1.048 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hunden og vaner Hunden og vaner

Viste ikke lige hvad overskriften skulle være smiley

Gør jeres hund de samme ved en bestemt opførsel fra jer?

Albert gør klar til tur, hver gang jeg tager strømper på. Jeg går nemlig helst uden.
Han kommer springene når han opdager jeg tager dem på.

Albert kommer også løbende ud i køkkenet hvis jeg åbner en pose gulerødder smiley utroligt han kan høre forskel

Sikkert flere ting, men jeg opdager dem oftes når det sker smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunden og vaner
  • #2   4. jun 2020 Topper piver, og skaber sig hvis jeg pakker kuffert. Det gør jeg kun når vi skal til Sverige.
    Og det skal lige siges han kun skaber sig under pakkeriet, hvis det foregår om morgenen. Han ved godt vi ikke køre om aftenen.
    Men næste morgen når vi står op, hvis jeg har pakket om aftenen, så starter skaberiet.

• #3   4. jun 2020 Sam kommer styrtende fra en ellers god søvn, når smøren bliver åbnet.. Kun smøren, han stjæl nemlig en hel bakke smør da han var hvalp og har været skudt i det lige siden.
    Vi kalder ham "Butter boy" smiley

Han har helt sikkert flere ens reaktioner, men jeg kan ikke huske dem lige nu smiley

At gejle sig op over gåtur, er slet ikke Ridgeback stil, det foregår meget laid back.
    Nået helt andet end schæferne derhjemme, der ikke kan være i egen krop, når man tager sko frem eller jakke eller snor...
    Stod man op for at tisse om natten, er de overbeviste om at det da må betyde der skal gåes tur, eller bare du vendte dig i sengen, pling så var de der, tuuuuur nu??
    Frygteligt smiley

• #4   4. jun 2020 Mine har mange (sære) vaner.

De sidder og stirrer på mig, når jeg kommer ud af badet (for så er der snart morgenmad). Når jeg klapper min mobiltelefon sammen, skal vi gå tur (også selvom vi egentlig ikke skulle gå tur). Når vandet i køkkenet løber, mener de at det er tid til mad for dem (de får altid frisk vand, når de får mad). Når jeg skifter tøj, skal vi noget sjovt - gå eller til træning. Når jeg børster tænder på andre tidspunkter, end lige efter jeg er stået op, kræver de deres natmad, uanset hvornår på døgnet det er. Hvis jeg åbner et patentglas, kommer de fræsende - også selvom de har været i den fjerneste del af haven, og jeg er inde i huset. Hvis jeg TÆNKER at vi snart skal gå tur, bliver Bella rastløs og begynder at pive, fordi hun vil på tur.

Og så er der mange ord og sætninger, de forstår og reagerer på. Hvis jeg spørger Dorit om hun vil med i skuret, bliver hun HELT hysterisk, for hun har én gang set en mus derude. Hvis jeg siger til Bella at hun kan løbe om til haveslangen, ved hun at jeg går om på den anden side af huset og tænder, så hun kan pjaske med vand. Hvis jeg siger at jeg går ud og lægger et spor, er Bella fuldstændig umulig, indtil vi endelig kan gå sporet.

smiley smiley smiley

• #5   4. jun 2020 Ej hvor er det sjovt at læse jeres historier smiley
    Det er sjovt hvad de kobler sammen

• #6   4. jun 2020 Dixie kommer med legetøj, når der skal slås græs smiley

Kan slet ikke komme i tanke om hvordan hun mon har fået denne vane smiley

Og hun elsker at være med til at fjerne ukrudt. Især mælkebøtterødder venter hun utålmodigt på at få lov til at gnaske smiley

Kan godt være, at man er nødt til at samle ukrudtet tilbage op i spanden, man har samlet det i, fordi hun lige er gået spanden efter om man har glemt at give hende en af de rødder hun gerne ville have haft smiley

• #7   4. jun 2020 Haha det minder mig om herhjemme at man skal passe på med hvornår man siger "sulten" og "skal du have en snack" for så er Sam klaaaaaar, det er faktisk ret sødt, for han ligger altid hovedet på skrå og begynder derefter at hoppe rundt og blive vild smiley

• #8   4. jun 2020 Hos os snakker vi nogle gange engelsk for at Dixie ikke skal reagere på det smiley

Så hyggeligt, at de er så meget med smiley

• #9   4. jun 2020 Herhjemme har Huan også en ualmindelig god posehørelse. Posen med gulerødder bliver der i hvert fald ikke taget fejl af og heller ikke dåsen med tun smiley
    Han kan også høre, når jeg tager et bestemt par Fjällräven bukser på, fordi det betyder SKOVEN!!!
    Hvis en bestemt taske bliver pakket, så ved han også, at vi skal noget sjovt.

