1.236 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Hvad skal/bør jeg gøre? Hvad skal/bør jeg gøre?

Hej alle.

Min hund begyndte efter jul at tabe hår omkring anus og var meget rød deromme. Det er ca. på størrelse med en to krone der hvor hun har tabt hår.

Et familiemedlem havde juleaften givet hende noget and (selvom jeg havde sagt hun ikke skulle have noget) men tænkte at det så nok var derfor hun var blevet så rød og tabt hår deromme da hun havde dårlig mave i 3-4 dage efter.

Men det blev bare ved med at være der. Men hun har egentlig ikke været generet af det, hverken kørt røven hen af gulvet, slikket sig helt vildt, og vi kan også sagtens røre ved det uden at hun siger noget til det.
Men vi tog alligevel lige til dyrlægen med hende. Hun kunne ikke give noget svar på hvad det var. Hun snakkede både om allergi, men mente så det burde sprede sig til flere steder på kroppen. Så snakkede hun om at det kunne være analkirtlerne der bare skulle tømmes - det var det heller ikke. Så kunne det være en infektion, men det så det heller ikke ud til at være. Måske det så kunne være hårsækmider - det mente hun så alligevel heller ikke. Så hun kunne ikke rigtig sige hvad det så kunne være. Vi fik så afvide at vi skulle prøve i 3 uger at rense det med klorhexidin og se om det blev bedre. Og hvis ikke synes hun vi skulle komme tilbage og få hende ordentligt undersøgt - hvor hun så bliver bedøvet. På tirsdag er det 3 uger siden vi var der og synes ikke rigtigt det er blevet bedre.

Jeg ved ikke hvor mange der kan huske det men da vi fik Gia sterilliseret var vi meget tæt på at miste hende. Da vi skulle hente hende kl 13, var hun fuldstændig væk og fik så drop i 2 timer. Derefter blev hun bedre og vi fik hende med hjem. Et par timer efter vi fik hende hjem blev hun rigtig dårlig. Vi havde lige taget hende med uden for, for at få hende til at tisse. Hun lagde sig ned og min mor og jeg måtte så tage hende i hver sin ende og bære hende ind - det reagerede hun slet ikke på. Vi kom afsted til dyrlægen, hun fik igen drop og overnattede der. Dyrlægerne mente det var en allergisk reaktion på narkosen.

DERFOR - har jeg det rigtigt dårligt med at hun måske skal bedøves igen på tirsdag. Jeg kan mærke at jeg virkelig får helt ondt i maven bare ved tanken om det.
Min spørgsmål er så - hvad ville i gøre? Hun virker som sagt ikke generet af det overhovedet. Bør jeg bare lade det være? Omvendt tænker jeg jo også at det jo er mærkeligt at det er der og fejler hun noget vil man jo gerne vide det. Så det også kan behandles. Men for søren, at hun skal bedøves vil jeg virkelig gerne undgå... Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre... Hvad havde i gjort???

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal/bør jeg gøre?
  • #2   31. jan 2013 Prøve aloe vera gel, har aldrig brugt det men har hørt det har hjulpet mange hunde med alverdens skavanker

• #3   31. jan 2013 Ikke samme dyrlæge, men samme sted. Jeg synes de er dygtige og er også glade for dem, men kan godt være en second opinion er en god idé.

Der står selvfølgelig i hendes papirer at hun reagerede meget kraftigt på narkosen da hun blev sterilliseret, og de er godt klar over det. Vi snakkede også om det da jeg var derinde for 2½ uge siden, og hun sagde at der selvfølgelig vil blive holdt godt øje med hende. Men jeg har virkelig bare en dårlig mavefornemmelse omkring det alligevel - det er jo nok mine følelser der spiller ind fordi vi var tæt på at miste hende sidst. Men ååårh... jeg ved ikke lige hvad der er det rigtige at gøre her....

• #4   31. jan 2013 Tak. Vi har prøvet med helosan (kopattesalve) den sidste uge. Men vi må prøve med det du nævner også.

• #7   31. jan 2013 Tak Birgitta og The Jo's! Jeg vil prøve begge dele. Shampooen og en second opinion. Så må vi se hvad de siger og tage den derfra. Ja du har ret The Jo's - det tror jeg også er en god idé lige at få en anden til at se på det. Træls md Mojo, men godt i fandt ud af hvad det var.

Vi har bare brugt den klorhexidin vi kunne få ved købmanden. Vi har ikke lige tænkt over at der var forskellige slags. Men tak for rådet, jeg vil ringe og høre min dyrlæge ad imorgen om det er noget de har hos dem!

• #9   1. feb 2013 Ja det må man sige. Årh, ja det kender jeg godt! Hvad med dyrlægen, hvad sagde hun til at det var ræveskab og ikke allergi?

Tak skal du have! Vi har fået en tid på tirsdag ved en anden dyrlæge, og så tager vi den derfra smiley

Kommentér på:
Hvad skal/bør jeg gøre?

Annonce