{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
626 visninger | Oprettet:

Blærebetændelse fortsat {{forumTopicSubject}}

Jeg skrev et indlæg igår hvor jeg søgte mulige alternativer til forbyggelse af blærebetændelse, da min tæve udvikler det under sin løbetid.

Jeg har nu fået bekræftiget af dyrlægen at Tranebær - som nogle var inde på - har en gavnlig forbyggende effekt også på hunde. Mere præcist gør anvendelse af tranebær op til fx. løbetidens perioden og under løbetiden, urinen sur, så kolibakterierne ikke kan overleve heri, og derved reduceres muligheden for at tæven udvikler blærebetændelse.

Så anvendelsen af tranebær kunne være en vej til at mindske eller helt at udgå høje dyrlægeregninger ifb. blærebetændelse. - det er da positivt.

:0)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blærebetændelse fortsat
  • #1   1. aug 2007 tranebær bliver jo os brugt til mennesker for at forebygge smiley

  • #2   1. aug 2007 Ja det er rigtigt, men jeg havde bare aldrig hørt om at det skulle kunne have en effekt på hunde, så er det skønt at få det bekræftiget. - 2000 kr. er da altid penge at spare - min tæve får det jo to gange om året. - og det er en træls omgang for hende.

  • #3   1. aug 2007 Mette: Hvordan opdagede du at hun havde blærebetændelse.

  • #4   1. aug 2007 Gitte: Jeg fik en stærk mistanke til det, da hun begyndte at tisse meget på vores gåture. dvs. istedet for at tisse 2-3 gange blev det til 10 -12 gange i løbet af en tur og der kom ikke rigtig noget. Godt nok tisser hun ekstra når hun er i løb, men ikke så meget. Derudover styrtede hun ud i haven om morgenen for at tisse - dette plejer normaltvis fået gå i slowmotion på normale dage, og hun skulle hyppigere ud at tisse som dagen skred frem.og hun virkede mere sløv end normalt, den pågælden dag. -så tog til dyrlægen samme dag med en urinprøve og fik det bekræftiget.



  • #5   1. aug 2007 Følgende gælder på mennesker, så der er nok også noget om det på hunde:

    Tranebær er med til at gøre urinen sur, hvilket de fleste baktierier har svært ved at overleve i. Men det er E-coli. bakterien som er skyld i 90% af alle blærbetændelser og den kan godt overleve i et surt miljø.
    Der er dog ikke kun surheden der gør det (så ville citron sikkert være bedre).

    I starten vil tranebær have en effekt, men på længere sigt vil det ikke hjælpe, da baktierierne har vendet sig til det. Desuden vil urinen være mere sur, hvilket gør det endnu mere smertefuldt at have blærebetændelse.

    smiley


Kommentér på:
Blærebetændelse fortsat

Annonce