Det er nu lidt sødt smiley

• #11   4. jun 2020 mine hunde sætter sig ud i hunderummet, når jeg børster hår smiley det betyder åbenbart, at de skal være alene hjemme smiley

• #12   4. jun 2020 Her er det når jeg lægger make-up, at Atlas går ind og lægger sig under bordet, så ved han godt, at han ikke skal med smiley .

• #13   4. jun 2020 De er slet ikke så dumme smiley

• #14   4. jun 2020 Bella kan også kende forskel på, om jeg tager løbetøj på, fordi vi skal ud at løbe sammen, eller om jeg tager det andet træningstøj på, fordi jeg skal ind og stå på crosstraineren. Til begge dele har jeg thights, samme mærke sko (men forskellig farve) og mine airpods i. Jeg fatter ikke hvordan hun ved at det er det ene eller andet....!

• #15   4. jun 2020 Synes faktisk det er ret vildt at de kan kende forskel på tøjet smiley

• #16   4. jun 2020 Jeg har dem mistænkt for, at de ikke så meget kigger på os, men at de læser os og det vi udstråler. Altså fx når jeg "tænker" at vi snart skal i skoven, og Bella bliver urolig. At det er det samme hun læser, som når jeg har det ene eller andet træningstøj på.

Og det giver jo god mening. At vores hunde kan aflæse de mindste ting i os smiley

• #17   4. jun 2020 Jeg har også en gang hørt om en (måske jeg læste det herinde?), hvor hunden reagerede, når han rejste sig for sofaen for at gå op og tage løbetøj på. Han behøvede ikke at sige noget, men må have rejst sig på en bestemt måde, som indikerer det. De er ret imponerende nogen gange, de hunde smiley .

• #18   4. jun 2020 Luna er ikke altid så glad for at gå ture, så når jeg finder snore frem bliver hun konsekvent liggende inde i sofaen, med mindre jeg finder caseys flexline frem, for så ved hun godt vi bare skal på græsplænen smiley

• #21   4. jun 2020 Hvis min telefon ringer, så finder Tucker med det samme et tøjdyr som skal dø.

Når jeg bruger længere tid på badeværelset og tager make-up på, så lægger han sig ind i sengen fordi han ved, at han skal være alene hjemme.

Når der steges bacon eller jeg tør kødboller op, kommer han hen efter smagsprøver.

Jeg plejer altid selv at gå på toilet inden Tucker skal luftes og på en eller anden måde, så ved han altid hvilke toiletbesøg der betyder gåtur bagefter smiley

• #24   5. jun 2020 Kaos er så åndssvag, han kan flere gange om dagen gå hen og kradse på terassedøren og det betyder, at han vil ud i haven.
    Når jeg så åbner døren, går han ud, drejer omkring sig selv og går ind igen... Åndssvage hund

• #25   5. jun 2020 Casey har lært at når jeg børster tænder om aftenen, så er det snart sengetid. Så hun går altid i seng der og så ligger hun bare og venter hehe smiley

Luna derimod bliver liggende inde i sofaen indtil jeg er kravlet i seng OG har lagt mig til rette, hun kommer ikke før jeg er helt færdig. Så kommer hun op, ligger i ske og så skal damen nusses i søvn smiley

• #26   5. jun 2020 Haha Camilla: Det gør Sam også, hen til døren, smæk en pote på, jeg går hen og åbner... I det jeg åbner skynder han sig hen på min plads i sofaen... Han er sgu snu og han gider virkelig ikke flytte sig igen og de øjne han laver når man siger han skal flytte sig med bestemt stemme, fucking ligeglad, så er man nødt til at hente en guf lokke lokke, og så er pladsen fri igen, han er jo ikke dum vel, han har sgu regnet den ud..

• #27   6. jun 2020 Mine reagerer med det samme, hvis jeg sætter kaffe over på den gamle kaffemaskine (ikke hvis jeg bare laver en kop til mig selv i Tassimo) For så ved de, at der kommer gæster.
    De sætter sig på rad og række ind og kigger ud af havedøren, og så snart gæsterne er indenfor syne, så kommer de spurtende ud i køkkenet, for så skal de da helt sikkert have en guf smiley

Luf har en anden virkelig sær vane.
    Han mener ikke, at han kan spise af sin madskål det samme sted to dage i træk.
    Den står altid ud for det ene køkkenskab, men så stiller, sætter eller lægger han sig alt fra 20cm til 150 cm fra den og kigger afventende på mig.
    Og først når skålen så bliver flyttet hen til ham, så går han i gang med at spise.
    Måske én gang om ugen, kan pladsen ved køkkenskabet bruges, men ellers havner skålen oftest midt på gulvet smiley

Kommentér på:
Hunden og vaner

Annonce