646 visninger
|
Oprettet:
Blærebetændelse fortsat {{forumTopicSubject}}
Jeg skrev et indlæg igår hvor jeg søgte mulige alternativer til forbyggelse af blærebetændelse, da min tæve udvikler det under sin løbetid.
Jeg har nu fået bekræftiget af dyrlægen at Tranebær - som nogle var inde på - har en gavnlig forbyggende effekt også på hunde. Mere præcist gør anvendelse af tranebær op til fx. løbetidens perioden og under løbetiden, urinen sur, så kolibakterierne ikke kan overleve heri, og derved reduceres muligheden for at tæven udvikler blærebetændelse.
Så anvendelsen af tranebær kunne være en vej til at mindske eller helt at udgå høje dyrlægeregninger ifb. blærebetændelse. - det er da positivt.
:0)
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 490 Svar: 3.308
sep 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 217
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
sep 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 217
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 239
Tranebær er med til at gøre urinen sur, hvilket de fleste baktierier har svært ved at overleve i. Men det er E-coli. bakterien som er skyld i 90% af alle blærbetændelser og den kan godt overleve i et surt miljø.
Der er dog ikke kun surheden der gør det (så ville citron sikkert være bedre).
I starten vil tranebær have en effekt, men på længere sigt vil det ikke hjælpe, da baktierierne har vendet sig til det. Desuden vil urinen være mere sur, hvilket gør det endnu mere smertefuldt at have blærebetændelse.
Blærebetændelse fortsat