824 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Maven - bør man være bekymret? Maven - bør man være bekymret?

Her til morgen åd Umi en masse græs på turen. Da vi kommer hjem begynder hun at strække sig og sætte sig lidt ned. Efterfølgende kaster hun noget af det græs op, hun har spist. Hun lavede en fin pølle på turen.

Jeg tænker, at det måske bare er kvalme/ondt i maven eller fordi hun ikke rigtig fik mad efter 17-tiden i går. Men synes også jeg har hørt det kan være noget seriøst hvis de bukker sig/strækker sig, og nu er jeg da i tvivl om jeg burde sætte det hele i gang og ringe til vagtdyrlægen, for hun er jo trods alt en hund, der engang imellem får succes med at æde ting på gåturen.

Hvad ville I gøre? Er jeg en totalt pjevset hundemor? Har virkelig brug for at blive beroliget her smiley Jeg har bare aldrig oplevet hun har strukket sig sådan før, ifb. med det.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maven - bør man være bekymret?
  • #1   15. aug 2021 Jeg tror jeg ville lave en gang skånekost og se hvordan det går imorgen.
    Thea døjer ofte med mavetarm betændelse og gør som Umi, når hun har ondt i maven. Men ofte kan vi nå at "rede" det, med en gang skånekost smiley

• #2   15. aug 2021 Ups - jeg har lige givet hende alm. morgenmad... men det viste i hvert fald at hun gerne vil små-træne, løbe lidt og have mad. Nu har hun lagt sig i solstrålen i sofaen. Så kan det være jeg lige laver lidt kylling og ris til hende senere smiley

• #3   15. aug 2021 Nå så lyder hun da til at være rimelig ok smiley

• #4   15. aug 2021 Ja men forsøren man er hurtig til at gå i paniktanker åbenbart.. og når jeg siger man, så mener jeg mig smiley smiley
    Ej det hjælper lidt at dele tankerne, nu er hun blevet nusset lidt og har lagt sig ude i entreen, og så tager jeg det lige med ro og ser om det ikke bare helt automatisk går over lige så stille.

• #5   15. aug 2021 Ja det kender vi vel alle sammen smiley

• #6   15. aug 2021 Øv, nu har hun lige kastet morgenmaden op smiley

• #7   15. aug 2021 Har du noget zoolac?

• #8   15. aug 2021 Ja, det kan være jeg skal prøve at give hende lidt af det?

• #9   15. aug 2021 Ja gør det smiley

• #10   15. aug 2021 Mine spiser oftes græs og kaster det op og så er det det. Den lille er fordi han æder pinde og alt muligt i haven. Den gamle er fordi han er i en fælde periode.

Så vil se tiden an.

• #11   15. aug 2021 Det er godt nok spøjst for hun har også kastet sin morgenmad op, og er sådan en smule ved siden af sig selv - men det er man jo selvfølgelig hvis man har ondt i maven og har kastet op - men tror jeg venter et par timer og giver hende lidt ris og kylling, forhåbentlig er det bare mavekneb smiley

• #13   15. aug 2021 Tak Isabelle - det ér altså bare rart at høre smiley
    Hun ligger og sover i "sin" lænestol nu, efter hun har været lidt rastløs smiley

profilbillede
  • #14   15. aug 2021 Så længe hendes almene tilstand er ok, tror jeg ikke dyrlægen vil se dig. Giv zoolac og skånekost og så se tiden an til i morgen. Hvis hun får det værre, altså bliver nedstemt, får feber, ikke vil drikke, lege osv. Så ville jeg lige give et kald, men ellers er det sikkert ovre i morgen
    God bedring til Umi smiley

P.s. Jeg tror ikke du er det mindste mere pylret end alle os andre. Nogle af os har bare efterhånden lidt for meget erfaring med opkast/dårlig mave, at vi kender vores hunde rimelig godt på området og ved hvor langt vi skal strække den.
    Jeg går stadig i fuldstændig panik, når der sker noget jeg ikke er vant til og Lucky bliver altså 9 år i december.

• #15   15. aug 2021 Tak Solvej smiley Jeg må lige gå og vurdere på hende løbende. Og ja, det er jo lige den dér med at stå i noget man ikke er vant til - jo ældre hun bliver, jo flere oplevelser har jeg at vurdere ud fra, og har en bedre fornemmelse.. men vi skal jo ligesom igennem de ting først smiley
    Det er utroligt hvor mange bekymringer der kan sættes igang med en dårlig/småsyg hund

• #16   15. aug 2021 Solvej, ja jeg kan også gå helt i spåner, når hundene ikke opføre sig som de plejer.

Thea har trukket lidt på højre bagben - og jeg tænkte med det samme PL, operation og om hendes forsikring dækker smiley
    Hun har heldigvis "bare" overbelastet en muskel smiley

Baby er jeg også enormt sart omkring, især i forhold til hans ryg.

Fordelen ved at være en "pylret" hundemor er, at vores hunde altid får den bedste behandling. Vi holder skarpt øje med vores hunde, og opdager hurtigt hvis de opføre sig anderledes smiley

• #17   15. aug 2021 Bedestiling er typisk et tegn på smerter i dne øvre bughule, ved en hund der virker sløj, kaster op og går i bedestiling flere gange, mistænker man typisk som dyrlæge pancreatitis - hvilket jeg bestemt ikke tænker er tilfældet her smiley Jeg ville tænke det en noget ømhed omkring selve mavesækken der også ligger fremme i bugen.. Som du selv siger, mavekneb.
    Skånekost i små portioner hyppigt og godt med væske, så er jeg sikker på at Umi hurtigt får det bedre smiley

• #18   15. aug 2021 Åh tak for input Eifos smiley Jeg prøver at få lidt mere væske i hende. Og så tager vi vist bare en hyggedag herhjemme smiley

• #19   15. aug 2021 Nogen er frisk og helt klar på at komme ud og lave noget smiley

https://www.hundegalleri.dk/video/off-topic/46794-jeg_keder_mig

Det er altid godt med HG som kan man dele sine bekymringer med, store som små, betydelige som ubetydelige smiley

Kommentér på:
Maven - bør man være bekymret?

Annonce