1.650 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Uventet alene hjemme problem Uventet alene hjemme problem

:/.. Ja det er præcis hvad vi står med.

Efter vores gamle kat døde har vores nabo af og til sagt at hundene gøede nogen gange men har fået det til at lyde som om at det bare var når posten kom og sådan. Forleden fortalte han så det nok var lidt mere. Vi købte et kamera med lyd og holy smokes smiley vi har nok verdens mest tålmodighede naboer. smiley

Funky hyler som en freaking Ulv. smiley

De er skilt ad. Juice ovenpå og funky nedenunder, skilt af et babygitter ved trappen. De kan se og hører hinanden. Det kommer ikke til at ændre sig.

Og det er åbenbart ikke hver gang for forleden gemte jeg mig og ville lytte og jeg sad og ventede i knapt 2 timer uden de sagde noget overhovedet (de sov bare) og i går var min bedre halvdel kun nået 2 km hjemmefra inden sirenen startede. What to do?

Jeg har en teori om det er efter Maxi (katten) døde, men om den holder ved jeg ikke, for reelt ved vi jo ikke hvornår det er startet. Vi kan se juice går med på gøen af og til men det er mere hvis Funky begynder at gø, ikke hvis hun hyler.

Jeg har konstant ondt i maven og er vildt ked af at vi ikke har fanget alvoren før.. Men hvad fanden gør vi nu?? smiley

PS. Adfærdskonsulent er kontaktet.

Pps. Ny kat er købt, ny kat er ikke som 20 årig gammel kat som mere var en slags sofapude. Ny kat sætter stor pris på udelivets glæder.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uventet alene hjemme problem
  • #1   25. jul 2021 Træning forfra er det nemme svar på et svært problem. Men jeg mangler lidt baggrundsdata.
    Hvad er grunden til at de er adskilt?
    Hvad går det forud for alenetid?
    Får de noget at ligge og gnave i?
    Hvornår starter hyleriet?
    Er der en kendt trigger?

• #2   25. jul 2021 De kan høre dig og dit hjerteslag mange mange mange meter væk, så de vil vide, at du er der, hvis ikke du helt forlader dem.

Det er derfor mange mislykkedes i alenehjemmetræning til at starte med. De tror, at det er nok, at forlade huset/lejligheden.

Du kan slet ikke pinpointe triggeren? Er det separationsangsten udelukkende?

Du har allerede sat gang i relevante handlinger, til at få rettet op på problemet. Held og lykke, og så skulle naboerne måske have en æske chokolade for fortsat at holde ud, imens træningen står på smiley

• #3   25. jul 2021 #1 de er adskilt fordi mine 2 første hunde kom op at slås Mens de var alene og det endte med jeg måtte af med den ene. Det vil jeg ikke risikere igen så vil jeg ikke kunne gå hjemmefra.

Forud for alenetid er en tur på Ca 20 min med friløb og søgeøvelser

De får ikke noget at gnave i.

Det starter på forskellige tidspunkter. De 2 gange vi har set det var den ene gang efter 10 min. Den anden efter 2 timer.

#2 jeg sad inde ved naboen så tænker ikke de kunne høre mig. Og vi kørte alle sammen og jeg gik tilbage gennem en mark.

Nej kan slet ikke sætte fingeren på. Den ene gang har naboen i gang med at lave indkørsel så vi troede det var det, 2 gang var der ingen hjemme nogen steder så der var helt stille.

• #4   25. jul 2021 Har de altid været adskilt når de er alene? For ellers tænker jeg at det måske er udløseren?

• #5   25. jul 2021 Ja det har de. Eller dvs. Siden vi flyttede sammen med Juice.

• #6   25. jul 2021 Okay ja så er det jo ikke det der udløser det.

• #7   25. jul 2021 Nej det tænker jeg ikke. Det er derfor jeg tænker det er Miss maxis fravær

• #8   25. jul 2021 Du må sige hvis jeg kan gøre noget. Når vi nu er "naboer" smiley

• #9   25. jul 2021 Tak søde du. Lige nu er jeg bare helt knust, har nærmest ikke sovet pga ondt i maven. Synes det er så synd for hende og jeg har ikke anet det.

• #10   25. jul 2021 Det forstår jeg godt. Det ville også give mig ondt i maven, både at hun hyler, men også at man ikke har vidst det og derfor ikke har reageret.

• #11   25. jul 2021 Præcis smiley

• #12   25. jul 2021 Jeg tænker faktisk at jeg kan være triggeren.. Nu når jeg tænker over det..

