{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Blærebetændelse - igen! {{forumTopicSubject}}

Ja så bliver Princess 19 uger på søndag og har lige fået meldingen fra dyrlægen at hun ahr blærebetændelse igen! Det er 4 gang! Det kan jo ikke passe og han aner ikke hvad hvorfor det bliver ved... Men hun har for nylig været på 10 dages pillekur, og ved ikke om det ikke nåede at gå over der - altså om det er igen eller fortsat! Men hun kommer så på en anden kur, når jeg har hentet pillerne senere i dag! Men hvis det ikke virker så skal hun til undersøgelse og under fuld bedøvelse! Piv! Stakkels lille hund, kan da umuligt være rart!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blærebetændelse - igen!
  • #1   18. jan 2008 Har svaret i den anden tråd smiley


  • #2   18. jan 2008 Hvad får hun af foder? Jeg ved at der er noget, der hjælper til at behandle og forebygge urinveje problemer..

    Har din dyrlæge nævnt det?


  • #3   18. jan 2008 Hvisker lige:

    Prøv at finde en dyrlæge, der udøver kinesisk akupunktur...



  • #4   18. jan 2008 For mange år siden havde jeg er cairntævehvalp, som jeg prøvede det samme med. Det var min første og eneste hund som fik blærebetændelse.
    Når du giver antibiotika, så er det vigtigt at de hver dag giver pellerne med det rigtige antal timer imellem, og du må ikke stoppe fæør du har givet alle pillerne, ellers kan bakterierne blive resistende.
    Din tæve er så lille at hun sidder helt nede på jorden med tissek. og hendes urin vej er meget lille. Dvs. at der meget hurtig kommer nye bakt. op i hende igen.


  • #5   18. jan 2008 min schæfer " Sasja" havde også tilbage vendene blærebetændlse, så dyrlægen anbefalede så hun kom på c/d (købes ved dyrlægen) det er et rigtigt godt foder, hun har ikke haft det siden, jeg gør så det at jeg kommer en del vand i så hun får meget væske, som også er vigtig når de har tendens til det, så hun får blæren godt skyllet ud

  • #6   18. jan 2008 Det der kan være problemet er hvis urinprøven ikke bliver dyrket, således at man kan konstatere hvilke baktier det er hunden har. Hvis så feks at din dyrlæge vælger at behandle med Ce-fa cure og baktierne er resitente overfor dette medikament men istedet bekæmpes med feks clavubactin eller domocycklin, så er det en ond cirkel du er kommet ind i, for baktierne vil stadig være der.
    Få din dyrlæge til at lave en urin test der kaldes cystetentese, altså en klinisk prøve af urinen, hvor der også undersøges for struvitkrystaller.


  • #7   18. jan 2008 Jeanette *Køge * - hun får fra olivers og har altid gjort! Og nej var ikke noget han nævne denne gang, men sidst spurgte den anden dyrlæge, som intet sagde til at vi brugte olivers...

    CH, kvinde, 33 år . - Aner ikke hvad det er??

    Snow K - Nej stopper heller ikke, og ved sidste kur var det rimelig præcist hun fik pillerne, det var samme tid som hun spiser som jo ligger fast kl 8 morgen og 21.30 aften.

    Susanne A - Hun får næsten alt det vand hun kan drikke... Når hun er alene får hun dog begrænset vand for at hun ikke over tisser alt... Men alt den tid der er nogen hjemme er der fri adgang, og er der ikke mere i skålen giver hun besked! :o) Men c/d fåes det til hvalp??

    gitte H - Sidst tjekkede de ikke urin, men havde nemlig en prøve med i dag som han fik tjekket godt, mener også at han nævnte at dte var en klinisk, netop fordi hun stoppede på den sidste kur for 2 uger siden... Men de 2 første gange nåede jeg at få stoppet symptomerne ved at hun fik jakke på, så det er kun 2. gang hun skal på pillekur...


  • #8   18. jan 2008 En klinisk urinprøve er ikke noget du selv kan tage eller medbringe, det er noget dyrlægen opsuger med en kanyle direkte fra blæren og det gør ikke ondt på hunden. Dette er den eneste måde du kan være sikker på at der ikke er krystaller i urinen.

  • #9   18. jan 2008 Hmm min kat har da fået konstateret krystaller i urinen ved at jeg har medbragt urinprøve.. 3 gange i alt

  • #10   18. jan 2008 En urinprøve skal centrifugeres for at konstatere krystaller, og dette kan man kun ved en klinisk steril test.

  • #11   19. jan 2008 Ja ja, så er mine dyrlæger (og her snakker vi to forskellige klinikker) åbenbart af en anden mening..

  • #12   19. jan 2008 Ja det har min vist også... for er rimelig sikker på at han gav prøven videre til en og sagde noget med klinisk prøve...

Kommentér på:
Blærebetændelse - igen!

Annonce