, der jo tilsyneladende ikke kunne finde hjem. Men samtidig var jeg også irreteret for hunden havde jo intet halsbånd på, så jeg kunne intet gøre for at hjælpe den...Hvorfor passer folk ikke bedre på deres dyr?
nov 2004
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 48
Det er så ubehageligt hvis ens hund løber hjemmefra.
Politiet kan så kontakte ejeren hvis den er efterlyst.
Håber den har fundet hjem igen.
okt 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 830
jan 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.493
Jeg får nok på puklen nu, men jeg ville altså været gået ind med mine egne hunde og derefter taget den herreløse hund og kørt den til dyrlægen så de kunne prøve at scanne, hvis den nu var chippet.
Nu ved jeg jo så ikke om du, Susanne, havde mulighed for det, men siger det bare, fordi jeg selv har stået i den situation en hel del gange.
Jeg ville blive meget ked af det, hvis mine hunde var sluppet væk selvom jeg passer på, og så folk bare lod dem rende rundt for sig selv, fordi de ikke havde halsbånd på.
Men jeg håber da at den har fundet hjem igen.
jan 2006
Hvis hunden ikke er scannet, tager dyrlægen den jo derfra og sørger for at politi/Falck bliver kontaktet..og så ved man at der sker noget.
okt 2005
Her omkring bor så mange der bare lukker deres hunde ud i haverne og i dag havde jeg bare ikke lige tiden / overskudet til at påtage mig ansvaret for uansvarlige hundeejeres handling...
nov 2005
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 96 Svar: 2.118
Bare en tanke
okt 2005
jan 2006
Og tro mig, som jeg også skrev, har selv monster dårlige erfaringer med politi og falck, så derfor gider jeg slet ikke kontakte dem mere hvis jeg finder en hund der ikke har halsbånd på.
Da jeg boede i en anden by lyver jeg ikke, jeg fandt en hund hver uge...og gerne de samme, så jeg vidste jo efterhånden hvor de boede og kunne aflevere dem der. Og nogle af de mennesker der ejede de hunde, skulle aldrig have haft hund. Nogle af dem opdagede aldrig at deres hund var væk og var overraskede da jeg kom traskende godt gal i skralden. Og de dårlige undskyldninger de kom med, jeg var ved at kaste op. En dag går det galt og så bliver hunden kørt over, og det er det jeg synes der er så forfærdeligt, at hunden skal lade med livet pga nogle stupide fjolser. Uhh bliver bare så sur.
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 83 Svar: 1.405
okt 2005
Janni> ja, har er vi jo så forskellige. Men mine egne hunde er som nævnt vigtigere end andres. Jeg skrev det måske ikke tydeligt nok i mit tidligere indlæg, men det var meget tæt på en alvorlig konflikt ml. Clara og schæfertæven. Den fulgte os. Både Clara og jeg bad den smutte. På et tidspkt svarede den igen igen og bed efter Clara. En sådan hund skal ikke indenfor I Claras trygge hule....
nov 2005
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 96 Svar: 2.118
jan 2006
okt 2005
jan 2006
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
jeg har ikke tit men et par gange samlet hunde op - sat dem i løbegård - kontaktet politiet, de er så kommet eller også har de kontaktet ejeren / eller hundpension, som er kommet og hentet dyret.
Det er jo forfærdelig at en hund løber hjemmefra - og den kan møde mange mennesker på sin vej, uden at de gør noget.
Vi mennesker har sq et ansvar, både over for os selv og andre, men de fleste er ligeglade.
løs hund uden halsbånd..