Jeg gik ned med stress for 2 år siden og har ligget på vippen siden og er fornyligt crachet totalt med noget der minder mere om udbrændthed end stress, kombineret med stress relateret angst.

Hun læser mig jo som en åben bog...

Kan det være mig??

#1 har lige bestilt sådan nogen kong fiduser man kan smøre ting i til underholdning når de er alene.

• #13   25. jul 2021 Det tror jeg bestemt godt, at du kan være. Dyr læser os, som du selv skriver, som en åben bog.

Derfor bruger man ofte heste i terapi, da de spejler os rigtig meget.

Det er hunde også gode til.

• #14   25. jul 2021 Kan du have den adskilt, men hvor de kan ligge sig op af hinanden med gitter imellem??

Tænker funky er ensom efter katten er væk, og selv om hun kan høre juice kan hun ikke "mærke" hende. Når Esther var i løbetid, lå begge mine på hver sin siden af hegnet og sov ryg mod ryg, normalt sov de ALDRIG sammen:)

• #15   25. jul 2021 Min søsters cocker blev også hårdt ramt af separationsangst på sine ældre dage. Der var intet der hjalp og hunden kom til sidst med på job... Ikke altid en mulighed, men de prøvede også ALT

• #17   25. jul 2021 smiley hmmmm første adfærdskonsulent som kender os og ved hun ikke er understimuleret, havde ikke nogen bud..

#14 kunne prøves
    #15 lad os håbe vi ikke ender der. smiley

• #18   25. jul 2021 Er du sikker på, at hun ikke har gjort det hele tiden ?
    Jeg synes, at jeg kan mindes, at hun også larmede da du havde hende med i Vojens....

• #19   25. jul 2021 Ja men der var hun jo alene alene så stoppede det da vi kom hjem og hun var sammen med de andre og så døde maxi for 2 år siden og nu det her.

Vi ved hun ikke hylede efter for vi havde kamera på hende.

• #20   26. jul 2021 Min vov insisterer på at komme med, hvis hun kan mærke jeg har det skidt psykisk. Kommer hun ikke med så ulvehyler hun. Normalt siger hun ikke et kvæk.

Så ja, jeg tror bestemt, at det kan være triggeren.

Jeg tager hende med, når jeg kan, men ellers må hun hyle, hun stopper så igen, men venter uroligt på, at jeg kommer hjem igen.

På de gode dage slapper hun af og er lydløs, når hun er alene.

KONG som de der dimser hedder, man kan smøre ting i, er virkelig gode og alsidige og sikre smiley Skye rører dog ikke mad, når hun er alene. Hun venter til jeg kommer hjem, med at spise det

• #21   26. jul 2021 Donk- Min erfaring siger mig, at vores stress sagtens kan smitte af på hunden.
    Det var ihvertfald hvad en adfærdsbehandler sagde til mig.
    Min stress smitter 100% af på hunden, når den er slem.

Jeg har desværre ingen guldkorn jeg kan dele, for min hund er aldrig alene.
    Men jeg håber I får den hjælp I har brug for.
    Det er bare så super svært, når det egentlig er en selv man skal arbejde med.

• #22   26. jul 2021 Flere faktorer sammenholdt kan sagtens udløse ændringerne.
    Jeg ville prøve at vende situationen om, bare for at få vendt mindsettet hos den hund, der starter hyleriet. Lad den være alene et andet sted, eller med et lukket gitter i stedet for en dør fx. Og altid noget at slikke på, fordi det udløser beroligende hormoner.

• #23   27. jul 2021 Kan det skyldes deres alder - de er jo begge lidt oppe i årene?

Gamle Tikki fik også alene-hjemme-problemer på sine gamle dage (tænker blandt andet den svækkede hørelse gjorde hende utryg). Det hjalp med radioen tændt og at hun så fik lov til at gå sammen med Capone (de havde altid gået adskilt, da Tikki ikke var stor fan af Capone - indtil hun altså blev så gammel, at hun vidste, at han passede på hende)...

• #24   28. aug 2021 Uden at jinxe det ser det ud til vi har fået det under kontrol nu.

Vi har fundet ud af at funky ikke hører helt skarpt mere og derfor nok hylede af den grund at lydbilledet har ændret sig.

Vi har så kørt hardcore alene hjemmetræning.

De har fået Bach rescue remedy, noget at hygge med efter vi går og så har vi video overvågning der giver alarm på vores tlf hvis der har været lyd eller bevægelse.

Så vi fandt en form for mønster i det og har arbejdet ud fra det. Så nu er vi oppe 8 timer uden lyd. Så det er så fint.

Kommentér på:
Uventet alene hjemme problem

Annonce